multifunkcja mk 4

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5932
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Re: multifunkcja mk 4

Post autor: grg474 » czw gru 16, 2021 22:41

zapomnij że to zadziała w golfie 4. Kiera z golf 7 to jest Lin3 a ja np żeby zamontować w EOSie gdzie jest LIN 1/2 to musiałem dużo się naszukać i naprosić żeby mi zrobili przejściówkę z LIN 2 na Lin 3 żeby to zadziałało (i działa nawet tempomat). Teoretycznie kierownica z scirocco ma lin 2 i do EOSa da się wrzucić bez przejściówki ale do mfd to jeszcze nie widziałem żeby to chodziło (no może 1 przypadek ale tam były sterowniki z golfa 7 wsadzone do budy golfa 4 i radio było z golfa 7)


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: multifunkcja mk 4

Post autor: Vwolf86 » pt gru 17, 2021 21:43

grg474 pisze:
czw gru 16, 2021 22:41
zapomnij że to zadziała w golfie 4. Kiera z golf 7 to jest Lin3 a ja np żeby zamontować w EOSie gdzie jest LIN 1/2 to musiałem dużo się naszukać i naprosić żeby mi zrobili przejściówkę z LIN 2 na Lin 3 żeby to zadziałało (i działa nawet tempomat). Teoretycznie kierownica z scirocco ma lin 2 i do EOSa da się wrzucić bez przejściówki ale do mfd to jeszcze nie widziałem żeby to chodziło (no może 1 przypadek ale tam były sterowniki z golfa 7 wsadzone do budy golfa 4 i radio było z golfa 7)
Mam schemat z zagranicznej strony. Tylko że to jest pod jakiegoś pioneera. Tam moduł jakiś jest. +12V podlancza się do licznika niebieska wtyczka pin 30, a lin idzie do tego modułu


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: multifunkcja mk 4

Post autor: Vwolf86 » pt gru 24, 2021 12:19

grg474 pisze:
czw gru 16, 2021 22:41
zapomnij że to zadziała w golfie 4. Kiera z golf 7 to jest Lin3 a ja np żeby zamontować w EOSie gdzie jest LIN 1/2 to musiałem dużo się naszukać i naprosić żeby mi zrobili przejściówkę z LIN 2 na Lin 3 żeby to zadziałało (i działa nawet tempomat). Teoretycznie kierownica z scirocco ma lin 2 i do EOSa da się wrzucić bez przejściówki ale do mfd to jeszcze nie widziałem żeby to chodziło (no może 1 przypadek ale tam były sterowniki z golfa 7 wsadzone do budy golfa 4 i radio było z golfa 7)
Jednak mam kier ze sccirocco 1K8 419 091 to podobno lin 2.0? Da radę ten sygnał zmienić na lin 1.3 a potem na przekaźnik z Audi, który z kolei przetworzy to na rem lub can?


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5932
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Re: multifunkcja mk 4

Post autor: grg474 » sob gru 25, 2021 10:04

tak - kiera ze scirocco ma lin 2. Czy da radę zmienić sygnały - nie wiem, musisz spróbować. Teoretycznie jakby zastosować moduł spod kierownicy golfa VI - jest 1 taki moduł co obsługuje obie wersje tj. lin 1.3 i 2 (ja mam kupiony na ali 1K0-953-549-CH + do tego specjalny moduł lin 3 na li n2 )

tu masz rozpiskę http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... e_Versions


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: multifunkcja mk 4

Post autor: Vwolf86 » śr sty 05, 2022 20:46

grg474 pisze:
sob gru 25, 2021 10:04
tak - kiera ze scirocco ma lin 2. Czy da radę zmienić sygnały - nie wiem, musisz spróbować. Teoretycznie jakby zastosować moduł spod kierownicy golfa VI - jest 1 taki moduł co obsługuje obie wersje tj. lin 1.3 i 2 (ja mam kupiony na ali 1K0-953-549-CH + do tego specjalny moduł lin 3 na li n2 )

tu masz rozpiskę http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... e_Versions
A ten moduł nie potrzebuje niczego innego do działania? Wystarczy że na wtyczkę T20 dam zasilanie, masę, can i on będzie działał? Ten moduł przetwarza lin na sygnał can? Widziałem na wtyczce 2 sploty magistrali can, to jeden splot idzie odrazu do radia?


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: multifunkcja mk 4

Post autor: Vwolf86 » czw sty 06, 2022 16:24

Jak patrzyłem na tą rozpiskę to 3 z nich obslugują lin 1.3 i 2.0. Moduły z końcówkami CH, CK i CD.Myślę że najlepszym rozwiązaniem będzie sterownik o oznaczeniu 1K0-953-549-CD - bez obsługi czujnika kąta skrętu, więc chyba lepiej bo i tak nie zostanie wykorzystany, a druga sprawa ze jest tańszy. Tylko czy to zadziała samo z siebie 🤔 rozbieralem ostatnio altee 2009r. Mam sterownik i kierownicę multi 8 przyciskową, klawisze okrągłe pod lin 1.3 mógłbym to sprawdzić na g4. Masz może opis kostki T20 zasilającej sterownik, które piny od czego?


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: multifunkcja mk 4

Post autor: Vwolf86 » pt sty 07, 2022 20:07

Podłączyłem ten zestaw z altei na stole. Kierownica lin1 8 przycisków, taśma, sterownik kolumny, stacyjka. Po podaniu napięcia z akumulatora na sterownik i po przekreceniu stacyjki pojawia się podświetlenie na klawiszach. Teraz pasowało by połączyć to z canem w aucie i sprawdzić czy laptop się połączy ze sterownikiem. Ale możliwe że się nie uda bo gateway będzie za stary w g4 😕


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: multifunkcja mk 4

Post autor: Vwolf86 » sob sty 08, 2022 22:14

grg474 pisze:
sob gru 25, 2021 10:04
tak - kiera ze scirocco ma lin 2. Czy da radę zmienić sygnały - nie wiem, musisz spróbować. Teoretycznie jakby zastosować moduł spod kierownicy golfa VI - jest 1 taki moduł co obsługuje obie wersje tj. lin 1.3 i 2 (ja mam kupiony na ali 1K0-953-549-CH + do tego specjalny moduł lin 3 na li n2 )

tu masz rozpiskę http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... e_Versions
Hej a jak taki sterownik kolumny podlacze pod can w g4 to się coś stanie? Polacze się z nim przez port obd czy za stary jest gateway by to ogarnol?


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5932
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Re: multifunkcja mk 4

Post autor: grg474 » ndz sty 09, 2022 01:16

golf 4 nie ma cangateway (w liczniku jest tak naprawdę zaszyty - jak łączysz się z cangateway -19 to tak naprawdę łączysz się z nim w liczniku)


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: multifunkcja mk 4

Post autor: Vwolf86 » ndz sty 09, 2022 13:08

grg474 pisze:
ndz sty 09, 2022 01:16
golf 4 nie ma cangateway (w liczniku jest tak naprawdę zaszyty - jak łączysz się z cangateway -19 to tak naprawdę łączysz się z nim w liczniku)
Czyli jak bym dał ten sterownik kolumny do siebie do auta to pasowałoby dołożyć can gateway i osobno zrobić instalacje do tego oraz dołożyć osobny port obd? Niewiem jak ten sygnał z multi. Czy odrazu że sterownika do radia?


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: multifunkcja mk 4

Post autor: Vwolf86 » wt sty 11, 2022 12:41

grg474 pisze:
ndz sty 09, 2022 01:16
golf 4 nie ma cangateway (w liczniku jest tak naprawdę zaszyty - jak łączysz się z cangateway -19 to tak naprawdę łączysz się z nim w liczniku)
A działa tobie podświetlenie na tym module CH? Bo podobno to nie działa?


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5932
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Re: multifunkcja mk 4

Post autor: grg474 » wt sty 11, 2022 19:41

mi działa podświetlenie bo ja mam kierę z golfa 7 z dodatkową przejściówką, a wcześniej miałem kierę z golfa 6 i wtedy też działało
kombinujesz z montażem no to masz do przemyslenia:
stacyjka golf 4 > kostka > instalacja elektryczna (ukałd analogowy - przekaźniki)
stacyjka golf 6 > kostka > moduł kierownicy > instalacja elektryczna (bordnetz (układ cyfrowy + przekaźniki) + cangateway) - pojawia się zasilanie


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: multifunkcja mk 4

Post autor: Vwolf86 » wt sty 11, 2022 19:49

grg474 pisze:
wt sty 11, 2022 19:41
mi działa podświetlenie bo ja mam kierę z golfa 7 z dodatkową przejściówką, a wcześniej miałem kierę z golfa 6 i wtedy też działało
kombinujesz z montażem no to masz do przemyslenia:
stacyjka golf 4 > kostka > instalacja elektryczna (ukałd analogowy - przekaźniki)
stacyjka golf 6 > kostka > moduł kierownicy > instalacja elektryczna (bordnetz (układ cyfrowy + przekaźniki) + cangateway) - pojawia się zasilanie
Czyli najłatwiej będzie dać zasilanie podświetlenia na przyciski już w kierownicy


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5932
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Re: multifunkcja mk 4

Post autor: grg474 » śr sty 12, 2022 23:52

Podświetlenie idzie po lin
moduł który ja używam jest dostępny pod adresem http://xhorse.pl/product/mfsw-module-pl/

a tu masz przykładowy opis montażu http://forum.xhorse.pl/viewtopic.php?f= ... 01ccfd2a0b


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości