[mk4] Zapalniczka po stacyjce

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
amdy47
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz wrz 28, 2014 09:30
Lokalizacja: Kraków

[mk4] Zapalniczka po stacyjce

Post autor: amdy47 » pt lis 18, 2016 13:19

Witam, na początku zaznacze ze jestem zielony jesli chodzi o "okablowanie golfa".
Otóż mam problem taki iż zapalniczka działa non-stop, a chciałbym żeby dzialała tylko po wlozeniu/przekreceniu kluczyka. Ma ktos jakis schemat taki aby nawet idiota zrozumiał ?
Z góry dziękuje bo to doprowadza mnie do obłędu i już wszystkie plastiki sciagnalem zeby tam zaglądnąć ale nic nie wywnioskowałem.
:otepienie: :rozpacz:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[mk4] Zapalniczka po stacyjce

Post autor: Qto » pt lis 18, 2016 14:39

Rozbierasz plastiki pod kierownicą aby dostać się do skrzynki przekaźników. Pod nią znajdziesz żółte złącze do którego przykręcasz kabelek i prowadzisz go w stronę zapalniczki. Tam odcinasz kabel czerwony i nowy kabel łączysz z uciętą końcówką od strony zapalniczki. Po drodze, na nowym kablu dajesz bezpiecznik.
Nie kombinuj z podłączeniem tego pod radio.



Awatar użytkownika
amdy47
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz wrz 28, 2014 09:30
Lokalizacja: Kraków

[mk4] Zapalniczka po stacyjce

Post autor: amdy47 » pt lis 18, 2016 16:27

Qto, Podłączone i działa :) dzięki wielkie za pomoc



gero38
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lut 26, 2017 09:19
Lokalizacja: Ostrołęka

[mk4] Zapalniczka po stacyjce

Post autor: gero38 » wt lut 28, 2017 18:48

Witam. O jakiej mocy dać bezpiecznik.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[mk4] Zapalniczka po stacyjce

Post autor: Qto » wt lut 28, 2017 21:27

10A...20A - w zależności od potrzeb. Kable tak samo w zależności od potrzeb i bezpiecznika...
Fabryczna zapalarka z przodu ma przewody 1,5mm^2 i bezpiecznik 15A...gniazdo w bagażniku 2,5mm^2 i bezpiecznik 30A



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

[mk4] Re: Zapalniczka po stacyjce

Post autor: mat06 » ndz lip 05, 2020 13:41

Qto pisze:
pt lis 18, 2016 14:39
Rozbierasz plastiki pod kierownicą aby dostać się do skrzynki przekaźników. Pod nią znajdziesz żółte złącze do którego przykręcasz kabelek i prowadzisz go w stronę zapalniczki. Tam odcinasz kabel czerwony i nowy kabel łączysz z uciętą końcówką od strony zapalniczki. Po drodze, na nowym kablu dajesz bezpiecznik.
Nie kombinuj z podłączeniem tego pod radio.
Trochę odkopię temat, bo używam kamerki i chcę przerobić zasilanie gniazda zapalniczki.

O jakie żółte złącze chodzi? O to po prawej stronie na poniższym zdjęciu "75 X"? Czy to rozwiązanie będzie bezpieczne zakładając, że czasem jednocześnie zasilam kamerkę i ładuję telefon? Może lepiej będzie dołożyć dodatkowe gniazdo zapalniczki i podpiąć je pod ten zacisk 75X?

Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

[mk4] Re: Zapalniczka po stacyjce

Post autor: mat06 » ndz lip 12, 2020 22:34

Aktualizacja:

Tak, to ten zacisk o który pytałem w poprzednim poście. Zdecydowałem się na dołożenie dodatkowego gniazda 12V z osobnym bezpiecznikiem, bo nie chciałem ciąć oryginalnej wiązki.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości