Uniwersalna SONDA LAMBDA firmy NGK

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mazt
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 20:34
Lokalizacja: BI

Uniwersalna SONDA LAMBDA firmy NGK

Post autor: mazt » pn maja 23, 2011 16:49

Witam, jako że przeszukując forum nie znalazłem za wielu wątków tyczących się właśnie takich sond, to chciałbym spytać Was co myślicie o takim zakupie. Taka sonda kosztuje często dwa razy mniej niż dedykowana do konkretnego modelu tej samej marki. (uniwersalna NGK = 180 zł, dedykowana NGK do mego auta = 450zł) Głównie chodzi mi o sprawdzoną NGK. Czy ktoś z Was miał doświadczenia związane z uniwersalnymi sondami tej marki ? :okej:

Dodam, że mam silnik MK4 1.6 16v AUS. Z tego co czytałem to tam jest sonda 5przewodowa. Czy w związku z mógłbym kupić sondę uniwersalną NGK o ile oczywiście z dyskusji wyniknie celowość jej zakupu :hmm:



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Uniwersalna SONDA LAMBDA firmy NGK

Post autor: marcinek84 » pn maja 23, 2011 18:01

Ja kupiłem 6 miesięcy temu do mkII sondę uniwersalną NGK i jestem zadowolony. W tej uniwersalnej są takie rurki aby połączyć przewody przez ich ściśnięcie i na to opaski termokurczliwe.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
mazt
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 20:34
Lokalizacja: BI

Uniwersalna SONDA LAMBDA firmy NGK

Post autor: mazt » wt maja 24, 2011 13:58

Duża oszczędność finansowa na pewno. Też się zastanawiam czy w przyszłości nie kupić tej sondy. Dzięki z uwagę marcinek84 :bigok: Czekam na jeszcze jakieś komentarze...



Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Uniwersalna SONDA LAMBDA firmy NGK

Post autor: Pablo Corrado » wt maja 24, 2011 14:38

Jesteś pewien, że masz sondę pięcio przewodową ???
Sprawdź to najlepiej pod autem, przed zakupem ;-)
NGK uniwersalne sądy sprawują się dobrze, pod warunkiem, że kabelki zaciśniesz/skręcisz a nie bedziesz ich lutował ze sobą.


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

Awatar użytkownika
mazt
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 20:34
Lokalizacja: BI

Uniwersalna SONDA LAMBDA firmy NGK

Post autor: mazt » wt maja 24, 2011 14:52

Z tego co przeczytałem w tym temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=354140" onclick="window.open(this.href);return false; , moja sonda jest pięcioprzewodowa. Zachęcam do lektury tematu.

Podobno uniwersalną moge zastosować tylko do tej za katalizatorem :goof:



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Uniwersalna SONDA LAMBDA firmy NGK

Post autor: Gawior » śr maja 25, 2011 09:01

W innym aucie mam uniwersalną NGK, a jej cena to 166zł ( z upustem ), a dedykowanej to 280zł.
Żadnej różnicy w sondzie nie było. Miałem w ręku jedną jak i drugą.
Wyglądało to jakby od dedykowanej obciąć kable :jezor:

Jeżeli już założysz uniwersalną, to przewody musisz zarobić na zaciskowe rureczki. Ja nie miałem ich w zestawie NGK i długość kabli tez jest istotna.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8128
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Uniwersalna SONDA LAMBDA firmy NGK

Post autor: marcin7x5 » śr maja 25, 2011 10:38

A czy ta sonda uniwersalna jest 5-cio przewodowa?



Awatar użytkownika
mazt
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 20:34
Lokalizacja: BI

Uniwersalna SONDA LAMBDA firmy NGK

Post autor: mazt » śr maja 25, 2011 11:15

marcin7x5 pisze: mniej niż dedykowana do
Właśnie z tego co słyszałem (to oczywiście wymaga jeszcze potwierdzenia) do aut w których montowana jest 5przewodowa nie da się zamontować uniwersalnej.



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1023
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Uniwersalna SONDA LAMBDA firmy NGK

Post autor: TheBiSHoP » śr maja 25, 2011 17:13

Pablo Corrado pisze:że kabelki zaciśniesz/skręcisz a nie bedziesz ich lutował ze sobą.
a jaka to różnica ?


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Uniwersalna SONDA LAMBDA firmy NGK

Post autor: marcinek84 » śr maja 25, 2011 19:09

TheBiSHoP, bo nie utlenia się przewód i po to są odpowiednie rurki do zaciśnięcia aby ich użyć. sondy maja małe napięcie i ważne aby nie było spadku napięcia, bo komputer otrzyma nie do końca poprawne dane.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Uniwersalna SONDA LAMBDA firmy NGK

Post autor: Gawior » czw maja 26, 2011 14:54

marcinek84, kable i tak stykasz lutując jeżeli to się dobrze robi, wiec przewodnictwo nie ma tu nic do rzeczy. Poza tym w układach o mniejszym prądzie masz połączenia lutowane. Co do przewodnictwa, spadku napięcia itp. większą role odgrywa tu długość kabli i w miarę istotne jest żeby tak obciąć kable od starej sondy żeby w połączeniu z tymi od uniwersalnej dawały długość taką jak w tej wymienianej.
Pomydliłeś trochę fakty. Przewody w sondzie się po to zaciska, a nie lutuje, bo cyna by się z czasem stopiła od ciepła i kable mógł by się rozlutować i przerwać połączenie. Połączenie zaciskane eliminuje taką rzecz, bo jest nie wrażliwe na temperaturę.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1023
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Uniwersalna SONDA LAMBDA firmy NGK

Post autor: TheBiSHoP » pt maja 27, 2011 13:31

marcinek84 pisze:bo nie utlenia się przewód i po to są odpowiednie rurki do zaciśnięcia aby ich użyć. sondy maja małe napięcie i ważne aby nie było spadku napięcia, bo komputer otrzyma nie do końca poprawne dane.
Heh dwoni ale nie wiadomo w którym kościele, Jeden z powodów wymienił już kolega Gawior, Temperatura. Do tego kable od sondy bardzo ciężko się lutuje bo nie są ani miedziane ani aluminiowe tylko stalowe pokryte warstwą niklu. Dlatego w opakowaniach są rurki zaciskowe bo przeciętny użytkownik nie poradzi sobie z prawidłowym połączeniem przewodów w inny sposób


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Uniwersalna SONDA LAMBDA firmy NGK

Post autor: Pablo Corrado » pt maja 27, 2011 14:40

TheBiSHoP pisze:
marcinek84 pisze:bo nie utlenia się przewód i po to są odpowiednie rurki do zaciśnięcia aby ich użyć. sondy maja małe napięcie i ważne aby nie było spadku napięcia, bo komputer otrzyma nie do końca poprawne dane.
Heh dwoni ale nie wiadomo w którym kościele, Jeden z powodów wymienił już kolega Gawior, Temperatura. Do tego kable od sondy bardzo ciężko się lutuje bo nie są ani miedziane ani aluminiowe tylko stalowe pokryte warstwą niklu. Dlatego w opakowaniach są rurki zaciskowe bo przeciętny użytkownik nie poradzi sobie z prawidłowym połączeniem przewodów w inny sposób

ZAWSZE, w dokumentacji firmowej oryginalnych, markowych sond jest wyraźnie zaznaczone, żeby nie lutować. Bosch do swoich sond dodaje w komplecie sprcjalną złączkę do kabli.


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Uniwersalna SONDA LAMBDA firmy NGK

Post autor: Paweł Marek » pt maja 27, 2011 19:03

Zeby pojąć czemu sie zaciska a nie lutuje (chodzi o kabel sygnałowy - reszta jak kto chce) trzeba znać działanie sondy. Napięcie przez nia wytwarzane bierze się z różnic w stężeniach tlenu na zewnątrz sondy czyli w spalinach, oraz w jej wnetrzu - jest pusta w środku jak naparstek. Jedynym połaczeniem przez które konieczna do działania ilość powietrza z tlenem moze dostac się do środka sondy są przestrzenie pomiędzy drucikami kabla sygnałowego. Jesli się zlutuje - to lut wnikinie głęboko między żyłki w stronę sondy i koniecznaej do pracy sondy wymiany powitetrza w jej wnetrzu niema. No i taka sonda podziałać może trochę a potem przestanie i kupuje się nastepną twierdząc że była złej jakości. Chyba tyle w tym temaci który jest już poruszany setny raz na forum zreszta.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości