Jakie czesci na remont ABFa?

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

szeffu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw lis 10, 2011 18:28

Jakie czesci na remont ABFa?

Post autor: szeffu » śr sty 04, 2012 01:16

Witam, Chciałbym się dowiedziec jakie typujecie części na remont silnika ABF. Chodzi o kompletny remont silnika nie wymiane uszczelki pod miska olejowa i nazwanie tego remontem.
Jesli ktos podaje firme częsci to Zrobcie to w przejrzysty sposob bo komus kiedys sie to tez moze przydac, jesli tkos ma ochote to moze odrazu pdoac ceny obok. Nie chodzi mi o posnoszenie mocy tylko poprsotu powrót do seri, Chyba ze ktos chce się wykazac to moze i taki zestawik zapodac.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Jakie czesci na remont ABFa?

Post autor: jhosef » śr sty 04, 2012 12:34

Typować to sobie można. Remont to ma być kompletna kapitakla czy sam dół/góra.
W jakim stanie jest silnik? Robiłeś pomiar kompresji? Cylindry nadają sie do czegoś (progi, rysy)?



szeffu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw lis 10, 2011 18:28

Jakie czesci na remont ABFa?

Post autor: szeffu » śr sty 04, 2012 17:38

tuleje są ok, kompresja troche osłabła, chodzi o zrobienie gory i dolu czyli kompletu aby wszystko wrocilo do serii



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9202
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Jakie czesci na remont ABFa?

Post autor: wesol » śr sty 04, 2012 19:28

no to pierscienie na tlokach plus uszczelniacze zaworowe i docieranie zaworów. Moz ejeszcze splanowanie glowicy i bedzie git. Oczewiscie jakies tam uszczelki do wymiany pujda ale to sa wiadome rzeczy.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Jakie czesci na remont ABFa?

Post autor: jhosef » śr sty 04, 2012 20:07

Jesli chcez zrobić na fabrykę to szlif wału, nowe panewki nadwymiar, obróbka tulei i nadwymiar tłoki z pierścieniami. Remont głowicy: planowanie, wymiana prowadnic i uszczelniaczy. Nie wiem jak głęboko chesz iść. Zmiana samych pierścieni to szału pewnie nie zrobi. To nie jest polecane posunięcie.



Awatar użytkownika
piotrek gti_abf
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
Lokalizacja: okolice Wielunia

Jakie czesci na remont ABFa?

Post autor: piotrek gti_abf » śr sty 04, 2012 21:00

Ja w swoim ABF-ie robiłem tylko góre w silniku za części zapłaciłem ok 450zł :? Wymienione zostały uszczelki: pod głowicą, pod kolektory (2x ssący, wydech), pod pokrywe zaworów, uszczelniacze zaworów, zimering wałka rozrządu, prowadnice zaworów wydechowych, śruby do głowicy. Do tego trzeba doliczyć jeszcze planowanie głowicy, szlifowanie i docieranie zaworów jak trzeba, no i płyny eksploatacyjne. Czyli za naprawe góry silnika trzeba liczyć ok. 600zł, ale to zależy też ile mechanior skasuje.... :bigok:



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Jakie czesci na remont ABFa?

Post autor: Apsik » ndz sty 08, 2012 13:53

jhosef pisze:Zmiana samych pierścieni to szału pewnie nie zrobi.
Widzę, że nigdy nie mierzyłeś kompresji przed i po takim zabiegu.

Jeżeli tuleje są OK (to bardzo ważne), to wystarczy wymiana pierścieni i kompresja wca do normy.
Pierścienie GOETZE
Jeżeli panewki nie są przytarte, to wału bym nie ruszał.
W głowicy obowiązkowo sprawdzenie szczelności i wymiana uszczelniaczy.
Uszczelniacze ASO VW
Jeżeli będą kłopoty z szczelnością, to dotarcie zaworów i będzie dobrze.


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości