klapy obiegu otwartego /zamkniętego

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lampart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 540
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 18:32

klapy obiegu otwartego /zamkniętego

Post autor: Lampart » śr gru 28, 2011 19:01

witam mam szybkie ppytanie i licze na szybką odpowiedz.

W moim MK4 z climatronikiem mam uszkodzony silniczek od sterowania obiegiem zewnętrznym/wewnętrznym. Swego czasu chcąc rozruszać płetwę pod filtrem kabinowym urwałem ją i już jej nie ma i czy teraz mam na stałe obieg otwarty? czy jest jeszcze jedna klapka która powoduje ze obieg jest otwarty lub zamknięty. Wyczytałem kiedyś że w Golfach są 2 klapki nie wiedząc czemu-jedna ta płetwa a druga jakaś z pianką na sobie, czy to prawda? Bo dziś grzebiąc natrafiłem na taką klapkę którą można wyczuć pod nogami pasażera poprzez jakaś kratkę. Czy ona jest odpowiedzialna też za sterowanie obiegami zew/wew? jeśli tak top jak musi być ona położona by był na stałe obieg zewnętrzny? patrząc z pozycji nóg pasażera- ma przylegać do kratki( i wtedy kratkę zatyka) czy kratka ma być odetkana?

Przepraszam ze pisze może chaotycznie ale mam nadzieję ze ktoś zrozumie o co mi chodzi pozdrawiam


oswoić autyzm, http://www.michalautyzm.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km :okej: :satan:

Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

klapy obiegu otwartego /zamkniętego

Post autor: Qto » śr gru 28, 2011 19:08

Ta klapka którą wyczułeś pomiędzy kratkami nad nogami pasażera ma znaczenie przy obiegu otwartym/zamkniętym...nawet większe niż płetwa którą urwałeś bo ta klapka zamyka szczelniej dopływ powietrza. Aby obieg był otwarty klapka ma przylegać do kratki. Od dołu może być ciężko ją dociągnąć w dół...wyciągnij filtr kabinowy i pchnij klapkę od góry.



Awatar użytkownika
Lampart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 540
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 18:32

klapy obiegu otwartego /zamkniętego

Post autor: Lampart » śr gru 28, 2011 19:13

QTO jak zwykle mogę na Ciebie liczyć dziękuje bardzo, właśnie dopchnąłem ją do kratki czyli mam teraz obieg otwarty? a czy nie jest tak ze po wyłączeniu silnika klapa samoczynnie powoduje obieg niezamknięty? czy trzeba ją na stale jakoś zblokować( dociśnięta do kratki). Bo powiem szczerze ze ja nie używam przycisku obiegu zamkniętego odką złamałem płetwę ale dziś patrząc z perspektywy pasażera klapa nie dociskała do kratki.


oswoić autyzm, http://www.michalautyzm.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km :okej: :satan:

Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

klapy obiegu otwartego /zamkniętego

Post autor: Qto » śr gru 28, 2011 19:18

Lampart pisze:właśnie dopchnąłem ją do kratki czyli mam teraz obieg otwarty?
klapka na dole = obieg otwarty, klapka u góry = obieg zamknięty...wtedy otwiera się właśnie ta kratka na dole i powietrze jest ciągnięte znad nóg pasażera.
Lampart pisze:czy trzeba ją na stale jakoś zblokować( dociśnięta do kratki)
Najlepiej jest odłączyć silniczek, za schowkiem po prawej stronie...inaczej klapka prędzej czy później powędruje z obecnego ustawienia.
Jakbyś nie wiedział gdzie jest wtyczka czy coś... to luknij ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=144660" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Lampart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 540
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 18:32

klapy obiegu otwartego /zamkniętego

Post autor: Lampart » śr gru 28, 2011 19:22

QTO dzieki, poszukam tych kabelków.


oswoić autyzm, http://www.michalautyzm.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km :okej: :satan:

Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

klapy obiegu otwartego /zamkniętego

Post autor: Qto » śr gru 28, 2011 19:30

tylko nie pomyl z wtyczką od czujnika temperatury G89...ta wtyczka od silniczka jest na 5pinów, od czujnika na 2



Awatar użytkownika
Lampart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 540
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 18:32

klapy obiegu otwartego /zamkniętego

Post autor: Lampart » śr gru 28, 2011 19:39

QTO przejrzałem cały temat 14 stron i nie ma opisanego dokładnie gdzie jest ta wtyczka,. dobrze ze napisałeś ile kabelków jest.Trzeba zdejmować schowek by tam się dostać do tych kabli? czy trochę wykładzinę wystarczy przesunąć ? Bo jeśli trzeba schowek demontować to zadrutuję klapę i będzie tez git


oswoić autyzm, http://www.michalautyzm.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km :okej: :satan:

Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

klapy obiegu otwartego /zamkniętego

Post autor: Qto » śr gru 28, 2011 19:49

w tym poście http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1690271#p1690271" onclick="window.open(this.href);return false; masz zaznaczony czujnik i silniczek...czujnik z niebieską strzałką a wtyczka silniczka przychodzi tuż nad grotem czerwonej strzałki. Czy da radę odpiąć bez wyciągania schowka - nie pamiętam, jak nikt nie odpisze to za jakąś godzinkę pójdę luknąć u siebie.

EDIT:
Dojście jakie jest takie jest, ale bez demontażu schowka można odpiąć zarówno wtyczkę silniczka V71 jak też czujnika temperatury G89.



Awatar użytkownika
Lampart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 540
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 18:32

klapy obiegu otwartego /zamkniętego

Post autor: Lampart » czw gru 29, 2011 08:16

QTO serdecznie dzieki! Czyli ta wtyczka jest z tego co zrozumiałem siedzącna fotelu nasażera głęboko po prawej stronie , trzeba dywan odgiąć?


oswoić autyzm, http://www.michalautyzm.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km :okej: :satan:

Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

klapy obiegu otwartego /zamkniętego

Post autor: Qto » czw gru 29, 2011 08:45

Lampart pisze:trzeba dywan odgiąć?
nie, jak się wychylisz z siedzenia kierowcy to sięgniesz bez kładzenia się na plecy. Wtyczka od silniczka jest płycej, od czujnika głębiej...dobrze namacaj obydwie wtyczki zanim zdecydujesz się na odpięcie bo później może być problem bez zdejmowania schowka, jest na prawdę mało miejsca.



dudzikmariusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt sty 03, 2012 01:12

klapy obiegu otwartego /zamkniętego

Post autor: dudzikmariusz » wt sty 03, 2012 15:53

Witam,
Ostatnio w moim VW - golf 4 miałem problem z chrobotaniem silniczka odpowiedzialnego za domykanie klapek od klimatyzacji.
Płetwa pod filtrem pyłkowym działa bez zarzutów; przy obiegu otwartym stoi pionowo, natomiast przy zamkniętym poziomo.
Chrobotanie występowało wtedy gdy dolna klapka ta z wykończeniem filcem zatrzymywała się w połowie bo nie mógł jej dalej podnieść lub opuścić silniczek.

Po rozebraniu stwierdziłem że ustawię obie klapy na obieg otwarty i odłączę od zasilanie silniczek odpowiedzialny za jego sterowanie - klapki po odłączeniu silniczka od zasilania twardo siedzą i nie maja żadnych luzów.


I teraz moje pytanie - czy mogę bez żadnych obaw pozostawić tak ten silniczek bez zasilanie (obiegu zamkniętego i tek prawie nigdy nie używam),
oraz czy nie jest potrzebny ten silniczek i działające klapki w lecie kiedy działa klimatronik.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

klapy obiegu otwartego /zamkniętego

Post autor: Qto » wt sty 03, 2012 16:03

dudzikmariusz, śmiało możesz zostawić jak jest, tylko pamiętaj że podczas diagnostyki Climatronica będzie błąd związany z silniczkiem V71.



RychuTNT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn lis 04, 2013 00:49

Re: klapy obiegu otwartego /zamkniętego

Post autor: RychuTNT » pn paź 13, 2014 08:07

Wczoraj zauważyłem, że coś padło w sterowaniu klapą obiegu zamkniętego.
Po włączeniu przycisku nic się nie dzieje: nie zmienia barwy na pomarańcz i nie słychać nic od strony schowka.
Szyby parują normalnie.
(wiem, że o tym, że nie działa w ustawieniu nawiewu szybu, ale u mnie nie działa wcale)
u mnie w aucie jest klima manualna
Klima, dmuchawa, ogrzewanie działają.
Od czego zacząć diagnostykę?



Emaileczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lut 01, 2019 13:34

Re: klapy obiegu otwartego /zamkniętego

Post autor: Emaileczek » pn wrz 06, 2021 17:36

Strasznie paruja mi szyby i chyba mam zepsuty silniczek od sterowania klapka bo jak wciskam przycisk od zamknietego obiegu to ani drgnie. Wie ktos jaki obieg oznacza ulozenie klapki na zdjeciu ? Otwarty czy zamkniety ? Nie jest calkowicie pionowo do gory.
https://zapodaj.net/images/f7d54abc0d23e.jpg



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości