[mk4] Stukanie / drżenie przy dynamicznym ruszaniu 1.9TDI ALH

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Noxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: śr lut 16, 2011 12:53
Lokalizacja: Terespol/Warszawa

[mk4] Stukanie / drżenie przy dynamicznym ruszaniu 1.9TDI ALH

Post autor: Noxi » wt kwie 23, 2019 10:33

Witam serdecznie.
Na wstępie dodam, że staram się zakładać własny temat w ostateczności, ale już mi ręce opadają i brakuje chęci na kolejne wydawanie pieniędzy aby pozbyć się problemu.
Pacjent Golf IV 1999 1.9 TDI ALH.
Problem z moim golfem ciągnie się około 2-3 lata.
Otóż przy gwałtownym ruszaniu lub przy ruszaniu pod górkę (TYLKO DO PRZODU) - co wymusza lekko więcej gazu i dłuższe przytrzymanie sprzęgła słychać bardzo denerwujące stukanie ze strony prawego przodu względem kierowcy. Przez specyfikę dźwięku i hałas klekota trudno to wychwycić na postoju czy z kanału.
Wszystko rozpoczęło się po wymianie rozrządu. Na początku nie dało mi to do myślenia i uznałem to za przypadek. Diagnostyka na warsztacie rzuciła podejrzenie na maglownicę. Nie ciekła, więc odłożyłem temat w czasie. Jeździłem jeździłem, zaczęła lekko popuszczać, zamówiłem nowy magiel Borsehung. Do tego kolejny raz rozrząd poszedł do wymiany.
Wymienione podczas trwania tego stukania:
1. Maglownica z drążkami i końcówkami - kpl nowe.
2. Kolejny raz rozrząd
3. Sworznie wahaczy po obu stronach.
4. Tuleje metalowo-gumowe wahaczy - wszystkie.
5. Amortyzatory, sprężyny, poduszki amorków i łożyska na górze.
Po wymianie maglownicy i kpl elementów zawieszenia na wahaczach stukanie osłabło, ale nadal występuje.
Silnik na poduszkach nie siedzi jakoś zaskakująco luźno, nie są zerwane. Były jakoś wyminiane na Lemfordery. Przy okazji obecnej wymiany rozrządu wróciłem z poduszką od rozrządu do oryginału, aby wykluczyć uszkodzenie obecnej. Niewiele się zmieniło.
Obecnie prawdopodobnie znam przyczynę pojawienia się siwych włosów na głowie, ale stukania rozwikłać nie mogę... Czyżby nowy magiel?


Trzymając auto na hamulcu również da się doprowadzić do tego stukania - ograniczam takie testy ze względu na dym ze sprzęgła. Jedno można stwierdzić, sworzeń wahacza i końcówka drążka kierowniczego dobrze siedzą w zwrotnicy. Na demontowanych również widać, że przylegały do stożków całą powierzchnią.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości