Tempomat 1.4 AKQ Przepustnica Linka

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mmagikk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob maja 09, 2009 16:50
Lokalizacja: Bytom

Tempomat 1.4 AKQ Przepustnica Linka

Post autor: mmagikk » ndz paź 19, 2014 21:51

Witam Panowie .

Czytałem już wasz wylewny temat odnośnie tempomatów. gdzie znajduje sie ok 65 stron.

Znalazłem również jeden temat który bardziej by mi pasował ale równiez został skierowany do molosa 65stronicowego.

Oto moje pytanie , Posiadam golfa mk4 1.4 AKQ . Może to i śmieszne ale chciałbym zamontować w nim tempomat żeby móc śmigać sobie po ulicach z prędkością 50 km/h :))

i nie było by problemu gdyby nie fakt że mój silniczek posiada przepustnice na LINKE .

Gdzieś tam w zawiłościach wujka Google znalazłem że w tym przypadku montaż tempomatu jest niemożliwy


Czy ktoś może sie ustosunkować do mojego pytania ?

Czekam a odpowiedz. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Tempomat 1.4 AKQ Przepustnica Linka

Post autor: Qto » ndz paź 19, 2014 23:12

z tego co pamiętam do 1.4 z przepustnicą na linkę nie wychodziły sterowniki silnika z tempomatem... do 1.6 tak.



mmagikk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob maja 09, 2009 16:50
Lokalizacja: Bytom

Tempomat 1.4 AKQ Przepustnica Linka

Post autor: mmagikk » ndz paź 26, 2014 18:16

Witam ponownie , czytam ostatnio tematy o przełożeniu liczników. Chce zamontować u siebie licznik z 1/2 fis. Zegary zakupiłem w dniu wczorajszym ( angliki foto 1 ) wraz z numerem.
Obrazek
Na całe moje nieszczęscie mam golfa z roku 99. 1.4 silnik akq . Borykam się z niepewnością czy posiadam przewody CAN w zielonej wtyczce czy nie posiadam .

Zdemontowałem liczniki popstrykałem foto. Niestety nie rozebrałem wtyczki i nie wiem czy są tam przewody przy 18 i 19 pinie.

Gdzieś wyczytałem że całość rozchodzi się o przewód w kolorze pomarańczowym. Wydaje mi się że taki mam ( foto nr 2 )
Czy ktoś może mi to zweryfikować ?? Na necie niestety nie ma opisów tej wtyczki są tylko opisy pinów, kolorów przewodów nie znalazłem||

Czekam na odpsowiedzObrazek



PS . Doczytałem informacje , że podobno podmieniając komputer 1.4 z Canem można w jakiś sposób bez problemu zamontować liczniki 920. czy ktoś to potwierdzi ??



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Tempomat 1.4 AKQ Przepustnica Linka

Post autor: grg474 » ndz paź 26, 2014 22:13

mmagikk pisze:Na całe moje nieszczęscie mam golfa z roku 99. 1.4 silnik akq
z początku 1999 czy z końca. Modelowo 99 czy 00. A nr obecnego licznika to.. , nr pompy abs to.... , nr sterownika airbag to ....


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Tempomat 1.4 AKQ Przepustnica Linka

Post autor: Qto » ndz paź 26, 2014 22:21

jak już wyjąłeś licznik to mogłeś zobaczyć jaki ma numer...a z wtyczki zdjąć fioletowy element i wysunąć część z kabelkami - widziałbyś czy są kabelki czy nie.
mmagikk pisze:PS . Doczytałem informacje , że podobno podmieniając komputer 1.4 z Canem można w jakiś sposób bez problemu zamontować liczniki 920. czy ktoś to potwierdzi ??
potwierdzi, przedmówca montował u siebie



mmagikk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob maja 09, 2009 16:50
Lokalizacja: Bytom

Tempomat 1.4 AKQ Przepustnica Linka

Post autor: mmagikk » ndz paź 26, 2014 23:39

Grg. z początku 1999 r pierwsza rejestracja to 04.1999. nr obecnego licznika 1J0 191 861, Niestety nie podłączałem dawno vag comem więc nie powiem Ci nic o ABS ani airbagu. Jutro zdejmę licznik raz jeszcze na szczęście nie ma dużo roboty przy tym i sprawdzę na spokojnie te kabelki

Problem polega na tym że od czwartku uciekam na urlop , wyjeżdżam na lubelszczyne do kuzyna który posiada odpowiedni sprzęt do programowania licznika vag comy i inne cuda stąd moje pytanie bo chce się zaopatrzyć we wszystkie elementy sterowniki, przełączniki liczniki , ( bo mam piękny szrot pod domem gdzie dostaje części za symbilicznego browara ) żeby potem nerwowo nie ganiać po nieznanych mi terenach i niepotrzebnie przepłacać ,

Jak znacie jesszcze jakies metody na sprawdzenie tego Cana to walcie , ostatecznie zrzucę jutro jeszcze raz podszybie ( zrzucałem tydzień temu do naprawy mech wycieraczek ) i sprawdzę wtyczki na ECU

Pozdrawiam i dziękuje za poprzedni odpowiedzi.


PS . Jaki nr ma sterownik z canem do 1.4 .. zaczne już jakiś namierzać /



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Tempomat 1.4 AKQ Przepustnica Linka

Post autor: Qto » ndz paź 26, 2014 23:42

036 906 014 P
mmagikk pisze:1J0 191 861
919 a nie "191"



mmagikk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob maja 09, 2009 16:50
Lokalizacja: Bytom

Tempomat 1.4 AKQ Przepustnica Linka

Post autor: mmagikk » pn paź 27, 2014 09:40

Owszem zle mi sie wpisali miało byc 919. Moj Blad. Odczutalem dzisiaj nr pompy absu. Moze pomoże to przy rozwiązaniu tej lamiglowki. 1J0 614 117C pozdrawiam



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Tempomat 1.4 AKQ Przepustnica Linka

Post autor: grg474 » pn paź 27, 2014 17:10

mmagikk, nr licznika i data rejestracji sugeruje,że nie ma CAN.
czytaj i w razie wątpliwości pytaj


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

mmagikk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob maja 09, 2009 16:50
Lokalizacja: Bytom

Tempomat 1.4 AKQ Przepustnica Linka

Post autor: mmagikk » pn paź 27, 2014 19:07

Grg czyli po zmianie sterownika i pociągnięciu kabli efekt na liczniku z CANEM bedzie taki że będzie działać obrotomierz , a poduszki i abs nie zabardzo .

Zastanawiam się czy jest po co się pchać w ten temat i czy czasem nie łatwiej będzie zamontować mi licznika z MFA 919 po prostu licznik w cenie 70 zł a wszystko będzie działać tak jak powinno.

występują liczniki mfa 920 ? i jak poznać po nr który licznik posiada MFa.

Dzięki za odpowiedzi Pozdrawiam



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Tempomat 1.4 AKQ Przepustnica Linka

Post autor: grg474 » pn paź 27, 2014 19:58

mmagikk pisze:bedzie taki że będzie działać obrotomierz , a poduszki i abs nie zabardzo .
obrotomierz, spalanie tak, airbag i abs nie - chyba że kupisz licznik VDO 1J0 920 820 lub 822
mmagikk pisze:ystępują liczniki mfa 920
1/2 fis i pełny fis


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

mmagikk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob maja 09, 2009 16:50
Lokalizacja: Bytom

Tempomat 1.4 AKQ Przepustnica Linka

Post autor: mmagikk » pn paź 27, 2014 20:07

czyli 920 to nic innego jak mfa przerobione na Fisa. Sorry może i było to głupie pytanie.
Co myślisz o zakupie licznika 919 mfa ? w zasadzie informacje te same czyli to co potrzebuje , spalanie i temp. a o wiele mniej kombinacji



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Tempomat 1.4 AKQ Przepustnica Linka

Post autor: grg474 » pn paź 27, 2014 21:04

mmagikk pisze:czyli 920 to nic innego jak mfa przerobione na Fisa. Sorry może i było to głupie pytanie.
w zasadzie działania 1/2 fis to ładniejsza MFA. w przypadku pełnego fis to dodatkowo wyświetlacz navi radia itp
mmagikk pisze:Co myślisz o zakupie licznika 919 mfa ? w zasadzie informacje te same czyli to co potrzebuje , spalanie i temp. a o wiele mniej kombinacji
wszystko kwestia kasy - ja przeszedłem cały ciąg zmian tj MFA, 1/2 fis, pełny fis bo po 1 chciałem się nauczyć a po drugie bo chciałem mieć fis. W AKQ np miałem nawet zamontowany licznik z Audi S3 pełny fis ale to już inny temat


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

mmagikk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob maja 09, 2009 16:50
Lokalizacja: Bytom

Tempomat 1.4 AKQ Przepustnica Linka

Post autor: mmagikk » pn paź 27, 2014 21:16

gdyby wymiana licznika z Canem nie pociągała za sobą kuli śnieżnej tj wraz z licznikiem idą manetki , sterownik , pompa abs , sterownik poduszek , to może bym się zdecydował dalej kombonować z fisem. Tematy już trochę obczytałem. Jedynie co by mi problem mogło przynieść to programowanie liczników ( co w zasadzie bardzo mnie ciekawi ) ale nie uważam żeby aż tak było mi to potrzebne do życia.

Myślę że temat do zamknięcia , kupie licznik mfa 919 , podepnie się kabel dwie wtyczki , pobawi się z immo i powinno grać

Raz jeszcze dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości