Moja przerobka xenonu na Bi-Xenon - zakonczona powodzeniem!

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Co myslisz o mojej przerobce?

Jest super! Naprawde BARDZO POZYTYWNIE!
31
44%
Ogolnie mi sie podoba!
17
24%
Wyszlo pozytywnie, ale nie jestem za tym aby samodzielnie przerabiac lampy!!
6
9%
Cos mi tu nie pasuje, ja zrobil bym to inaczej!
1
1%
Kicha, tandeta, totalnie beznadziejnie to zrobiles!!
3
4%
Nie mam zdania, bo nie wiem o co KAMON...
2
3%
A co to w ogole jest xenon i Bi-xenon?
10
14%
 
Liczba głosów: 70

ZbigNieff
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt lis 22, 2005 00:53
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Moja przerobka xenonu na Bi-Xenon - zakonczona powodzeniem!

Post autor: ZbigNieff » sob mar 24, 2007 02:17

Witam,

Zakonczylem przerobke moich lamp na Bi-xenon ;-) udalo sie z wynikiem dodatnim! Nizej zamieszczam opis i fotki jak robilem calosc krok po kroku - moze ktos tez zdecyduje sie na cos takiego ;-) ogolnie roboty dosc duzo ale zawsze to satysfakcja! Wiec zaczynamy:

Do przerobki potrzebne nam sa lampy xenonowe, soczewki bixenonowe, przetowrnice, okablowanie i zarowki xenonowe... Nastepnie takie narzedzia jak wiertarka, gumowka i opalarka badz piekarnik (patent Myster`a z forum.vw-passat.pl) :D

Ja wyposazylem sie w przetwornice z Nissana 350Z oraz soczewki bixenonowe z Audi A6 wraz z odblaskami z roku 2004. Zarowki wiadomo D2S i kabelki ;-) a wygladało to tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Pkt 1

Jak juz jestes w posiadaniu reflektorow z Depo badz Hella (szczerze Helli bym nie rozwalil) to musisz je rozkleic - ja w tym celu uzylem opalatki - nagrzalem jezdzac z jednego konca lampy na drugi najpierw gorna czesc oraz jeden bok.... podwazylem srubokretem i puscilo - pozniej delikatnie wsadzilem nozyk zeby znow sie nie skleilo - nastepnie znow nagrzalem dolna czesc i drugi bok lampy - podwazylem i tez poszlo (pytalem wczesniej na forum i Myster powiedzal mi ze on uzyl do rozklejenia reflektora piekarnika). Klej w reflektorach ma to do siebie ze jest bardzo podatny na temperature i latwo sie poddaje.


Pkt 2

Nie robilem zdjec jak rozklejalem reflektory dlatego poki co pisze ;-) Wiec gdy juz poradzimy sobie z rozklejeniem reflektorow trzeba je rozkrecic na czesci pierwsze, po wyjeciu odblasku do ktorego przymocowana jest soczewka xenonowa - trzeba ja wykrecic - zamocowana jest zazwyczaj na sruby! Po wykreceniu soczewki odblask wyglada nastepujaco:

Obrazek


Pkt 3

Odkrecamy wiec wszystkie metalowe uchwyty - blaski i przytepujemy do dzialania, mianowicie soczewka xenonowa byla o srednicy 67mm - niestety soczewka bixenonowa okazala sie nieco wieksza i jej srednica miala cale 73mm - trzeba bylo wiec powiekszyc otwor w odblasku - do tego uzylem kamienia slifierskiego wlozonego do wiertarki (koszt okolo 4zl w TESCO) a wygladal on tak:

Obrazek

Po okolo 10min rownomiernego "slifowania" otwor w odblasku powiekszyl sie do wymaganej przeze mnie wielkosci, nizej zdjecie - jeden oryginal a drugi powiekszony!

Obrazek

A tutaj juz oba powiekszone do wymaganych rozmiarow ;-)

Obrazek


Pkt 4

Z tylu lampy po wlozeniu soczewki okazalo sie znow ze zawadza jeden z uchwytow wejscie dla soczewki wiec znow uzylem kamienia do slifowania zeby to delikatnie spilowac ;-) nadal sie wysmienicie! Efekt na foto ponizej...

Obrazek


Pkt 5

Teraz nie pozostalo nic jak przymocowac soczewke do lampy - pomyslow bylo wiele - na poczatku wycialem z odblaskow od Audi uchwyty i mialem je przykleic zywica badz poxipolem - nie zdalo to rezultatu - po dluzszych namyslach odszedlem do wniosku ze najbardziej odpowiednia opcja bedzie dorobienie blasek mocujacych podobnych jak byly w oryginale, w tym celu pojechalem do znajomego aby poszukac blachy o grubosci 1mm - znalazla sie jakas stara obudowa od lodowki, nadala sie wysmienicie - sorry ale nie mam zdjec jak ciąłem blache i dopasowywalem blaski bo robilem to poza domem i nie mialem przy sobie aparatu - potrzebna byla gumowka i wiertarka (wiertlo 4mm) nizej juz efekt koncowy.

Obrazek

Obrazek

Przy mocowaniu soczewki nalezy jednak pamietac o bardzo waznej rzeczy - chodzi o to zeby zamontowac ja przy uzyciu poziomicy wzgledem odblasku lampy - soczewka musi by rownolegle ulozona do lini gornej badz dolnej odblasku...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Pkt 6

Kiedy soczewka siedzi juz w lampie mozemy podlaczyc kabelki. Przetwornice to wiadomo plus i minus (w lampie minusy zawsze sa brazowe a plusy zolte albo biale) pod dlugie podlaczamy kable od przeslon Bi-xenonu i tyle - teraz trzeba zajac sie sklejeniem reflektora! Jak sie okazuje to niepotrzebnie usuwalem klej z jednego z nich, po usunieciu kleju ktore owszem nie jest zlym posunieciem do sklejenia uzywamy kleju do szyb - ja kupilem WURTH (bardzo brudzi - ciezko sie po nim domyc) schnie bardzo szybko i trzyma tez bardzo dobrze! Natomiast drugi reflektor skleilem w nieco inny sposob - rozgrzlaem stary klej na kloszu jak i obudowie lampy opalarka na maxa - ze ciezko bylo dotknac - przylozylem klosz (wszedl jak w maslo) zalozylem metalowe klipsy i pasowalo jak malina!! A plus tego wszystkiego jest taki ze lampa wyglada jak oryginal...


Pkt 7

Teraz kiedy lampy zostaly juz sklejone trzeba pomyslec gdzie i jak najlepiej zeby nie dostala sie do srodka woda zamontowac przetwornice, ja wpadlem osobiscie na taki maly pomysl aby je wkleic w gume oslaniajaca zarowke H7 i przymocowac blaszka - wiec zaopatrzylem sie w wiertlo wycinajace dziurki:

Obrazek

... i wycialem dziurke w taki wlasnie sposob ze przetwornica naszla na to jak znalazl, uszczelilem calosc syliconem od spodu! Prezentowalo sie to tak:

Obrazek

Obrazek

Nastepnie wycialem z blachy nierdzewnej (pochodzenie -=> dach sasiada :D ) kawalek metalowej blaszki (przyznam sie ze tutaj sie nie postaralem) ktora solidnie trzyma przetowrnice.

Obrazek


Pkt 8

Kiedy juz pomysl gdzie i jak zamontowac przetowrnice mamy z glowy trzeba wymyslec ktoredy puscic kable od przetwornic zeby znow nie dostawala sie do nich woda, tutaj znow przyszlo mi do glowy cos jak wycinanie otworow i wycialem owy otworek w obudowie lampy:

Obrazek

Kable zlaczylem metalowymi sciskami (koszt 1zl w elektrycznym) i zaslepilem calosc ladna guma ktora nie przepuszcza wody ;) a wyglada to tak:

Obrazek


Pkt 9

Nagle pojawil sie problem ktory tez rozwiazalem ale myslalem nad tym okolo 1 dnia :D mianowicie soczewka Bi-xenonowa jest duzo wieksza od xenonowe i wystawala poza lampe okolo 3-4cm. Co widac na zdjeciu ponizej:

Obrazek

Po dlugich zastanowieniach wpadlem na pomysl zeby przedluzy otwor i na koncu zalozyc gume - mozna w tym celu uzyc rury PCV ale trzeba by miec na taki wymiar, mozna uzyc innej rury albo nawet zaslepic to workiem (osobiscie nie chcialem kichy) natomiast mi w rece wpadla puszka bo vodce Finlandii :D

Obrazek

... okazala sie ona prawie taka sama rozmiarem jak otwor w lampie :) Wiec do dziela - odcialem kawalek - obkleilem czarna izolacja zeby wygladalo bardziej pod kolor i co sie okazalo -=> pasuje perfekcyjnie!!

Obrazek



Efekt koncowy:

Obrazek

Obrazek


Osobiscie jakby ktos podjal sie tak wyczerpujacej przerobki to chetnie pomoge - zanim jednak zaczniesz pomysl "przeciez ja psuje - rozklejam calkiem nowe i dobre lampy"
Jesli o czyms zapomnialem piszcie! Napewno dopisze i pomoge!


Pozdrawiam,
ZbigNieff
Ostatnio zmieniony sob mar 24, 2007 11:12 przez ZbigNieff, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości