wymiana napinacza paska mikro mk3 tdi 1Z 90 km

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » wt kwie 01, 2008 22:20

Qui, bedzie pasował :bigok:



Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Post autor: Quintus » śr kwie 02, 2008 07:32

Cieszę się, bo w warsztacie zaśpiewali mi 186 za samą część, tej firmy kupiłem za 146, a kojarzyło mi się że ktoś na forum zakładał:) jadę dziś robić, bo klekoce trochę ponad miarę, po dociśnięciu ramienia z rolką paluchem ucisza się, czyli pewnie to to:)



gaceqq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 21:45
Lokalizacja: RZ
Kontakt:

Post autor: gaceqq » czw lip 17, 2008 21:22

damcio151 pisze:czy zna ktoś może wymiary tych tulei napinacza :?:

[url=http://images24.fotosik.pl/28/4741ab935b86b2f8med.jpg]Obrazek[/URL]
Jaki jest koszt tej rolki 1 ? bo na allegro nie mogę znaleść.
Ostatnio zmieniony czw lip 17, 2008 21:24 przez gaceqq, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » pt lip 18, 2008 23:20

gaceqq pisze:
damcio151 pisze:czy zna ktoś może wymiary tych tulei napinacza :?:

[url=http://images24.fotosik.pl/28/4741ab935b86b2f8med.jpg]Obrazek[/URL]
Jaki jest koszt tej rolki 1 ? bo na allegro nie mogę znaleść.
Jest pare na allegro
http://moto.allegro.pl/item401556038_ro ... od_ss.html
http://moto.allegro.pl/item399281241_ro ... 9_tdi.html
http://moto.allegro.pl/item394802297_ro ... erman.html



Dla zainteresowanych tulejami

Trudno je znalezc, ale sa na allegro, polecam sprzedawce, sam je u niego kupowalem
http://moto.allegro.pl/item396162883_tu ... _seat.html
koszt maly a przy wymianie innych elementow napinacza warto wymienic tez tuleje, tylko roboty troche sporo bo trzeba wyjac lape ;)



pelacha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob wrz 27, 2008 22:52
Lokalizacja: kwietno
Kontakt:

Post autor: pelacha » ndz wrz 28, 2008 15:48

za napinacz dalem 92 zl na allegro jest tego duzo :) i ceny rozne ale wszystkie w granicach 100 zl plus koszty wysylki



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » ndz wrz 28, 2008 17:22

pelacha pisze:za napinacz dalem 92 zl na allegro
porządny napinacz to wydatek ok 150 do 200 zł skf lub rouville tylko te 2 wchodzę w grę



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » ndz cze 07, 2009 11:36

U W A G A !!!!!! P R Z E S T R O G A !!!!!!

Przy wymianie napinacza paska wieleorowkowego na model aluminiowy -2 częściowy, NALEŻY koniecznie zwrócić uwagę, na ułożenie przewodu elektrozaworu N108. Jeśli orginalnie był zamontowany napinacz czarny -1 częsciowy, kłopoty z zaworem będą na 100%. Przewód od N108 opiera się na drgającym napinaczu. W niedługim czasie dochodzi do jego przetarcia i kłopotów. N108 jest bardzo ciężko dostać i kosztuje niemałe pieniążki (nowy 700 zł). Poza tym, dojście do niego jest bardzo utrudnione, czeka Was sporo pracy. Od wczoraj posiadam nowy N108 po takiej przygodzie. Przy okazji, zaglądnąłem w warsztacie do Passata (niedawno po wymianie napinacza) oraz Golfa. W obu, przewód od N108 był już na wykończeniu -tak więc to nie przypadek.
Ostatnio zmieniony czw mar 04, 2010 19:51 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 2 razy.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

cyno
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 19:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cyno » śr lip 29, 2009 22:17

Witam koledzy.

W jaki sposób poznać ze napinacz jest zużyty ? Jak rozpoznać zużyte tulejki?

Jak powinien być założony pasek ? Ma ktoś jakiś rysunek ?

No i co z ta gładką rolka pod napinaczem, która strona powinien ja pasek napędzać? u mnie po 250 tyś. są już na niej wytarte przez pasek niewielkie rowki, czy trzeba ja wymienić ??



grzesiek1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:22
Lokalizacja: Solec nad Wisłą\ Wiesbaden
Kontakt:

Post autor: grzesiek1990 » sob paź 10, 2009 14:00

panowie da rade zmienic te tuleje na samochodzie?


[i]285PS 575 NM[/i]

[URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/325018d74ff22ee2][img]https://images83.fotosik.pl/756/325018d74ff22ee2m.jpg[/img][/URL]

http://www.forum.mk1cabrio.pl/viewtopic.php?t=7949
[b]Wszystkie zdjecia Golfika
https://goo.gl/photos/KtgpWczeRLdzNaJS6[/b]

Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: Matiuas » śr gru 30, 2009 16:00

Witam
szykuję się do wymiany napinacza paska wieloklinowego , po zdjęciu napinacza z prawej strony ramienia wyczuwalny jest luz.
Mam następujący pytanie czy tak ma być bo napinacz usztywni ramię czy tulejka z prawej strony jest do wymiany?



Awatar użytkownika
bungart
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn sty 18, 2010 15:21
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: bungart » pn sty 18, 2010 18:23

Ostatnio przechodziłem temat wymiany napinacza paska micro (wielorowkowego) w moim 1Z. Na wolnych obrotach rolka napinająca pasek micro dosyć mocno drgała, a drgania przechodziły na silnik i nadwozie.

Z drżeniem napinacza jest ściśle związane koło pasowe alternatora - jeśli to koło pasowe posiada tzw. sprzęgiełko jednokierunkowe. Wiem, że ów koło pasowe było montowane w silnikach AFN oraz w wersjach z klimatyzacją. Ja mam klimatyzację, ale koło pasowe na alternatorze nie ma sprzęgiełka (w silnikach 1Z chyba nie dawali tego sprzęgiełka). Ten kto ma to sprzęgiełko (poznać po tym, że koło pasowe jest zabudowane w środku, ja mam zwykłą nakrętkę) i jednocześnie ma drgania na rolce napinającej, niech lepiej zacznie od sprawdzenia, ewentualnie wymiany tego sprzęgiełka (cena ok. 100zł). Możecie wymieniać napinacze w nieskończoność, jeśli macie spie...ne to sprzęgiełko.

Ja do sprawy podeszłem kompleksowo i oprócz napinacza wymieniłem również rolkę i pasek micro + nasmarowałem ten pręt co idzie w łapie alternatora i do którego przykręcona jest rolka.
Za części dałem razem 290 zł:
- napinacz paska micro nr oryg. 028 903 315 R - 195zł firmy INA
- rolka napinacza paska micro nr oryg. 028 145 278 E - 70zł firmy INA
- pasek micro 6PK - 25zł firmy Gates
Jeśli wymieniacie pasek micro, można przy okazji wymienić również pasek klinowy, gdyż i tak trzeba go zdjąć, a kosztuje jedynie kilkanaście zł.

Jeżeli chodz o samą wymianę, to nie jest to skomplikowana operacja: wyjmujemy obudowę filtra powietrza; luzujemy pasek klinowy na pompie wspomagania i ściągamy go; ściągamy rolkę napinającą pasek micro i ściągamy pasek; odkręcamy rolkę; odkręcamy napinacz; wyjmujemy pręt uważając na gumki uszczelniające i czyścimy go; wkręcamy nową rolkę na pręt; smarujemy pręt i otwór i wkładamy go z powrotem; wkręcamy nowy napinacz; zakładamy nowy pasek micro i klinowy; montujemy obudowę filtra powietrza; włączamy silnik (można włączyć dodatkowo różne odbiorniki prądu) i sprawdzamy jak zachowuje się rolka - czy nie drga; u mnie było w porządku.
Myśle, że będę miał już z tym spokój...



cyno
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 19:02
Lokalizacja: Kraków

Wyjęcie pręta napinacza

Post autor: cyno » śr mar 03, 2010 23:22

Witam
Z tego co pisze kolega bungart wnioskuje ze pręt napinacza można wyjąc bez wykręcania tej całej aluminiowej łapy w której on siedzi ??? Wystarczy wyciągnąć filtr powietrza ???



Awatar użytkownika
bungart
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn sty 18, 2010 15:21
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: bungart » czw mar 04, 2010 17:11

cyno,
cyno pisze:wnioskuje ze pręt napinacza można wyjąc bez wykręcania tej całej aluminiowej łapy w której on siedzi ???
Dokładnie tak - wystarczy wymontować obudowę filtra powietrza.

I nie przejmij się jak minimalnie rusza się ten pręt z rolką, bo to normalne.

Co do paska micro firmy Gates to mam pewne zastrzeżenia. Gdy przyszły większe mrozy to pasek zaczął piszczeć na zimnym silniku (z nowym napinaczem). Może lepiej było trochę dołożyć i kupić pasek np. Contitecha... Ale z drugiej strony wiosna idzie, ciepło się robi i problem znika :helm: ale do następnej zimy :jezor:


VW Golf III GT 95r. 1.9 TDI 90KM 1Z + rezystor

Awatar użytkownika
Acid
BLACK MAGIC
BLACK MAGIC
Posty: 216
Rejestracja: pn sie 21, 2006 17:53
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Acid » czw lip 22, 2010 13:13

Witam kolegów,
mam pytanko odnośnie tego napinacza bo u mnie siedzi czarna mała puszka.( to co w standardzie)
a wiem że napinacz ruvilla 55760 ma inne wykonanie, ale pasuje. Moge też kupić taki jaki szedł na pierwszy montaż, który lepiej kupić. pozdrawiam.

[ Dodano: 22 Lip 2010 13:24 ]
bungart pisze:Może lepiej było trochę dołożyć i kupić pasek np. Contitecha...
dodam jeszcze od siebie że paski conti są awaryjne, sprawdzają się tylko w rozrządach, nie polecam też dayco i gates. Najtrwalszy i odporniejszy na pęknięcia czy rozciąganie będzą paski BOSCH i do silnika 1Z pasek 6PK1045 (wersja bez klimy) i z klimą 6PK1145



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości