Chiptunning Allegro.pl 1,9 TDI, 110KM, 260NM

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

soobolek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 12:49
Lokalizacja: Białystok

Chiptunning Allegro.pl 1,9 TDI, 110KM, 260NM

Post autor: soobolek » pt cze 08, 2007 23:29

Jeśli ktoś interesował sie tematem chiptunningu na allegro to na pewno natknął się na użytkownika bschiptunning. Powiem szczerze ze do zakupu programu u tego użytkownika zabierałem się dosyć długo.. Kiedy w końcu doszedłem do wniosku ze nikt kto kupił ten program nie był nie zadowolony to zdecydowałem się. Do tematu podszedłem raczej z przekonaniem: " A co mi szkodzi, spróbuję i zobaczę co z tego wyjdzie". Na chip który teoretycznie szedł do mnie z Niemiec czekałem 3 tygodnie. Montaż (tzn lutowanie) nie było drogie gdyż wiedziałem ile ta robota jest warta - płaciłem 30 zł ale wiem ze niektórzy płacili i 100zł po znajomości ;-)....Dodatkowo jeszcze kupiłem strumienicę do montażu w miejsce katalizatora która kosztowała mnie 60 zł plus 40 zł montaż.
Pierwsze wrażenia z jazdy były następujące: "O kur...", kolega którego przewiozłem samochodem chwilę potem powiedział krótko: "O kur...", przewiozłem potem jeszcze dziewczynę która nie zauważyła żadnej różnicy ;-) Przyśpieszenie znacznie wzrosło przy wyższych prędkościach co daję się odczuć przy wyprzedzaniu na trasie jak i w mieście gdzie nie trzeba redukować biegu a wystarczy tylko wcisnąć gaz. Jeśli chodzi o prace silnika to zacząłem słyszeć świszcząca turbinę co nie miało miejsca wcześniej (to akurat po montażu strumienicy, jeszcze przed montażem chipa), odczułem też na 4 biegu przy około 1,5 tys obrotów i wcisnieciu gazu bardzo delikatne szarpnięcia - ale to oczywiste dla tego biegu i takich obrotów, po prostu wcześniej nie jeździłem na tak niskich obrotach bo samochód nie chciał "iść".
Żeby nie było ze to co tu pisze nie zostało potwierdzone naukowo to wybrałem się z kolegą który ma identycznego golfa na tzw "ścinę @ 1/4 mili".. Wynik był taki ze mimo problemów ze startem (koła zaczęły mi się kręcić w miejscu) i tak udało mi się wyprzedzić kolegę o półtorej/dwie długości samochodu. Ze względu na mała wartość merytoryczna tego testu wybrałem się na hamownie gdzie wszystko miało wyjść na jaw.. No i wyszło 109KM i 261NM (wykres na foto). Teraz mam jeszcze naklejkę Pioneer z tyłu auta więc myślę ze ten wynik możemy zaokrąglić do pełnych 110 KM ;-)
Nie chcę rozpisywać i wnikać na temat tego jak dobry jest program, po prostu wydałem 300 zł na ta zabawę (300+30+60+40-130 za sprzedaż katalizatora) i chcę powiedzieć, że są to jedne z lepiej wydanych moich pieniędzy. Zrobiłem już 6 tys km, silnik nie wziął ani trochę oleju (a pare latek i km już ma). Myślę ze jest to dobra alternatywa dla ludzi którzy chcieli mieć AFN a nie wyszło. Obrazek Obrazek


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103541

Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » sob cze 09, 2007 08:51

jakie masz oznaczenie silnika i ile Ci turbo dmucha?


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » sob cze 09, 2007 09:23

soobolek pisze:No i wyszło 109KM i 261NM
calkiem calkiem :bigok: podaj linka do tego chipa


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob cze 09, 2007 09:30

jakie masz oznaczenie silnika i ile Ci turbo dmucha?
1Z


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob cze 09, 2007 10:43

soobolek pisze:No i wyszło 109KM i 261NM
Jak opornik za 10gr :bigok:



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3207
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » sob cze 09, 2007 16:10

damcio151 pisze:
soobolek pisze:No i wyszło 109KM i 261NM
Jak opornik za 10gr :bigok:
Nie szargaj dobrego imienia opornika, u mnie w 1Z dal 116KM i 290Nm :)

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob cze 09, 2007 16:13

Gitner pisze:Nie szargaj dobrego imienia opornika, u mnie w 1Z dal 116KM i 290Nm :)
:okej:



soobolek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 12:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: soobolek » ndz cze 10, 2007 19:28

damcio151 pisze:
soobolek pisze:No i wyszło 109KM i 261NM
Jak opornik za 10gr :bigok:
Ja bym raczej napisał ze to to samo co program/chiptunning w zakładzie gdzie kosztuje 1200 zł, ale wtedy tez można napisać ze to to samo co opornik za 10 gr....


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103541

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz cze 10, 2007 19:35

soobolek pisze:Ja bym raczej napisał ze to to samo co program/chiptunning w zakładzie gdzie kosztuje 1200 zł, ale wtedy tez można napisać ze to to samo co opornik za 10 gr....
to nie jest to samo co program za 1200 zł , programem wyciągniesz 2 razy tyle przyrostu mocy :)



Awatar użytkownika
ŁySymk1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt maja 30, 2006 21:54
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Re: Chiptunning Allegro.pl 1,9 TDI, 110KM, 260NM

Post autor: ŁySymk1 » pn cze 11, 2007 00:54

soobolek pisze:Jeśli ktoś interesował sie tematem chiptunningu na allegro to na pewno natknął się na użytkownika bschiptunning. Powiem szczerze ze do zakupu programu u tego użytkownika zabierałem się dosyć długo.. Kiedy w końcu doszedłem do wniosku ze nikt kto kupił ten program nie był nie zadowolony to zdecydowałem się. Do tematu podszedłem raczej z przekonaniem: " A co mi szkodzi, spróbuję i zobaczę co z tego wyjdzie". Na chip który teoretycznie szedł do mnie z Niemiec czekałem 3 tygodnie. Montaż (tzn lutowanie) nie było drogie gdyż wiedziałem ile ta robota jest warta - płaciłem 30 zł ale wiem ze niektórzy płacili i 100zł po znajomości ;-)....Dodatkowo jeszcze kupiłem strumienicę do montażu w miejsce katalizatora która kosztowała mnie 60 zł plus 40 zł montaż.
Pierwsze wrażenia z jazdy były następujące: "O kur...", kolega którego przewiozłem samochodem chwilę potem powiedział krótko: "O kur...", przewiozłem potem jeszcze dziewczynę która nie zauważyła żadnej różnicy ;-) Przyśpieszenie znacznie wzrosło przy wyższych prędkościach co daję się odczuć przy wyprzedzaniu na trasie jak i w mieście gdzie nie trzeba redukować biegu a wystarczy tylko wcisnąć gaz. Jeśli chodzi o prace silnika to zacząłem słyszeć świszcząca turbinę co nie miało miejsca wcześniej (to akurat po montażu strumienicy, jeszcze przed montażem chipa), odczułem też na 4 biegu przy około 1,5 tys obrotów i wcisnieciu gazu bardzo delikatne szarpnięcia - ale to oczywiste dla tego biegu i takich obrotów, po prostu wcześniej nie jeździłem na tak niskich obrotach bo samochód nie chciał "iść".
Żeby nie było ze to co tu pisze nie zostało potwierdzone naukowo to wybrałem się z kolegą który ma identycznego golfa na tzw "ścinę @ 1/4 mili".. Wynik był taki ze mimo problemów ze startem (koła zaczęły mi się kręcić w miejscu) i tak udało mi się wyprzedzić kolegę o półtorej/dwie długości samochodu. Ze względu na mała wartość merytoryczna tego testu wybrałem się na hamownie gdzie wszystko miało wyjść na jaw.. No i wyszło 109KM i 261NM (wykres na foto). Teraz mam jeszcze naklejkę Pioneer z tyłu auta więc myślę ze ten wynik możemy zaokrąglić do pełnych 110 KM ;-)
Nie chcę rozpisywać i wnikać na temat tego jak dobry jest program, po prostu wydałem 300 zł na ta zabawę (300+30+60+40-130 za sprzedaż katalizatora) i chcę powiedzieć, że są to jedne z lepiej wydanych moich pieniędzy. Zrobiłem już 6 tys km, silnik nie wziął ani trochę oleju (a pare latek i km już ma). Myślę ze jest to dobra alternatywa dla ludzi którzy chcieli mieć AFN a nie wyszło. [url=http://images12.fotosik.pl/69/66b744afc80b5103med.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images11.fotosik.pl/70/1cce8e8265de9184med.jpg]Obrazek[/URL]

A masz schamowane auto przed wymiana tego chipa - ile km miales ????


mk1 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56197
[b] www.Q3M.pl - zapraszam :) [/b]

soobolek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 12:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: soobolek » pn cze 11, 2007 09:23

damcio151 pisze:
soobolek pisze:Ja bym raczej napisał ze to to samo co program/chiptunning w zakładzie gdzie kosztuje 1200 zł, ale wtedy tez można napisać ze to to samo co opornik za 10 gr....
to nie jest to samo co program za 1200 zł , programem wyciągniesz 2 razy tyle przyrostu mocy :)

Chciałbym zobaczyć jak ktoś mam samym tylko programem zrobione z silnika 1Z 140-150KM....

Nie miałem hamowanego auta przed chipem.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103541

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn cze 11, 2007 10:03

soobolek pisze:Chciałbym zobaczyć jak ktoś mam samym tylko programem zrobione z silnika 1Z 140-150KM....
nierealne chyba


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn cze 11, 2007 10:22

soobolek pisze:damcio151 napisał/a:
soobolek napisał/a:
Ja bym raczej napisał ze to to samo co program/chiptunning w zakładzie gdzie kosztuje 1200 zł, ale wtedy tez można napisać ze to to samo co opornik za 10 gr....

to nie jest to samo co program za 1200 zł , programem wyciągniesz 2 razy tyle przyrostu mocy :)



Chciałbym zobaczyć jak ktoś mam samym tylko programem zrobione z silnika 1Z 140-150KM....
chodziło chyba że 110 KM i 260NM po oporniku a 120KM i 290NM po dobrym sofcie i o ile silnik w dobrym stanie..

2xwięcej mocy to moze nie ale na pewno programem jest lepiej :) bo mozna sobie modelować przebieg momentu



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn cze 11, 2007 19:38

cowboy pisze:2xwięcej mocy to moze nie ale na pewno programem jest lepiej :)
heh to tak pisane było na szybkiego :P , ale wiadomo , że chodziło mi o to , że mocy jest na pewno dużo więcej... kto wie jakie mapy są w tym chipie z allegro

[ Dodano: Pon Cze 11, 2007 19:41 ]
poza tym mi się rozchodzi o to , że mogłeś taką moc , albo i większą uzyskać za około 1-2 zł



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości