[mk6] Rdza pod przednimi błotnikami, 12 letniej gwarancji na nieprzerdzewienie karoserii

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mareksuski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 14:31

[mk6] Rdza pod przednimi błotnikami, 12 letniej gwarancji na nieprzerdzewienie karoserii

Post autor: mareksuski » wt sie 20, 2019 09:33

hej,

Mam Golfika kombi z 2010 roku z przebiegiem 133 tys km z którym zawsze jeździłem do ASO na przeglądy i naprawy. Po ostatniej naprawie blacharsko-lakierniczej (wymiana wszystkich lewych zewnętrznych elementów poszycia od przedniego do tylnego zderzaka) zauważalnym po otwarciu przednich drzwi pod dolnym zawiasem pod podniesionym lakierem jest rdza (zdjęcia w zalaczniku). Z drugiej strony samochodu tez zauważyłem puchniecie lakieru i w miejscu gdzie odprysł mały kawałek lakieru rdzę.

W tym/przyszłym tygodniu jadę do ASO aby wykorzystać 12 letnią gwarancje na preformacje nadwozia aby to naprawić.

Warunki gwarancji z infolinii VW:
Gwarancja Volkswagena na lakier i karoserię.
1. W uzupełnieniu opisanej wyżej gwarancji gwarant udziela Kupującemu w odniesieniu do nowych samochodów, w zakresie karoserii:
- 3 letniej gwarancji na brak wad lakierniczych, oraz
- 12 letniej gwarancji na nieprzerdzewienie karoserii (przez przerdzewienie należy rozumieć perforację blachy karoserii, postępującą od wewnątrz na zewnątrz), licząc od dnia przekazania samochodu pierwszemu kupującemu przez Dostawcę lub przez autoryzowanego dealera/partnera Volkswagena lub od daty pierwszej rejestracji, zależnie od tego, co nastąpi jako pierwsze.
2. Wszystkie powyżej wymienione postanowienia gwarancji Volkswagena na nowe samochody, z wyjątkiem okresu obowiązywania gwarancji, mają zastosowanie dla gwarancji na lakier i karoserię.
Wiem że moze być trudno ja wyegzekwować ale będę próbować. Czy możecie mi podać jakieś argumenty/sugestie jak najlepiej porozmawiać z osoba z ASO która będzie porozpatrywała tą gwarancję?

Pozdrawiam,

Marek Suski
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



jan1966
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 806
Rejestracja: pn sie 10, 2015 13:20

[mk6] Re: Rdza pod przednimi błotnikami, 12 letniej gwarancji na nieprzerdzewienie karoserii

Post autor: jan1966 » wt sie 20, 2019 11:48

TO jest rdza , a gwarancja obejmuje perforacje , czyli jak Ci reka przejdzie na wylot , wiem na swoim przykładzie bo przerabiałem to z fiatem , ale można spróbować , może standardy się zmieniły przez kilkanascie lat . Powodzenia



hak64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 13:23

[mk6] Re: Rdza pod przednimi błotnikami, 12 letniej gwarancji na nieprzerdzewienie karoserii

Post autor: hak64 » wt sie 20, 2019 12:30

Po pierwsze perforacja oznacza przegnicie karoserii (powstanie dziur), a nie wystąpienie ognisk korozji. Po drugie gwarancja nie musi obejmować pojazdów po naprawach blacharskich (nawet w okresie gwarancyjnym). Wymieniane były wszystkie elementy poszycia z lewej strony, a technologia napraw wymaga wyprucia (odspojenia) uszkodzonych elementów i wspawania nowych. Niszczone są wtedy powłoki antykorozyjne na sąsiadujących elementach (w tym i konstrukcyjnych). Jeśli warsztat dokonujący naprawy nie zabezpieczył zgrzewów i spawów, to efekt masz obecnie widoczny. Po trzecie warsztat dokonujący naprawy udziela gwarancji na swoją robotę, ale zwykle nie jest to więcej niż 2 lata.



Awatar użytkownika
mareksuski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 14:31

[mk6] Re: Rdza pod przednimi błotnikami, 12 letniej gwarancji na nieprzerdzewienie karoserii

Post autor: mareksuski » wt sie 20, 2019 12:36

Tak wiem ze obejmuje dziurę. Niestety błotnik i nadkole uniemożliwia zobaczyć co jest pod nimi więc moze jest tam coś więcej. Samochodem planuje jeździć jeszcze 2-3 lata do przebiegu około 150-160 tys km. Obawiam się ze jak to zostawię to na wiosnę rdza będzie jeszcze bardziej widoczna z zewnątrz samochodu a za 2 lata na pewno będzie dziura.



Awatar użytkownika
mareksuski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 14:31

[mk6] Re: Rdza pod przednimi błotnikami, 12 letniej gwarancji na nieprzerdzewienie karoserii

Post autor: mareksuski » wt sie 20, 2019 12:42

Rdza zaczęła zjadać blachę jeszcze przed wymianą lewej powierzchni ponieważ ta naprawa była w sierpniu tego roku. Dzięki za komentarz na temat zabezpieczeń powłoki podczas naprawy.
hak64 pisze:
wt sie 20, 2019 12:30
Po pierwsze perforacja oznacza przegnicie karoserii (powstanie dziur), a nie wystąpienie ognisk korozji. Po drugie gwarancja nie musi obejmować pojazdów po naprawach blacharskich (nawet w okresie gwarancyjnym). Wymieniane były wszystkie elementy poszycia z lewej strony, a technologia napraw wymaga wyprucia (odspojenia) uszkodzonych elementów i wspawania nowych. Niszczone są wtedy powłoki antykorozyjne na sąsiadujących elementach (w tym i konstrukcyjnych). Jeśli warsztat dokonujący naprawy nie zabezpieczył zgrzewów i spawów, to efekt masz obecnie widoczny. Po trzecie warsztat dokonujący naprawy udziela gwarancji na swoją robotę, ale zwykle nie jest to więcej niż 2 lata.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk6] Re: Rdza pod przednimi błotnikami, 12 letniej gwarancji na nieprzerdzewienie karoserii

Post autor: wesol » wt sie 20, 2019 13:33

Wcale nie przegnicia. W oplu spokojnie naprawialiśmy gdzie wychodziła lekka ruda. Warunek tylko taki że nie może być śladów odprysków od kamyczków itp.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
mareksuski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 14:31

[mk6] Re: Rdza pod przednimi błotnikami, 12 letniej gwarancji na nieprzerdzewienie karoserii

Post autor: mareksuski » wt sie 20, 2019 15:53

wesol pisze:
wt sie 20, 2019 13:33
Wcale nie przegnicia. W oplu spokojnie naprawialiśmy gdzie wychodziła lekka ruda. Warunek tylko taki że nie może być śladów odprysków od kamyczków itp.
w gwarancji jest napisane ze źródło rdzy powinno być wewnątrz samochodu i w moim przypadku tak to zaliczam. Źródło jest chyba w miejscu gdzie śruba mocuje nadkole do szkieletu nadwozia i jeśli to prawda to wkręcona śruba/kołek mogła zerwać powłokę lakierniczą i na odsłoniętym metalu pojawiła się rdza.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości