Strona 2 z 2

Silnik 2,0 8V 115

: wt paź 18, 2016 21:12
autor: pittrans
No poczytałem dział i chyba trochę mnie poniosło na początek z myślą uturbienia. Auto ma od miesiąca i dopiero zacznam pierwsza rzecz to kosmetyka, ale chcę szykować się do modyfikacji . Myślałem że przy wymianie rozrządu podłubać z wałkiem, stożek, itp. a odnośnie programu to co? Ma Multivana T4 2,5 TDI serja 150 a na programie 180 diesel, turbo(zmiena geometria, sztanga), egr to akurat znam(duża pomoc z forum t4) ale odnośie beny to nic się nieznam co i jak.

Silnik 2,0 8V 115

: śr paź 19, 2016 00:28
autor: rysiektr
Słuchaj wałek możesz zmienić, na pewno silnik będzie sie lepiej zbierał. Wez tylko to pod uwagę, ze ciężko sie modzi silnik wolnossący. Mniej więcej przelicznik jest taki 100zl = 1KM :-)
Te silniki dają się uturbiac i nie koniecznie będzie to 5 cyfrowa kwota jeśli chcesz uzyskać przyrost 40KM-50KM. Tylko licz sie z tym zr kilka tyś zł musisz w to wsadzić (zakładając ze silnik masz w super stanie). Byl nawet dawno temu nantym forum taki temat i człowiek zaturbil 2E niemalże domowymi sposobami i wyplul 160KM o ile dobrze pamiętam wiec nie jest to takie całkiem bez sensu, natomiast w tych samych pieniadzach zrobisz swap na 1.8t i w serii będziesz miał te 150 lub nawet 180 KM jeśli uda Ci sie taki silnik kupić.

Silnik 2,0 8V 115

: śr paź 19, 2016 06:47
autor: pittrans
Autem jeszcze się nie nacieszyłem w piątek odbieram od lakiernika, kosmetyka. Teraz wnętrze i póżniej biore się za mechanikę. Ogólnie silnik zdrowy przejechałem nim około1000 km od zakupu , nie kopci,pali od szczała,nic nie stuka ogólnie ok. Przez zime chce go ciutke zmodyfikować. Jeszcze jedna rzecz gdzie można kupić albo zamówić układ wydechowy na większy bez kata .( diesela też wyprułem kata i było to czuć od razu)

Silnik 2,0 8V 115

: śr paź 19, 2016 13:41
autor: KoguT
Świątek strasznie się ceni za wałki. Osobiście dla modyfikacji 2E na kilka źrebiąt więcej nie wyłożył bym takich pieniędzy...
Ale... Zawsze jest jakieś "ALE". Jest firma w Krakowie która przerabia wałki rozrządu, a nazywa się Rewar.
http://www.rewar.republika.pl/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Wysyłasz im swój wałek a oni go przerabiają na jaki sobie zażyczysz.
Koszt takiej przeróbki wałka do mojego silnika 2.0 8v ABA to 350zł.
Zeszłej zimy miałem wysyłać swój wałek ale było ciśnienie na złożenie silnika żeby sezon zacząć i się nie udało. Ale myślę że przy czasie poszukam wałka do ABA gdzieś na allegro albo olxie i wyślę do nich.
A firmę polecił mi pracownik zakładu tuningowego który robił na tych wałkach projekty.



Co do wydechu to u mnie w temacie jest opisane jak najłatwiej zrobić wydech.
viewtopic.php?f=88&t=95206&start=896" onclick="window.open(this.href);return false;
Zmieściłem się w kwocie 600zł.

Silnik 2,0 8V 115

: ndz paź 23, 2016 18:47
autor: pittrans
Dzwięk fajny , tylko że ja nie ma gdzie ani czasu samemu grzebać bo nie umiem spawać też. Bardziej chodzi mi o kupno gotowca.