Strona 1 z 1

Alarm - problem z kranćówkami.

: czw maja 10, 2012 19:02
autor: czeskii
Witam, ostatnio zamontowałem alarm Stig Bloker 42.
I mam problem z załączaniem się alarmu po otwarciu drzwi.
W samochodzie jest lampka która gaśnie po jakis 5 sekundach.
Do krańcówki w drzwiach kierowcy dochodzą 2 brązowo-białe przwody.
Na schemacie jest że przwód fioletowy z centralki należy podłączyć do minusa a przewód niebieski do plusa.
Podłączyłem więć fioletowy z jedynm z przwodów brązowo-białych dochodzących do krańcówki oraz niebieski do plusa lampki.
Po zamknięciu drzwi i uzbrojeniu alarmu, otwieram drzwi i alarm niedosć że włącza się po jakiś 5-10 s. to jeszcze nie zawsze to robi.

Postanowiłem sprawdzić czy jeśli podepnę kable na odwrót to będzie działać.
A więć fioletowy do plusa i niebieski do minusa.
Efekt:
Gdy drzwi są otwarte uzbrajam alarm, następnie zamykam drzwi i alarm odrazu po zgaśnięciu lampki włącza się, czyli reaguje poprawnie.
Dodam również, że napięcie na przewodzie od lampki do którego się podpiąłem pokazuje się dopiero po tym jak krańcówka nie jest wciśnięta (drzwi otwarte).

Licze na pomoc dlaczego po podłączeniu według schematu alarm nie działa prawidłowo.
Może być to spowodowane starymi krańcówkami ?

Na wszelki wypadek dodam schemat alarmu.
Obrazek

Alarm - problem z kranćówkami.

: czw maja 10, 2012 22:26
autor: LoLs
czytając ze zrozumieniem podpiął byś go za pierwszym razem
Na schemacie jest że przewód fioletowy z centralki należy podłączyć do minusa a przewód niebieski do plusa.Podłączyłem więc fioletowy z jednym z przodów brązowo-białych dochodzących do krańcówki oraz niebieski do plusa lampki.
Po zamknięciu drzwi i uzbrojeniu alarmu, otwieram drzwi i alarm nie dość że włącza się po jakiś 5-10 s. to jeszcze nie zawsze to robi.
jak byś tak robił elektrykę 220V to by Cie zabiło ubiło za pierwszym razem
a przecież na schemacie jest jak to prosto opisane jak budowa cepa , ze jak masz sterowane krańcówki masą to podpinasz fioletowy a jak krańcówki sterują plusem to niebieski i podpinasz tylko jeden kabel drugi odcinasz albo zwijasz i izolujesz
Liczę na pomoc dlaczego po podłączeniu według schematu alarm nie działa prawidłowo.
Może być to spowodowane starymi krańcówkami ?
schemat dobry tylko montażysta nie bardzo wie jak go odczytać , podepnij jak schemat każe tylko ze jest szansa ze swoim kombinowaniem mogłeś uszkodzić centralkę

Alarm - problem z kranćówkami.

: pt maja 11, 2012 06:40
autor: agrala
Odlaz niebieski przewod centralki.

Alarm - problem z kranćówkami.

: pt maja 11, 2012 15:34
autor: czeskii
no na samym poczatku podpiety byl sam fioletowy do masy i bylo to samo, dopiero pozniej kombinowalem z tym dlatego pisze.

Re: Alarm - problem z kranćówkami.

: ndz kwie 22, 2018 10:23
autor: brratek
Ja mam alarm Bloker 48 i problem jest taki, że po rozbrojeniu i otwarciu drzwi kierunkowskazy zaczynają mrugać przez 30sek i więcej już nie. Gdy w czasie mrugania zamknę drzwi to od razu przestają mrugać. Dioda wtedy nie świeci ani nie pulsuje.
Ktoś pomoże?

Re: Alarm - problem z kranćówkami.

: ndz kwie 22, 2018 14:07
autor: brratek
Dodam jeszcze że gdy kierunki już mrugają to gdy przycisnę piorun lub syrenkę na pilocie to kończą mrugać.
Na rozbrojonym alarmie gdy wcisne piorun to kierunki mrugają 15sek, a gdy wcisnę syrenkę to krótko raz.

Re: Alarm - problem z kranćówkami.

: wt kwie 24, 2018 08:54
autor: Bora2005
Jeżeli przewód z centralki alarmu podpina się bezpośrednio do przewodu sygnałowego idącego do lampki oświetlającego wnętrze, to tak będzie to działać. W tym przypadku, żeby prawidłowo działał autoalarm, trzeba stosować diody separacyjne. I dobrze byłoby, jak w opisie problemu zamieszczany był model auta. Ułatwia to rozwiązanie.