Jaki masz silnik w mk1? Jeżeli na małym bloku, czyli 1.3, 1.1 itp. - to trzeba przespawać jedne mocowanie silnika. Natomiast jeżeli masz 1.6, 1.8 - to będzie wszystko pasowało. Problem może pojawić sie z kołami pasowymi- jeżeli korek miał klimę, albo wspomaganie. W mk1 pewnie tego nie masz- wiec trzeba będzie wywalić klimę i wspomaganie - i tutaj pojawia się problem z kołami pasowymi, którego na razie nie wiem, jak rozwiązać.
Następny problem to wydech - ten z mk1 o ile się orientuję to nie podpasuje do tego silnika - także ktoś musiałby to pospawać - ale nie jestem na 100% pewien, wiec może niech ktoś inny to potwierdzi.
Dolot - znowu problem- nie wiem, dokładnie, jak wygląda filtr powietrza w korku - ja widziałem, jak wyglądała przekładka z paska - trzeba było kupić i przerobić obudowę filtra powietrza z mk2 i jakoś go zamontować na prawej podłużnicy - zbiorniczek spryskiwaczy musi powędrować w inne miejsce. Inne rozwiązanie to zastosowanie obudowy filtra powietrza z mk1 z silnikiem na wielopunktowym wtrysku mechanicznym - jest ona mniejsza, niż z paska, czy golfa mk2, wiec łatwiej ją upchać pod maską i mniej rzeźby. Obudowa z paska nie podejdzie - jest po prostu za duża. Ewentualnie zamontować elektroniczny wtrysk wielopunktowy (ale to z kolei znowu kompletowanie elementów itp. ) - wtedy problem odpada, bo można sobie wstawić stożek i po sprawie.
Elektryka - Dla mnie nie było to trudne, bo zajmuję się tym na co dzień. Ogólnie - jeżeli masz teraz w mkI silnik na wtrysku - to trochę łatwiej, bo masz już przekaźnik od pompy paliwa i instalację do tej pompy, oraz samą pompę. Jeżeli nie masz wtrysku - to trzeba skołować pompę pliwa, która będzie pasowała w bak do mk1 - bo o ile pamiętam, to ta z korka nie pasuje - jest za duża. Ewentualnie podobno sie da przełożyć samą pompę do pływaka od mk1 - podobno jest tam miejsce itp. - nie wiem dokładnie.
Sama instalacja silnika - nie ma tragedii - ogólnie kilka kabelków do połączenia razem (no chyba, że dochodzi ten przekaźnik pompy paliwa do zrobienia - to wtedy więcej). Bo rozumiem, że korek immo nie miał? Trzeba zwrócić uwagę, w którym miejscu jest sterownik silnika w korku i czy da się go zamontować w podobnym miejscu w mk1. W pasku, z którego przekładałem instalację komputer był na podszybiu - nie było problemu - po prostu w mk1 też zamontowaliśmy na podszybiu.
Ogólnie nie jest to tak, że przekładasz i wszystko pasuje. trzeba trochę porzeźbić - największy problem to wydech, trochę mniejszy to dolot, a reszta to do ogarnięcia.
Jeżeli chodzi o podłączenie elektryki, to nie ma problemu - mogę pomóc - opisać w razie potrzeby który kabelek gdzie podłączyć - kolorami.
http://www.vwgolfmk1.org.uk/modules.php ... age&pid=39 - Na tym forum możesz znaleźć kilka potrzebnych informacji.