Szpilki pokrywy zaworów - konstrukcja z czego zrobić

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

finni
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: czw lip 24, 2008 10:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Szpilki pokrywy zaworów - konstrukcja z czego zrobić

Post autor: finni » pt sty 04, 2013 22:43

Hey,

Jak wygląda szpilka pokrywy zaworów?
Czy to zwykły pręt nagwintowany z nakręconą (lub nałożoną) tuleją dystansową? Czy może to jakaś zmyślna konstrukcja?
Czy da radę zdjąć tą tuleję ze starej szpilki?
Czy w moim golfie (PF - 1.8, rok 91, 107KM) są takie same szpilki jak tutaj: http://forum.busikt3.radom.pl/files/thu ... 83_155.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozdrawiam



lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Szpilki pokrywy zaworów - konstrukcja z czego zrobić

Post autor: lukasz.gtd » pt sty 04, 2013 23:38

Jak chcesz, to mam komplet szpilek z 1.6 PN.


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

finni
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: czw lip 24, 2008 10:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Szpilki pokrywy zaworów - konstrukcja z czego zrobić

Post autor: finni » pt sty 04, 2013 23:57

Chcę nowe, nie wypracowane i nie wyciągnięte.
Moje po ponownym gwintowaniu są OK, ale płyną gdy dokręcam - chcę zrobić nowe aby zapomnieć o problemie.
Jak swoje szpilki masz na wierzchu do sprzedania to na pewno z łatwością odpowiesz na moje pytania :)



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3830
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Szpilki pokrywy zaworów - konstrukcja z czego zrobić

Post autor: grandi » sob sty 05, 2013 00:42

Aby już nie ciekło zakup uszczelkę jedno częściowa z golfa III 1.8 abs

Obrazek

Wykręcasz szpilki dobierasz imbusy aby pasowały na długość ( w narożnikach dajesz dłuższe) i po sprawie


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Szpilki pokrywy zaworów - konstrukcja z czego zrobić

Post autor: Michał_1977 » sob sty 05, 2013 18:09

Mam komplet takich szpilek.Nówki we woreczku,nie rozpakowane :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

finni
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: czw lip 24, 2008 10:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Szpilki pokrywy zaworów - konstrukcja z czego zrobić

Post autor: finni » pn sty 07, 2013 13:23

Ahhh koledzy...
No ale czemu nikt z was (mimo iż ma takie szpilki w domu na biurku) nie może mi odpowiedzieć na moje pytania?!
Z drugiej strony: zamienić szpilki na śruby -> ok tylko w jakim celu stosowane są szpilki zamiast śrubek?? Pewnie dlatego że jak przesadzimy z dokręcaniem nakrętek to jest do wymiany szpilka a nie trzeba gwintować głowicy (imho). Jestem za oryginalnym rozwiązaniem.
Pozdro.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Szpilki pokrywy zaworów - konstrukcja z czego zrobić

Post autor: jhosef » pn sty 07, 2013 17:03

Nie ma co męczyć gwintu w głowicy przy wymianie na śruby.
Nie wiem czemu chcesz wyważać otwarte drzwi. Kup nowe szpilki i po problemie.
Szpilki fabryczne mają odpowiednią twardość, są właściwie obrobione i mają porządny gwint.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Szpilki pokrywy zaworów - konstrukcja z czego zrobić

Post autor: Michał_1977 » pn sty 07, 2013 17:34

jhosef pisze:są właściwie obrobione
I tutaj właśnie pies jest pogrzebany.
Taka szpilka w połowie ma pierścień oporowy,który dochodzi do głowicy,a później do niego dochodzi pokrywa.Pierścień jest po to,żeby za bardzo nie ścisnąć uszczelki i żeby na każdej była równo dociągnięta.Masz odpowiedź :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
olsen72
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 20:18
Lokalizacja: UK

Szpilki pokrywy zaworów - konstrukcja z czego zrobić

Post autor: olsen72 » śr sty 09, 2013 19:36

No ja np. Kupilem komplet do swojego 1.6. Uszczelka jednoczesciowa, gumowa wraz z kompletem szpilek. Uszczelka ma juz w sobie podkladki dystansowe wiec nie ma opcji uszkodzenia samej uszczelki. Nie widze powodu zeby zakladac uszczelke korkowa.


"Twoj samochód jest wystarczająco szybki wtedy, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" - Walter Röhl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości