[mk3]tarcze i zaciski 280-288

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32748
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pn maja 12, 2008 07:35

No i kolejny bonus klocki sa 2 razy droższe do 288 niz do 280 :D kpl ATE kosztuje w granicach 150 zł wiem bo to wlansie przerabiam teraz
kużwa mnie tez to czeka lada dzien bo kontrolka juz zaczeła sie palic i pedał coraz twardszy :grrr:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn maja 12, 2008 08:53

Skoro 8 mm nie robi roznicy to po co zwieksza sie srednice tarczy skoro to wedlug Ciebie grubosc ma znaczenie ? Nie latwiej bylo zrobic grubsza tarcze 280mm niz robic nowa 288 mm ? Jak sadzisz ktora tarcza mozna zahamowac lepiej : ta o wiekszej srednicy czy o mniejszej ?
przeczytaj uważnie to co napisałem - wynika co robi różnice

porównaj sobie skuteczność hamulców AUDI S2 tarcza 276mm w porównaniu do hebli 280 z GTI, jam myślisz co lepiej hamuje ?
Burza Jr pisze:kpl ATE kosztuje w granicach 150 zł wiem bo to wlansie przerabiam teraz :bigok:
??? ja kupiłem ATE do 280 za 140PLN z rok temu, wiec gdzie 2 razy?

2 razy to są droższe do S2 tu trzeba od 200 w góre dać za komplet na przód



pysio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 18:53
Lokalizacja: montreal

Post autor: pysio » wt maja 13, 2008 05:34

cowboy pisze:
Skoro 8 mm nie robi roznicy to po co zwieksza sie srednice tarczy skoro to wedlug Ciebie grubosc ma znaczenie ? Nie latwiej bylo zrobic grubsza tarcze 280mm niz robic nowa 288 mm ? Jak sadzisz ktora tarcza mozna zahamowac lepiej : ta o wiekszej srednicy czy o mniejszej ?
przeczytaj uważnie to co napisałem - wynika co robi różnice

porównaj sobie skuteczność hamulców AUDI S2 tarcza 276mm w porównaniu do hebli 280 z GTI, jam myślisz co lepiej hamuje ?



Chyba spales na lekcjach fizyki. Nie porownuj roznych ukladow hamulcowych i odpowiedz na proste pytanie : ten sam zacisk , ta sama powierzchnia okladzin na klockach i dwie tarcze mniejsza i wieksza - ktora zadziala lepiej ? Jaka jest idea zwiekszania srednicy tarcz hamulcowych ? Jesli nadal za trudne - fizyka klasa 6 albo 7 tam bedzie cos o sile i ramieniu na jakim dziala.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 13, 2008 09:15

pysio pisze:Chyba spales na lekcjach fizyki. Nie porownuj roznych ukladow hamulcowych i odpowiedz na proste pytanie : ten sam zacisk , ta sama powierzchnia okladzin na klockach i dwie tarcze mniejsza i wieksza - ktora zadziala lepiej ? Jaka jest idea zwiekszania srednicy tarcz hamulcowych ? Jesli nadal za trudne - fizyka klasa 6 albo 7 tam bedzie cos o sile i ramieniu na jakim dziala.
nie spałem na lekcjach fizyki, niestety na polibudzie musiałem czasem się przebudzić, ale to juz dawno było :)

ty za to kolego spałeś na lekcjach dobrego wychowania, przyszedłeś na forum i się mądrzysz :)

3mm w promieniu tarczy jest praktycznie pomijalne i jeżeli 288 lepiej hamują od 280 to na pewno nie przez te 3mm w promieniu, a przez to że mają większy tłok w zacisku 57 oraz grubszą tarczę o 3mm, która mniej się nagrzewa i lepiej odprowadza ciepło z układu...

moja rada: zamiast teoretyzować i czerpać wiedzę z podręczników z 6 klasy, łyknij czasem troche praktyki

i na koniec pytanie, jaki hamulec jest lepszy ?

256/20 np mk3 GT AFN 110KM, czy 280/13 - np Audi A4 AFT 1.6 101KM ?

[ Dodano: Wto Maj 13, 2008 09:17 ]
cowboy pisze:3mm w promieniu tarczy jest praktycznie pomijalne i jeżeli 288 lepiej hamują od 280 to na pewno nie przez te 3mm w promieniu
jeszcze sie nie obudziłem oczywiscie 4mm :)



pysio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 18:53
Lokalizacja: montreal

Post autor: pysio » wt maja 13, 2008 17:33

cowboy pisze:
pysio pisze:Chyba spales na lekcjach fizyki. Nie porownuj roznych ukladow hamulcowych i odpowiedz na proste pytanie : ten sam zacisk , ta sama powierzchnia okladzin na klockach i dwie tarcze mniejsza i wieksza - ktora zadziala lepiej ? Jaka jest idea zwiekszania srednicy tarcz hamulcowych ? Jesli nadal za trudne - fizyka klasa 6 albo 7 tam bedzie cos o sile i ramieniu na jakim dziala.
nie spałem na lekcjach fizyki, niestety na polibudzie musiałem czasem się przebudzić, ale to juz dawno było :)

ty za to kolego spałeś na lekcjach dobrego wychowania, przyszedłeś na forum i się mądrzysz :)

3mm w promieniu tarczy jest praktycznie pomijalne i jeżeli 288 lepiej hamują od 280 to na pewno nie przez te 3mm w promieniu, a przez to że mają większy tłok w zacisku 57 oraz grubszą tarczę o 3mm, która mniej się nagrzewa i lepiej odprowadza ciepło z układu...

moja rada: zamiast teoretyzować i czerpać wiedzę z podręczników z 6 klasy, łyknij czasem troche praktyki

i na koniec pytanie, jaki hamulec jest lepszy ?

256/20 np mk3 GT AFN 110KM, czy 280/13 - np Audi A4 AFT 1.6 101KM ?

[ Dodano: Wto Maj 13, 2008 09:17 ]
cowboy pisze:3mm w promieniu tarczy jest praktycznie pomijalne i jeżeli 288 lepiej hamują od 280 to na pewno nie przez te 3mm w promieniu
jeszcze sie nie obudziłem oczywiscie 4mm :)
jezeli dyskusje sprowadzasz do wymadrzania to wybacz. Celowo prosilem o porownanie TYCH SAMYCH zaciskow , TYCH SAMYCH klockow na dwoch tarczach o roznej srednicy ( a nie ROZNYCH zaciskow o roznej srednicy tloka !!! czytaj wyzej ) . Jezeli nadal twierdzisz ze masz racje to sie poddaje . To ze jestes na forum dluzej ode mnie nie czyni Cie nieomylnym, a przegrywac tez trzeba umiec



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 13, 2008 18:19

pysio pisze:Celowo prosilem o porownanie TYCH SAMYCH zaciskow , TYCH SAMYCH klockow na dwoch tarczach o roznej srednicy ( a nie ROZNYCH zaciskow o roznej srednicy tloka !!! czytaj wyzej )
tak się składa że porównujemy 280 z MK3 GTI z 288 z MK3 GTI/VR6 ,a one mają rózne zaciski i rózne grubości tarczy, co ma znacznie większy wpływ niż te 8mm większą średnice której sie czepiłeś

róznica 8 mm (zakładając że mamy identyczne zaciski i tarcze) jest pomijalnie mała i chyba tylko w laboratorium mozna by wychwycic róznice, bo na drodze raczej nie

wszyscy wiemy po co się robi większe tarcze i nie musisz odsyłac nikogo do 6 klasy podstawówki.. ale są jeszcze inne niuanse w tym wypadku znacznie bardziej istotne
pysio pisze:jezeli dyskusje sprowadzasz do wymadrzania to wybacz
nie ja się zacząłem wymądrzać - ja 2 razy grzecznie napisałem o co chodzi... a Ty wyjeżdżasz z przespanymi lekcjami fizyki, których zapewne miałem troche wiecej niz Ty :)



Awatar użytkownika
Aivars
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 23:02
Lokalizacja: okolice miastastumostów

Re: [mk3]tarcze i zaciski 280-288

Post autor: Aivars » sob sie 09, 2014 16:52

Odkopie temat bo mam pytanie: jest sens zakladac zacisk od tarcz 288 na tarcze 256 wentylowane? Podejdzie w ogole taki zacisk na jarzmo 256 z wentylowana tarcza?


ain't low enough.

Awatar użytkownika
Semian
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 887
Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

[mk3]tarcze i zaciski 280-288

Post autor: Semian » czw sie 21, 2014 07:07

nie podejdzie


projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości