Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

Post autor: KoguT » pn lut 24, 2014 13:55

A jak bardzo różni się głowica z 1.6 od mojej z 2.0? I gdzie tą różnicę widać najbardziej?



Awatar użytkownika
Custom2Garage
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw maja 02, 2013 10:13
Lokalizacja: Kotlina

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

Post autor: Custom2Garage » czw lut 27, 2014 18:59

KoguT, a widziałeś jak ona jest zbudowana? kanały ssace są po jednej stronie zaś wydechowe po przeciwnej co daje spore możliwości, jak na głowice z małego silniczka.
Nie wiem nie mierzyłem jakie wymiary zaworów jak i kanałów. Ale patrząc na jej budowę takie wnioski mi się nasuwają.


Moje TD Quattro: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=599437" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

Post autor: KoguT » czw lut 27, 2014 19:28

Custom2Garage, to wiem że tak są kanały dolotowe i wylotowe. Tylko że głowica z mojego 2.0 ABA jest zbudowana w ten sam sposób. I wydaje mi się że w 2-litrówce są większe kanały.
Obrazek

Normalna głowica 8v (dolot i wydech z tyłu głowicy) wygląda w przekroju tak:
Obrazek
Obrazek

A głowica 8v ABA (dolot z przodu a wydech z tyłu) wygląda w następujący sposób:
Obrazek
Obrazek

Do niej i tak dojdzie porting



Awatar użytkownika
Custom2Garage
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw maja 02, 2013 10:13
Lokalizacja: Kotlina

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

Post autor: Custom2Garage » czw lut 27, 2014 19:54

Na tych przekrojach widać gdzie są kanały a gdzie kanaliki, wieczorem poszperam na temat wielkości zaworów.
Może kształt kanałów jest lepszy (efektywniejszy)?

Wydechowy 32,9
Ssący 39,5

No i czapka z Audi jest łatwiej dostępna i pewnie tańsza w zakupie niż ABA


Moje TD Quattro: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=599437" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

Post autor: KoguT » pt lut 28, 2014 11:00

Custom2Garage, A jesteś w stanie podrzucić choćby na PW wielkości zaworów w poszczególnych głowicach?
Z tego co na VWVortexie wyczytałem to głowa z ABA jest lepsza od 2.0 8v z dolotem i wydechem z tyłu.



Awatar użytkownika
Custom2Garage
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw maja 02, 2013 10:13
Lokalizacja: Kotlina

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

Post autor: Custom2Garage » pt lut 28, 2014 12:59

KoguT pisze:A jesteś w stanie podrzucić choćby na PW wielkości zaworów w poszczególnych głowicach?
Średnio z uwagi na to, że moje poszukiwania wielkości wyglądają tak: Etka (dany model silnika) następnie google i porównanie :jezor:

Głowica z ABA będzie lepsza niż przykładowa z 2E raz to, to że ma większe kanały, zarówno ssący jak i wydechowy. Zapewne będzie też miała lepszą wydajność termiczną jak i większe pole do popisu przy portingu.
Należy jednak pamiętać, że między kanałami ssącymi i wydechowymi są zawory o danej średnicy, które w cyklu pracy silnika przepuszczą daną ilość powietrza.
Kolejnym rozwiązaniem może być powiększenie zaworów ale to wiąże się z przeprowadzeniem odpowiednich obliczeń, do których jeszcze nie doszedłem :okej:


Moje TD Quattro: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=599437" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

Post autor: KoguT » pt lut 28, 2014 14:58

Custom2Garage pisze:większe pole do popisu przy portingu.
I właśnie tutaj się zastanawiam nad pewną rzeczą.

Dolot w ABA jest tak jak by jedną stroną pochylony i na poniższym zdjęciu widać że kanał jest tak jak by zabudowany z lewej strony (na powyższych przekrojach widać po dokładniejszym przyglądnięciu się).
Obrazek

A rzecz nad którą się zastanawiam to to czy mogę przy portingu zebrać ten materiał żeby kanał był symetryczny tak jak po lewej stronie?



Awatar użytkownika
Custom2Garage
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw maja 02, 2013 10:13
Lokalizacja: Kotlina

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

Post autor: Custom2Garage » pt lut 28, 2014 16:57

Uuu tego nie wiem, czemu jest tak to zbudowane, może konstrukcyjnie wymuszona taka budowa i w pobliżu znajduje kanał olejowy czy też wodny.
To pierwsze zdjęcie po portingu też jest ABA czy inna czapka?


Moje TD Quattro: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=599437" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

Post autor: KoguT » sob mar 01, 2014 09:29

Na VWVortexie pisze że ta sama



Awatar użytkownika
Custom2Garage
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw maja 02, 2013 10:13
Lokalizacja: Kotlina

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

Post autor: Custom2Garage » sob mar 01, 2014 10:26

Nie wiem, nie powiem Ci co i jak, bo nie znam konstrukcji głowy ABA.
Jak dla mnie te dwa ostatnie zdjęcia przedstawiają dwie różne głowice aczkolwiek mogę się mylić.


Moje TD Quattro: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=599437" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

Post autor: KoguT » sob mar 01, 2014 10:56

Właśnie też zauważam różnice. Ponoć są dwa typy głowic, tzw OBDI i OBDII. W tej pierwszej niema tego pochylenia kanału a w OBDII jest.
Znalazłem cos takiego:

http://www.clubgti.com/showthread.php?2 ... pment-blog" onclick="window.open(this.href);return false;

tutaj widać że wyleciała dziura do kanału wodnego.
Tylko nie doczytałem jaka to głowica.

Tutaj mamy przekrój standardowej głowicy (dolot i wydech z tyłu)
http://www.clubgti.com/showthread.php?2 ... y-pictures" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Custom2Garage
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw maja 02, 2013 10:13
Lokalizacja: Kotlina

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

Post autor: Custom2Garage » sob mar 01, 2014 11:19

KoguT pisze:tutaj widać że wyleciała dziura do kanału wodnego.
Tylko nie doczytałem jaka to głowica.
Odnosząc się do informacji, które podałeś pewnie jest to ABA OBDII


Moje TD Quattro: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=599437" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

Post autor: KoguT » sob mar 01, 2014 21:24

I tu nasuwa się pytanie - ile i gdzie ściągnąć przy portingu?

Na pewno będzie spasowanie kanałów z kolektorami. Ale co dalej?



Awatar użytkownika
Custom2Garage
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw maja 02, 2013 10:13
Lokalizacja: Kotlina

Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)

Post autor: Custom2Garage » ndz mar 02, 2014 00:12

jak dla mnie to 1:0 dla głowicy 1.6 ahl o której wcześniej była mowa.


Moje TD Quattro: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=599437" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 40 gości