Strona 1 z 1
					
				moje modyfikacje i ich efekt
				: pt sie 15, 2008 22:59
				autor: dmitri
				jak zaczynalem zabawe z dlubaniem przy silniku brakowalo mi wielu konkretnych informacji o tym jakie modyfikacje ile daja, dlatego postanowilem opisac tutaj moje modyfikacje i co one daly.
slinik 1,8 8v GU (gaznik pierburg 2e) przebieg 300tys km 

moc poczatkowa: nie wiem, teoretycznie 90KM...
rurowy kolektor wydechowy 4w1 i reszta wydechu przelotowa (pusta puszka na koncu)
"zrobiona" glowica (chojnacki "wersja GT")
odchudzone kolo zamachowe
efekt: 112 KM  i 161Nm
po zalozeniu walka 268stopni (Schrick)
119 KM  i 159Nm
wykres mam, alena kartce.
 
			
					
				
				: sob sie 16, 2008 00:07
				autor: melon
				No to ładnie ci wyszło ,a mozna wiedziec ile na to $$ poszło?  

 
			
					
				
				: sob sie 16, 2008 13:45
				autor: dmitri
				BARDZO DUZO, az wstyd sie przyznac. moge tylko powiedziec: NIE ROBCIE TEGO. 
kupcie sobie gotowy silnik 16v, a  bedziecie mieli lepiej i taniej!
a tak na marginesie:  na zime biore golfa do garazu i sciagam glowice. bedzie nasprzedaz. byc moze walek tez. dam znac.
			 
			
					
				
				: sob sie 16, 2008 14:50
				autor: sas_gti
				dmitri głowice masz na duzych zaworach ? jak w gti? Jesli tak to jestem pierwszy na nią 
 [ Dodano: Sob Sie 16, 2008 14:51 ]
melon
 
[ Dodano: Sob Sie 16, 2008 14:51 ]
melon,  sam wałek i Chojnacki to jest ze 3 tys zł 

 
			
					
				
				: sob sie 16, 2008 17:46
				autor: CSR_GTI
				z 90KM  wyskoczyć tak daleko to jest bardzo śliczny wynik... ale tak jak mowisz mało opłacalny.
			 
			
					
				
				: ndz sie 17, 2008 10:48
				autor: dmitri
				GLOWICA prawdopodobnie na zaworach 33/38mm. pisze 
prawdopodobnie, bo sam nie mierzylem, a rozne zrodla roznie podaja.
jedne pisza, ze wszystkie 1,8 8v maja 33/40   a inne zrodla podaja ze wszystkie 1,8 8v oprocz tych gaznikowych...  wiec nie wiem.
no a na temat oplacalnosci "usprawniania" silnika nie ma co dyskutowac. 
to jest jak choroba. nie da sie nad tym zapanowac 
 
a te 120km przeszlo moje oczekiwania, ale moment obrotowy wrecz przeciwnie - roczarowal. wolalbym 110km I 170Nm...
teraz mam podwojne gazniki zalozone. za niedlugo pojade na hamownie iwtedy pewnie dopiero sie zalamie 

 
			
					
				
				: ndz sie 17, 2008 14:00
				autor: toffic
				dmitri pisze:jedne pisza, ze wszystkie 1,8 8v maja 33/40 a inne zrodla podaja ze wszystkie 1,8 8v oprocz tych gaznikowych...
oprócz GXa jeszcze
 
			
					
				
				: ndz sie 17, 2008 14:33
				autor: sas_gti
				duze zawory generalnie mają tylko gti, mam rację?
			 
			
					
				
				: ndz sie 17, 2008 16:46
				autor: toffic
				generalnie wszystkie na wtrysku oprócz GXa
			 
			
					
				
				: wt sie 19, 2008 16:48
				autor: Pączek
				toffic,  czyli co GX ma duze zawory?
			 
			
					
				
				: wt sie 19, 2008 16:56
				autor: sas_gti
				Pączek, odpowiedź jest już wyżej. "Wszystkie poza GXem" a ty pytasz czy GX tez 

 
			 
			
					
				
				: wt sie 19, 2008 20:06
				autor: toffic
				Pączek pisze:czyli co GX ma duze zawory?
38mm=> małe
 
			
					
				
				: śr sie 20, 2008 14:45
				autor: Poncor87
				dmitri pisze:rurowy kolektor wydechowy 4w1 
Ile kosztuje taki kolektor,zrobienie glowicy i kola zamachowego??
 
			
					
				
				: czw sie 21, 2008 15:53
				autor: dmitri
				te kolektory 4 (dlugie rury) w 1 sa bardzo rzadkie. moj w dodatku to oryginalny Sebring, wiec...  poszukaj na e-bay'u uzywanego (150-200eur)
jednakze wiekszosc dostepnych kolektorow to 4-2-1 i takich jest sporo. nowy ktos sprzedaje na forum juz za 600zl.
glowica w profesjonalnym zakladzie to 1000-2000zl
kolo zamachowe.. 50zl?