Strona 1 z 1

[mk4] Jak zabezpieczyć blachę przed korozją

: śr kwie 18, 2018 13:20
autor: kewinpol
Hej, w kilku miejscach mam powierzchowną rdzę, gdzie są ubytki lakieru. Postanowiłem się tym zająć i chce to wyczyścić papierem ściernym do blachy, ale nie wiem czym to zabezpieczyć? Czy wyczyszczenie rdzy, założenie app r stop, a potem lakieru będzie wystarczające? Jakiego papieru najlepiej użyć do tej operacji?

[mk4] Re: Jak zabezpieczyć blachę przed korozją

: śr kwie 18, 2018 14:17
autor: mich77bor
Blacha, R-Stop, podkład epoksydowy 2K, baza i bezbarwny. A i papier P80, P100, P400, P800.

[mk4] Re: Jak zabezpieczyć blachę przed korozją

: pt kwie 20, 2018 20:14
autor: luke320
Jak doczyścisz blachę do "gołego" to R-Stop możesz sobie darować. Sam epoksyd (koniecznie z utwardzaczem), podkład,
baza i klar. Nie kłaść bazy na epoksyd. Prędzej czy później zaczną się pojawiać wady lakiernicze. Papierem 400 i 800
to szlif już tylko podkładu akrylowego, a nie blachy.

[mk4] Re: Jak zabezpieczyć blachę przed korozją

: sob kwie 21, 2018 08:42
autor: mich77bor
Dlaczego nie kłaść bazy na epoksyd ? w karcie technicznej podkładu tego zabraniają ?

[mk4] Re: Jak zabezpieczyć blachę przed korozją

: sob kwie 21, 2018 17:20
autor: luke320
Kiedyś mówił mi o tym lakiernik. Na YouTube jest, a przynajmniej był, kanał o nazwie MójGaraż; prowadzący
też o tym wspominał. Nie pamiętam tylko w którym odcinku.

[mk4] Re: Jak zabezpieczyć blachę przed korozją

: sob kwie 21, 2018 21:41
autor: mich77bor
Na forach lakierników jest masa pytań o bazę na epoksyd i nie spotkałem się z negatywną odpowiedzią. Cytuje autora strony " Mój garaż" pana Krzysztofa :" Mało tego… Jeśli lakierowany przez Ciebie element nie wymaga super wykończenia, można bezpośrednio na podkład epoksydowy aplikować lakier bazowy i bezbarwny, albo lakier akrylowy barwiony."

[mk4] Re: Jak zabezpieczyć blachę przed korozją

: sob kwie 21, 2018 22:47
autor: luke320
Teraz pytanie - co oznacza zwrot super wykończenie. Jeżeli komuś zależy na zrobieniu niewielkiego kawałka elementu
na jakiś czas to taka robota jakiś tam sens ma. Ale jak ktoś maluje cały element, albo nawet i cały samochód,
to osobiście, nawet jeżeli prawdopodobieństwo pojawienia się wady lakierniczej byłoby niewielkie, wolałbym
oddzielić epoksyd od bazy jakimś akrylem.
Rozmawiałem dzisiaj ze znajomym, który rozlewa lakiery w firmie Multichem, i poprosiłem, aby się dowiedział od
technologów jak to wygląda w przypadku epoksydów tej firmy. Pod koniec przyszłego tygodnia powinienem wiedzieć
co i jak, to dam znać.

[mk4] Re: Jak zabezpieczyć blachę przed korozją

: ndz kwie 22, 2018 09:21
autor: mich77bor
Po co czekać :) tu masz artykuł technika firmy Multichem http://lakiernik.com.pl/malowanie-baza-klarem/
"Lakiery bazowe możemy nakładać na powierzchnie pokryte podkładami akrylowymi lub epoksydowymi"

[mk4] Re: Jak zabezpieczyć blachę przed korozją

: wt kwie 24, 2018 17:50
autor: luke320
Rozmawiałem właśnie ze znajomym, który rozmawiał o tym z technologiem. Stwierdził on, że co prawda można na
epoksyd stosować bazę, ale nie potrafił już odpowiedzieć na pytanie, czy po jakimś czasie nie pojawią się jakiekolwiek
wady lakiernicze z tym związane. Jak znajomy będzie miał jeszcze czas to spróbuje popytać inne osoby. Temat wydaje
się być dosyć frapujący. Jeżeli o mnie chodzi to w takich przypadkach jestem zwolennikiem powiedzonka "Jeżeli coś
ma pójść nie tak jak trzeba, to na pewno pójdzie.

[mk4] Re: Jak zabezpieczyć blachę przed korozją

: śr kwie 25, 2018 05:25
autor: mich77bor
Wystarczy tylko trzymać się warunków zawartych w kartach technicznych i nie będzie kłopotów w wadami lakierniczymi.

[mk4] Re: Jak zabezpieczyć blachę przed korozją

: śr kwie 25, 2018 10:17
autor: jan1966
Mam przed soba puszke epoksydowego firmy HML i na puszce pisze że można bezpośrednio nakładać lakier bazowy ,ale ja na pewno psikną bym podkładem

[mk4] Re: Jak zabezpieczyć blachę przed korozją

: pt kwie 27, 2018 21:32
autor: jarhead
nakładałem bazę na epoksyd 2K i nie było problemu
do zabezpieczenia błotników polecam od środka masę uszczelniającą, błotniki prawie zawsze korodują od wewnątrz