Strona 1 z 2

Nastawnik przesłony powietrza pierburg 2ee

: pt paź 06, 2017 14:55
autor: nogiln
Witam, auto nie chce pracować na benzynie, tzn. pracuje tylko z wciśniętym pedałem gazu. Generalnie pracował, choć ssania nie było. Teraz problem jest z nastawnikiem przesłony powietrza, gdyż nie słychać charakterystycznego brzęczenia po przekręceniu zapłonu. Sprawdzałem napięcie na wtyczce, która zasila nastawnik i jest jego brak. Po wypięciu wtyki ze sterownika część pinów i wtyki miała zielony nalot. Usunięcie go nic nie pomogło. Czy jest możliwość sprawdzenia sterownika? Które piny dają zasilanie na ten nastawnik?

Nastawnik przesłony powietrza pierburg 2ee

: sob paź 07, 2017 14:53
autor: Hubi14
sterownik ma możliwość samodiagnozy za pomocą diody LED a co do pinów to 14 i 15

Nastawnik przesłony powietrza pierburg 2ee

: wt paź 10, 2017 21:07
autor: nogiln
Prześwietliłem przewody i są w porządku, ale po przekręceniu zapłonu nie ma na wtyczce zasilającej nastawnik napięcia. Jakie powinno tam być napięcie i kiedy powinno się pojawiać?

Nastawnik przesłony powietrza pierburg 2ee

: wt paź 10, 2017 21:23
autor: Hubi14
tam się napięcie pojawia po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon, sprawdź sobie czy sterownik nie ma jakiegoś błędu, ewentualnie wyskoczy, że jest cały uwalony

Re: Nastawnik przesłony powietrza pierburg 2ee

: śr paź 11, 2017 11:52
autor: nogiln
Hubi14 pisze:tam się napięcie pojawia po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon
Również po włączeniu zapłonu brak napięcia na wtyczce do nastawnika przesłony powietrza. Czy potencjometr, jest jakoś powiązany z tym nastawnikiem?
Nastawnik przepustnicy działa poprawnie, gdyż po wyłączeniu zapłonu trzpień się chowa i po około 20 sekundach wraca do położenia początkowego. Czy może powinien inaczej się zachowywać? Co odpowiada za wolne obroty?
Czy jakby komputer był uwalony, to silnik by się uruchamiał?
Zauważyłem, że na Lpg siłownik przepustnicy robi większy ruch, tzn. chowa się głębiej, czy ma znaczenie na jakim paliwie chodzi silnik?

Nastawnik przesłony powietrza pierburg 2ee

: śr paź 11, 2017 19:15
autor: nogiln
Sprawdziłem sterownik i wyskoczył błąd 2342, co świadczy o uszkodzonej sondzie lambda. Diagnozę przeprowadzałem na LPG i podobno takie błędy mogą się pokazać.

Nastawnik przesłony powietrza pierburg 2ee

: czw paź 12, 2017 21:05
autor: Hubi14
przewody idą bezpośrednio od przesłony do ECU, patrzyłeś? bo możliwe, że gazowniki coś namieszały bo przy 2EE to tną te przewody jak popadnie, zobacz czy jest ciągłość przewodów miernikiem

Nastawnik przesłony powietrza pierburg 2ee

: pt paź 13, 2017 00:00
autor: nogiln
Hubi14, nie patrzyłem, ale wcześniej było wszystko dobrze, więc przecięcia przez gazownika wykluczam, a instalację mam do początku korzystania z auta.

Nastawnik przesłony powietrza pierburg 2ee

: sob paź 14, 2017 11:14
autor: Hubi14
to możliwe, że sterownik się uszkodził albo piny we wtyczce nie dolegają jak powinny, sprawdź ciągłość przewodów i podoginaj piny we wtyczce

Nastawnik przesłony powietrza pierburg 2ee

: wt paź 17, 2017 20:40
autor: nogiln
Przyczyna była w sterowniku.

Nastawnik przesłony powietrza pierburg 2ee

: śr paź 18, 2017 19:43
autor: Hubi14
to sobie popraw za wczasu wszystkie punkty masowe bo i drugi Ci się uszkodzi.

Re: Nastawnik przesłony powietrza pierburg 2ee

: pn paź 23, 2017 20:39
autor: nogiln
Hubi14 pisze:to sobie popraw zawczasu wszystkie punkty masowe bo i drugi Ci się uszkodzi.
Dokładnie tak jak piszesz, urwana była masa, która była przykręcona do obudowy, w której znajduje się sterownik. Którędy idzie ta masa , skoro ta obudowa jest pomalowana?
Sprawdziłem kody błyskowe były od sondy lambda(2342) i brak sygnału obrotów silnika (2122).

Nastawnik przesłony powietrza pierburg 2ee

: wt paź 24, 2017 18:44
autor: Hubi14
głupie pytanie, miałeś odpalony silnik? :D a przewód masowy, spokojnie działa, gwint w środku nie jest pomalowany

Re: Nastawnik przesłony powietrza pierburg 2ee

: wt paź 24, 2017 19:33
autor: nogiln
Hubi14 pisze: miałeś odpalony silnik?
nie, sprawdzałem masę na zgaszonym silniku. Jakie to ma znaczenie, czy silnik uruchomiony bądź nie?