Strona 21 z 39

: sob lis 08, 2008 12:32
autor: gibon.vw
ogromny plus za pomysł ale fotek u mnie jak nie było widać tak niema

: ndz lis 09, 2008 11:25
autor: paFel_golf _mk2
cyarnz jak możesz to napisz coś o swapie silnika1.8T z IV do golfa mk2 był bym bardzo wdzięczny :grin: :grin:

: wt gru 30, 2008 21:19
autor: semenxxx
chce zrobić swap z mk3 1,6 8v na 2,0 8v mam silnik komputery itp ale bez wiązki - nie wiem jak z elektryką ma ktoś jakieś :bigok: schematy etc? byłbym wdzięczny

: ndz lut 15, 2009 03:28
autor: sikor166
mam pytanko do specjalistów? posiadam sentymentalnego Mk II z agregatem 1,3 NZ 55 kM (pelen wtrysk) który już mocno nie domaga, czy dużo problemów sprawiłoby przełożenie na motor 1,4 60 kM z Mk III albo polo n6 i dostosowanie go do seryjnej skrzyni 4-biegowej i osprzętu? z góry dziękuję za odp :grin:

: ndz lut 15, 2009 08:33
autor: tauka
Jeżeli chcesz przełożyć sam blok i osprzet zostawić od nZ nie bedziesz miał żadnych problemów.

: ndz lut 15, 2009 14:07
autor: sikor166
dzięki Tauka za pomoc :grin: w sumie chciałem sie upewnić bo wcześniej już przekładałem głowicę z 1,4 i pasowała bez problemu, nawet planować nie trzeba było. A wszystko to bo dało się kobiecie golfiarzem pojeździć. wiadomo bo jak cholerna odma się zapcha na mrozie to olej wywala każdą dziurą, no i jechała i jechała a potem dzwoni do mnie że kontrolka od oleju się świeci :grrr: :grrr: popychacze się zatarły, 1 zawór się pogiął. głowicę wymieniłem ale jeszcze panewy też siadły, i nie wiem czy to ma sens już ten blok naprawiać czy zaryzykować i kupić komplenty silnik (co chyba zrobię). PS ale to i tak dobry motor jest. bo gdybym miał jakiś 16V bo odrazu na szrot by pojechał. POZDR. nie dawajcie golfiarzy kobietom

: sob mar 07, 2009 15:30
autor: rob775
Witam wszystkich użytkowników
jestem posiadaczem golfa III 1992 z silnikiem 1.8 (75KM).
Czy istnieje możliwość zrobienia swapa na motor 2.0 V16 (150KM)? Ewentualnie z jakimi problemami mogę się spotkać przy takiej zamanie? Czy skrzynię też trzeba wymieniać i jak z elektryką?

: sob mar 07, 2009 22:00
autor: szwed65
witam chce zalozyc filtr stozkowy do polo 6n poj. 1,4 czy mogl by mi ktos podpowiedziec cos w tej sprawie..??

: ndz mar 08, 2009 14:31
autor: zajac
mala porada jak zgrzebac elektryke przy swapie silnika z RP na PB/PF z wiazkami po 89 roku(moze w starszych byc podobnie)

Oczywiscie wiazke na silnik i ecu musimy miec pozostaje kwestia elektryki ktora trzeba przeciagnac z przedzialu silnika do skrzynki bezpieczników. Ja ta czesc wiazki zostawiłem z RP bo pasuje tylko trzeba wykonac małe modyfikacje wiazki z RP.

W całej imprezie chodzi o zmontowanie ze soba wtyczek ktore sa na ponizszych fotkach

wiazka z RP ObrazekObrazek
kolory kabli:
1. Bialo fioletowy
2. zolto czerwony
3. bialo czarny
4. czerwony
5. czarny
6. brazowo czerwony

obok jst jeszcze jedna wtyczka 1 pinowa z kablem zotlo czarnym ktora nas nie interesuje

wiazka z PB
Obrazek

1. czerwony (moze ma brazowy lub zielony pasek)
2. zolto czarny
3. czerwono biały (gruby)
4. zółto czerwony (cienki)
5 zołto czerwony (gruby)

I teraz jak to podłaczyc??

Zacznijmy od tego co najprostsze
Cienkie kabelki zółto-czerwone łączymy ze soba jest to sygnał na pompe paliwa.

Zasilanie ECU do tego wykorzystujemy nastepujace kabelki:
Z wiązki RP: przewód czarny jest to + po zapłonie, czerwony jest to stały + z akumulatora
Z wiązki PB przewód czarno-żółty który daje + do ECU

Te przewody podłączamy do przekaźnika, który musimy dołożyć.
Przewody do przekaznika podpinamy tak:
Przewód z pinu 14 ecu czyli zółto czarny wpinamy w pin 87, przewód czerwony (stały plus)do pinu 30, czarny(po zapłonie) do pinu 86, no i do pinu 85 ciagniemy mase z aku lub karoserii
I w ten sposób mamy zasilanie ECU

Tak wiec w wiazce rp wykorzystalismy kable czerwony, czarny i czerwono-zołty i tyle jest nam potrzbnych, reszta jest zbedna.

I w wiązce z PB do podłączenia mamy jeszcze 2 przewody w przypadku PB(3 w PF)
Do tego schemat skrzynki moze byc pomocny
Obrazek

Przewód zółto czerwony gruby jest to zasilanie wtrysków ktore ma byc uruchamiane z przekaznika pompy paliwa. Ten przewód podciągamy do skrzynki bezpieczników do gniazka Z1
A przewód czerwony(czerwono zielony) jest to przewód sygnalowy z rozrusznika wychodzi z pinu 1 ecu i jego nalezy pociagnac do skrzynki bezpieczników i podłączyc do kostki F do pinu 5.

I na takim podłaćzeniu silnik PB musi zapalic

jesli chodzi o PF to pozostaje jeszcze przewód biało - czerwony do sondy lambda ale nie do konca wiem co z nim zrobic

: pt kwie 03, 2009 10:18
autor: Marcin_MK2_8v
zajac, biało czerony to podgrzewanie sondy, podłącza się go pod wyjście na pompe czyli tak samo jak wtryski

[ Dodano: 03 Kwi 2009 10:20 ]
wie ktoś może czy dużo rzeźby jest ze skrzynią 6speed? którą najlepiej wybrać? głównie chodzi mi od czego dobrać

: ndz kwie 05, 2009 09:55
autor: magik8808
witam mam bude od golfa 3(zdrowa) do ktorego mam mozliwosc wstawienia silnika ze skrzynia biegow z golfa 2 diesel lub golfa 1 takze diesel.
i rodzi sie pytanie czy duzo bede musial przerabiac i ktory silnik i skrzynie biegow wybrac??
czy wiazka elektryczna bedzie pasowac do tych silnikow po wlozeniu w bude od golfa3??
czy polosie beda pasowac w zwrotnice??
i wszystkie lapy podpasuje bez problemu i bez przerabiania??
prosze pomozcie.
napiszcie jak wyglada sytuacja swapu z golfa 1 i golfa2(bo te diesle byly bardzo oszczedne).

: wt kwie 07, 2009 17:09
autor: Marcin_MK2_8v
magik8808, zależy jaka to buda i jaki był wcześniej silnik jak gti to jest trochę więcej przeróbek, przewody to nie problem jeśli to zwykły diesel to tylko parę przewodów, łapy podejdą

: pt kwie 10, 2009 19:53
autor: ..Kostek..
co musze zmienic zeby wsadzic pb zamiast nz ?

: pt kwie 10, 2009 20:42
autor: Balast
..Kostek.. pisze:co musze zmienic zeby wsadzic pb zamiast nz ?
skorzystać z szukajki to powinieneś, tematów było wiele wystarczy chcieć .