[mk4] Dołożenie haldexa z 4motion

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

piotrycerz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt kwie 30, 2019 08:12
Auto: VW GOLF 4 GTI 1.8T AUM
Silnik: AUM

[mk4] Dołożenie haldexa z 4motion

Post autor: piotrycerz » wt kwie 30, 2019 08:36

Witam,
Mam takie pytanie czy karoseria z golfa 4 bez 4motion jest przystosowana do 4motion, w sensie czy da się przeswapować napęd 4motion do wersji fabrycznie przednionapędowej?
Posiadam wersję GTI planuję znacząco zwiększyć mu moc i dlatego myślę że jeszcze 250-300 koni na przód może zniesie, ale docelowo chciałbym zakuć silnik i zrobić 500 koni, więc jak na przednią oś to trochę za dużo, dlatego chciałbym dołożyć Haldexa, no i pytanie czy buda jest sama w sobie przystosowana Plug&Play do swapa haldexa z mechanizmem różnicowym i zawieszeniem, wału, przekładni kątowej z wersji 4motion. Coś kiedyś słyszałem że jest to możliwe i że ponoć skrzynię biegów da się spasować od 2.8VR6 i że wtedy będzie dobrze działało wszystko.
No a pytanie takie mam, bo też gdzieś słyszałem że w golfie MK5 bagażnik jest mniejszy jak jest 4motion, więc tam raczej już nie da się zrobić swapa haldexa do budy przednionapędowej.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9200
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4] Re: Dołożenie haldexa z 4motion

Post autor: wesol » wt kwie 30, 2019 11:13

500 koni z 1.8 to chyba trochę przesadziłeś.
Dokładanie haldexa to już tu było że 10 razy opisywane. Inna podłoga w bagaju inny zbiornik, wydech zawieszka tylna tez. Skrzynia inna polisie itd.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

piotrycerz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt kwie 30, 2019 08:12
Auto: VW GOLF 4 GTI 1.8T AUM
Silnik: AUM

[mk4] Re: Dołożenie haldexa z 4motion

Post autor: piotrycerz » wt kwie 30, 2019 11:59

No ja wiem, że skrzynia musi być inna, że trzebaby wywalić tylną belkę i włożyć wielowahacze z półosiami, mostem i haldexem, zbiornik paliwa też kojarzę że jest inne ... Tylko właśnie kwestia tego czy dałoby się to jakoś upchnąć, czy trzebaby jakoś ten bagażnik przerabiać też ... 1.8t bez zakucia znosi 250-300koni, no a mam zamiar więcej, bo wrzucę za jakiś czas k04-64 hybrydę z 2.0tsi ona dmucha około 450 koni, wiec po zakuciu myślę że jakoś to wszystko wytrzyma. Tak czy siak to są plany na jakieś 3lata. Jak na razie mam serię 150koni i w tym roku będę robił drobiazgi, takie jak gwint, felgi, wydech, dolot, a w przyszłym może już coś więcej udałoby się zrobić.



Awatar użytkownika
Smolski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 13:09
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

[mk4] Re: Dołożenie haldexa z 4motion

Post autor: Smolski » wt kwie 30, 2019 16:13

Jak to mówią " wszystko się da" a konkretniej to do wymiany jest tunel środkowy, podłoga bagażnika, bak, wydech, skrzynia, tylni cały most, i sporo elektroniki żeby to działało tak jak powinno.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9200
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4] Re: Dołożenie haldexa z 4motion

Post autor: wesol » wt kwie 30, 2019 19:33

Jednym słowem nieopłacalne bo lepiej sprzedać to co się ma i kupić już właściwe. Zresztą co za problem podzwonic i popytać ile się cenią za taką skrzynie, polisie, wal, haldexa, zawieszenie tylne, pół podwozia, bak, itd plus do tego przestawianie podłogi u blacharza ile wyjdzie. Myślę że tak z 10 tys to napewno kupują osobno. Lepiej kupić jakiegoś angola jako dawce części ale w aucie które ma mieć 500 koni to bym raczej podłogi nie spawał.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

piotrycerz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt kwie 30, 2019 08:12
Auto: VW GOLF 4 GTI 1.8T AUM
Silnik: AUM

[mk4] Re: Dołożenie haldexa z 4motion

Post autor: piotrycerz » wt kwie 30, 2019 20:09

No okej, tak tylko orientacyjne się pytam, bo nie wiem czy się bardziej na to nakręcać, czy poluzować sobie z tym...
A no i jeszcze jedna kwestia, kojarzy mi się że cały napęd 4motion z golfa 4 jest taki sam jak w leonie, s3 i tt. No i mam jeszcze takie pytanie czy to prawda? Wszystkie wymiary się zgadzają? (pomijając skrzynie biegów), chodzi mi głównie o wymiary półosi, całego zawieszenia wielowahaczowego, długości wału, przekładnię kątową, itd...
Bo jak szukałem to swapów 4motion stricte z golfa jest mało, więcej by było od braci bliźniaków. Jeśli te graty są dokładnie te same, to by znacząco uprościło sprawę.
Kolejna kwestia to dobór skrzyni biegów i sprzęgła... Ktoś kojarzy, czy skrzynię biegów w takim przypadku też możnaby przeswapować?
To są tylko moje rozważania, chciałbym taki projekt wykonać, nie chodzi o pieniądze, tylko o to czy to wgl jest możliwe, żeby to jakoś sensownie zrobić, żeby samochód w zakręcie się nie rozdwoił, czy coś... Bo przy takich mocach i sporych prędkościach myślę że nawet najdrobniejsze niedopatrzenie może spowodować jakąś tragedię...



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9200
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4] Re: Dołożenie haldexa z 4motion

Post autor: wesol » śr maja 01, 2019 07:50

Płyta podłogowa Leon golf audi S3 itd są te same. Tylko różnica w nadwoziu.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

piotrycerz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt kwie 30, 2019 08:12
Auto: VW GOLF 4 GTI 1.8T AUM
Silnik: AUM

[mk4] Re: Dołożenie haldexa z 4motion

Post autor: piotrycerz » pt maja 03, 2019 11:35

No okej, czyli rozumiem że z S3 albo z Leona będzie idealnie pasował cały napęd, tylko jeszcze kwestia żeby zmienić podłogę w bagażniku, bak, wydech, no i dopasować jakąś skrzynię biegów...
A co do skrzyni, to kojarzę że w Leonie i w S3 w 1.8T jest napęd na 4 koła, więc czy ktoś się orientuje czy taką skrzynię można jakoś bez większych przeszkód dopasować do 1.8T w golfie? Słupek jest taki sam, więc tak logicznie myśląc raczej powinno się jakoś to spasować, no ale nie wiem, nigdy nie miałem okazji patrzeć od dołu na Leona czy S3 żeby się przyjrzeć czy jest tak samo itd... no i pytanie czy wymiary by się zgadzały, czy nie byłoby jakichś większych problemów z montażem itd...



Awatar użytkownika
Smolski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 13:09
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

[mk4] Re: Dołożenie haldexa z 4motion

Post autor: Smolski » pt maja 03, 2019 12:09

Skrzynia pasuje każda bez większych problemów warunek jest jeden: silnik 4cylindrowy - skrzynia z silnika 4 cylindrowego.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka




piotrycerz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt kwie 30, 2019 08:12
Auto: VW GOLF 4 GTI 1.8T AUM
Silnik: AUM

[mk4] Re: Dołożenie haldexa z 4motion

Post autor: piotrycerz » pt maja 03, 2019 13:18

Super, powoli jakoś uporządkowuję sobie to wszystko w głowie 😀 A co z podłogą w bagażniku? Jest ogromna różnica? To jest jakaś gruba akcja? Czy dałoby się wyciąć lub zdemontować z mojego i dołożyć samą podłogę bagażnika z wersji 4motion? Czy może nie da się tak i trzebaby zlecić blacharzowi żeby zrobił na wymiar wszystko samemu?
Chciałbym się dowiedzieć jakie są różnice w bagażniku w wersji FWD i 4motion. Czy jedyną różnicą jest wysokość na jakiej jest zamocowana podłoga, czy oprócz wysokości jest podłoga inaczej ukształtowana?



Awatar użytkownika
Smolski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 13:09
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

[mk4] Re: Dołożenie haldexa z 4motion

Post autor: Smolski » pt maja 03, 2019 13:40

Poza tym że podłoga jest wyżej to różni się też wzmocnienie pod podłogą bagażnika do którego haldexa się mocuje.
Co do przeróbki podłogi to jest to wykonalne, trochę roboty z tym jest. Najlepiej jest rozwiercać oryginalne miejsca łączeń blach i na tych samych miejscach spawać te z 4 motion oczywiście jeśli je posiadasz. Jest też opcja budować od zera wszystko ale jest to nie opłacalne.



piotrycerz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt kwie 30, 2019 08:12
Auto: VW GOLF 4 GTI 1.8T AUM
Silnik: AUM

[mk4] Re: Dołożenie haldexa z 4motion

Post autor: piotrycerz » sob maja 04, 2019 18:10

A kojarzycie kogoś kto się podejmował takich przeróbek? W sensie kto przerabiał golfa FWD na 4motion...
Chciałbym jakiś namiar na taką osobę, żeby pogadać o konkretach, może bym mógł zobaczyć jak to jest zrobione itd



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9200
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4] Re: Dołożenie haldexa z 4motion

Post autor: wesol » sob maja 04, 2019 22:09

Robili ludzie ale w zeszłej dekadzie. Teraz to się mija z celem. MK4 całych jest niewiele a nawet gdyby to łatwiej odrazu upić z 4mot. Po co sobie utrudniasz. Kup z 4mot i wtedy dlub przy silniku. Kupę lat temu masters przeszczep taki zrobił do lupo i jeszcze sterowanie haldexem zrobił po swojemu by nie był to napęd dołączany tylko odświętnie. To nigdy nie będzie napęd na cztery koła. To nie terenówka.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

piotrycerz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt kwie 30, 2019 08:12
Auto: VW GOLF 4 GTI 1.8T AUM
Silnik: AUM

[mk4] Re: Dołożenie haldexa z 4motion

Post autor: piotrycerz » pn maja 06, 2019 10:34

No ja wiem że nie jest to napęd spięty na stałe i nigdy nie będzie... Bo jakby się tak zrobiło to się wszystko rozwali po paru tys kilometrów...
Chodzi mi po prostu o to że zrobiłbym dwie mapy, jedna taka luźna na około 250-350koni FWD, no i druga taka na jakieś wyścigi czy coś takiego, tak okazyjnie... na jakieś 500 koni i wtedy 4motion by się przydało
Taki mam plan, ale czy tak zrobię to nwm... Zobaczymy jak czas pokaże, tak czy siak kasa nie ma dla mnie aż takiego znaczenia, chodzi o to że mam taką wizję i czy będę ten projekt ciągnął 3 lata czy 5 to nie ma dla mnie aż takiego znaczenia...
Chociaż powiem szczerze, że teraz żałuję że nie kupiłem 2.8VR6, bo tam jest 4motion no i ten zajebisty dźwięk VR6 😍 No ale głównie dlatego kupiłem 1.8T bo słyszałem o tych legendach ile ten silnik jest w stanie znieść... No to fakt więcej znajdzie się projektów 1.8T na 500koni niż 2.8VR6... no ale tak czy siak zastanawiam się żeby zmienić może w przyszłości na to 2.8 ale ten mój 1.8T jest zajebisty, jak na 18latka to naprawdę w genialnym stanie, bardzo ale to bardzo mało rdzy, w sumie to tylko nadkole i maska a to i tak w tym lub w przyszłym roku wymienię... Lakier też jest w dobrym stanie, no i bardzo dobrze wyposażony jest, ma prawie 300tys przebiegu i na 99% nie był kręcony, bo faktycznie wygląda na te 300tys... A jak patrzę na inne ogłoszenia to golfy od 150-350tys to takie gnioty, takie trupy, widać że totalnie skatowane już są, wnętrze całe rozwalone, fotele powydzierane, plastiki całe porysowane itd Tam ewidentnie widać, że skręcone liczniki mają... No i ogromna przepaść jest jeśli chodzi o tego mojego w porównaniu do innych... Więc dlatego szkoda mi się go pozbywać i wymieniać na 2.8 bo kupię kota w worku i kupę kasy będę musiał utopić żeby przywrócić go do stanu używalności...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości