1,9 TD 75KM Co można zrobić?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

wojak7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw paź 28, 2004 23:58
Lokalizacja: Katowice

1,9 TD 75KM Co można zrobić?

Post autor: wojak7 » pt paź 29, 2004 00:25

Witam wszystkich

Co mogę poprawić w swoim golfiku żeby lepiej się zbierał nie katując go?



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » pt paź 29, 2004 01:38

Dołączam się do tego zapytania ;) Czy w Dieslu jest sens instalować np filtr stożkowy? zmieniać tłumiki? wywalać katalizator? Ogólnie co zrobić żeby podnieśc nieco moc?



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pt paź 29, 2004 09:25

tutaj coś będzie

http://babelfish.altavista.com/babelfis ... _en&tt=url

narazie mają mały problem z forum :helm:

z tego linka co wyżej wynika
- zwiekszenie dawki paliwa
- zwiększenie ciśnienia doładowania
- mała przeróbka pompy wtryskowej
- montarz intercoolera

Gostek co to opisuje twierdzi, że po regulacji na pompie i podniesieniu ciśnienia doładowania jest ok 15 kucy wiecej.



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » pt paź 29, 2004 18:30

Trochim pisze:tutaj coś będzie

http://babelfish.altavista.com/babelfis ... _en&tt=url

narazie mają mały problem z forum :helm:

z tego linka co wyżej wynika
- zwiekszenie dawki paliwa
- zwiększenie ciśnienia doładowania
- mała przeróbka pompy wtryskowej
- montarz intercoolera

Gostek co to opisuje twierdzi, że po regulacji na pompie i podniesieniu ciśnienia doładowania jest ok 15 kucy wiecej.
Niestety ta strona sie nie otwiera cały czas :( A szkoda bo chętnie bym sie cos dowiedział. Np o montażu intercoolera...
Aha i ponoc da się w miejsce oryginalnego filtra powietrza wstawić jakiś sportowy? Znacie jakiś link do sklepu internetowego w Polsce gdzie taki mogę zakupić?



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » śr lis 03, 2004 09:25

Co do sportowych wkładek to przepuszczają wiecej powietrza niż oryginał ale razem z nim więcej brudu co niekożystnie wpływa na np. turbo.

Tą poradę z forum powinienem mieć gdzieś na kompie, jak znajdę to wkleje tutaj.


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » wt lis 09, 2004 12:39

Poczytajcie panowie tu http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=3391 , a tu jest fotka TD z intercoolerem i stożekiem Obrazek
róznica w dynamice auta jest ogromna... tylko że troche wiecej pali... choc jak bedziesz jezdził spokojnie to może nawed mniej spalic :!: Pozdrawiam :) ;)



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » wt lis 09, 2004 13:39

Rapix pisze:Poczytajcie panowie tu http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=3391 , a tu jest fotka TD z intercoolerem i stożekiem Obrazek
róznica w dynamice auta jest ogromna... tylko że troche wiecej pali... choc jak bedziesz jezdził spokojnie to może nawed mniej spalic :!: Pozdrawiam :) ;)
nic z tych postów nie zrozumiałem, rozwazania czysto teoretyczne oparte na lekturze niemieckich stron

masz jakies dane z hamowni?? wydruki przed i po modyfikacjach??


www.vrservice.pl

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » wt lis 09, 2004 18:10

A czy da coś założenie samego intercoolera od TDI? Czy szkoda sobie głowy zawracać. Potrzebuje jakiś 10KM. I czy są jakię problemy z zamontowaniem?



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » wt lis 09, 2004 23:26

Na tej fotce masz załorzony intercooler od 1Z (tzn. TDI 90KM) nie mam wydróków z hamowni.... ten gosc zrobił to u siebie i pisał że to dało sporawy przyrost ale nic wiecej nie wiem.... być może w najbliszym czasie bede robił to u siebie w tedy cos wiecej po staram sie napisac! W niemczech wykrecali z tego silnika około 100KM ta metoda :!: :otepienie:
Pozdrawiam



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » wt lis 09, 2004 23:44

Rapix pisze:Na tej fotce masz załorzony intercooler od 1Z (tzn. TDI 90KM) nie mam wydróków z hamowni.... ten gosc zrobił to u siebie i pisał że to dało sporawy przyrost ale nic wiecej nie wiem.... być może w najbliszym czasie bede robił to u siebie w tedy cos wiecej po staram sie napisac! W niemczech wykrecali z tego silnika około 100KM ta metoda :!: :otepienie:
Pozdrawiam
Załóż załóż ten intercooler to może i ja sie skusze ja będą znośne efekty i nie bedzie zbytnich komplikacji przy montażu. P.S. ile taki intercoolerek może kosztować?



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » śr lis 10, 2004 00:15

Hmmm z tego co gadałem z papolem to 400zł. ale jak załorze intercoolera to odrazu zwieksze dawke i cisnienie turbiny.... :)
Ps. Tu jest ten gosc co zrobił to wszystko u siebie http://www.vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=1094 i z tego co mi pisał to może spokojnie stawac z seryjnym golfem TDI 90KM :) :bajer:



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » śr lis 10, 2004 03:31

Rapix pisze:Hmmm z tego co gadałem z papolem to 400zł. ale jak załorze intercoolera to odrazu zwieksze dawke i cisnienie turbiny.... :)
Ps. Tu jest ten gosc co zrobił to wszystko u siebie http://www.vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=1094 i z tego co mi pisał to może spokojnie stawac z seryjnym golfem TDI 90KM :) :bajer:
Ja dawki raczej nie chce ruszać i przy turbinie grzebać też nie chcę. Chcę po prostu jakąś "delikatną" metodą uzyskać te 10KM. Stąd zastanawiam się właśnie nad tym intercoolerem samym.



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » śr lis 10, 2004 10:58

Na samym intercoolerze zwiekszy ci sie napewno elastycznosc :!: Rozmaiwałem z 2 osobami którzy zamontowali samego intercoolera i nic po za tym i obydwaj twierdza tak samo róznice w dynamice auta leko czuc od 3 biegu no i podobno nawed delikatnie spadło spalanie...
Ostatnio zmieniony śr lis 10, 2004 12:49 przez Rapix, łącznie zmieniany 1 raz.



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » śr lis 10, 2004 11:50

Rapix pisze:Na samym intercoolerze zwiekszy ci sie napewno elastycznosc :!: Rozmaiwałem z 2 osobami którzy zamontowali samego intercoolera i nic po za tym i obydwaj twierdza tak samo róznice w dynamice auta leko czuc na 3 biegu no i podobno nawed delikatnie spadło spalanie...
No to by mi nawet pasowało. Wymieni sie filtr powietrza na sportowy, może cały układ wydechowy i może dojdzie w sumie z 10Km.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości