ASZ 130 ciezki rozruch

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Darek2471
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr maja 11, 2016 21:27

ASZ 130 ciezki rozruch

Post autor: Darek2471 » czw gru 15, 2016 12:51

Witam
Problem z Golfem 4. Ciezko odpala czy zimny czy cieply. Problem wystepuje tez po zgaszeniu silnika i natychmiastowym ponownym rozruchu. Nieraz zapali nawet ok a czasami mozna krecic i krecic i nic.

Pojawua sie blad czujnika g28 niezrozumialy sygnal.

Czujnik wymieniony na nowy
Napiecie podczas rozruchu nie mniej jak 11V
Podmieniony ECU
Wyczyszczony rozrusznik



Jakies pomysly
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt lut 14, 2017 03:10 przez Darek2471, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5932
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

ASZ 130 ciezki rozruch oraz brak mocy

Post autor: grg474 » czw gru 15, 2016 22:11

Darek2471 pisze:Pojawua sie blad czujnika g28 niezrozumialy sygnal.
sprawdzić wiązkę (np podciągnać równolegle przewody) - jak to poprawi odpalanie to wina wiązki. Jak nie pomoże to... sprawdzić ustawienie rozrządu


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Darek2471
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr maja 11, 2016 21:27

ASZ 130 ciezki rozruch oraz brak mocy

Post autor: Darek2471 » wt lut 14, 2017 03:09

Witam ponownie

Auto nadal z powyzszymi objawami tj. Dlugii trudny rozruch. Podczas rozruchu czasami obroty skacza mawet do 2tys (obroty na liczniki silnik nadal napedza tylko rozrusznik).

Czujniki g40 i g28 wymienione
Wiazka sprawdzona brak zwarcia czy ciaglosci (bez wyciagania)
Czujnik g28 sprawdzony oscyloskopem przebiegi czujnika ok
Rozrzad sprawdzony
Synchronizacja ok
ECU podmieniany

Jednak nadal pojawia sie blad czujnika g28-niezrozumialy sygnal i wtedy ato ciezko pali

Jakies pomysly???
Kolo sygnalowe wedlug jednego mechanika ma ubytek (jednak na oscyloskopie nie widac zadnych zaklocen)

Mi juz brakuje pomyslow powoli



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

ASZ 130 ciezki rozruch

Post autor: marcin7x5 » wt lut 14, 2017 20:14

Jeżeli na różnych ecu pojawia się ten sam błąd to chyba jednak wiązka nie do końca jest sprawna. Czy błąd pokazuje się np po rozgrzaniu silnika?



Darek2471
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr maja 11, 2016 21:27

ASZ 130 ciezki rozruch

Post autor: Darek2471 » śr lut 15, 2017 03:50

Witam

Blad pokazuje sie w momencie gdy auto ciezko odpala. Czasami po skasowaniu odpali dobrze kilka razy a kolejny juz nie. I rovi sie choinka. Komunikat na fis i ten blad.

Mysle ze jak przebieg na oscyloskopie jest prawidlowy to kolo sygnalowe mozna wykluczyc jak rowniez sam czujnik g28- juz 2 nowy.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

ASZ 130 ciezki rozruch

Post autor: Qto » śr lut 15, 2017 11:56

Darek2471 pisze:Mysle ze jak przebieg na oscyloskopie jest prawidlowy to kolo sygnalowe mozna wykluczyc
ja myślę, że jak sprawdzone jest tyle rzeczy i dalej jest problem, to warto kółko podmienić - tym bardziej, że błąd wskazuje na niezrozumiały sygnał, który jest nadawany właśnie przez kółko impulsowe...co wcale nie znaczy że tam będzie problem.
Ostatnio walczyłem z podobnym problemem w A3 8P, podobny błąd...na oscyloskopie kółko wyglądało ok, na oko też...co z tego jak było z innego modelu i dawało inny sygnał niż ECU się spodziewał otrzymać
Darek2471 pisze:Podczas rozruchu czasami obroty skacza mawet do 2tys
i może w okół tego należałoby się kręcić...ECU bierze obroty z G40 czy może G28 :chytry: W ww Audi, zanim wpadło się na pomysł że kółko jest inne, dużo było czarowania przy G40 i na obroty na VAGu nie miało to wpływu.

Dla definitywnego wykluczenia wiązek zrób jak Kolega grg474 radzi - równoległe wiązki dla G40 i G28 dla pewności



Darek2471
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr maja 11, 2016 21:27

ASZ 130 ciezki rozruch

Post autor: Darek2471 » śr lut 15, 2017 16:05

No kolo impulsowe to w ostatecznosci bo nie taka prosta sprawa ;/ trzeba wyciagac wal korbowy.

Z innego modelu byc nie moze bo wczesniej bylo w miare ok.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

ASZ 130 ciezki rozruch

Post autor: Qto » śr lut 15, 2017 16:28

Darek2471 pisze:Z innego modelu byc nie moze
się domyślam, podałem tylko przykład
Darek2471 pisze:trzeba wyciagac wal korbowy
ja myślałem że mówisz o kole sygnałowym G40, jeśli kółko od G28 ma uszkodzenie no to są dwie podstawy aby je wymienić - uszkodzenie kółka i
Darek2471 pisze:Podczas rozruchu czasami obroty skacza mawet do 2tys



Darek2471
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr maja 11, 2016 21:27

ASZ 130 ciezki rozruch

Post autor: Darek2471 » pt lut 17, 2017 06:17

Tak tylko ze kolo uszkodzone stwierdzil niby mechanik a nic z t nie zrobil tylko powymienial g28 i g40. Nic nie pomoglo

Na oscyloskopie g28 wyglada ok tak przy czujniku jak i przy ECU wiec mysle ze kolo ok bo jakby bylo walniete sygnal bylby zaklocony caly czas.

Jedynie wchodzi w gre mysle uszkodzenie ekranowania przewodow od g28 i rozrusznik zakluca sygnal



Awatar użytkownika
Rikom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt paź 18, 2013 00:16
Lokalizacja: Mazury

Re: ASZ 130 ciezki rozruch

Post autor: Rikom » pt wrz 13, 2019 23:42

Mam ten sam problem, tylko u mnie wskazówka nawet na ponad 5000 obrotów wskakuje i odcina dawkę rozruchową.
Znalazł już ktoś rozwiązanie awarii?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości