16V PL , KR , 9A z digifantem

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

ktory DIGIFANT jest lepszy w 16v

DIGIFANT I z g60
243
50%
DIGIFANT II z gti
241
50%
 
Liczba głosów: 484

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: mleko1984 » wt lip 29, 2014 21:06

Hej, chyba o to chodzi:
037133555A : http://archiwum.allegro.pl/oferta/orygi ... 15950.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Z tego co kojarzę w ASO wyszło mi taniej. 25 zł piechotą nie chodzi także warto postarać się przy montażu :) Gniazdo musi wejść do końca inaczej może być problem z założeniem listwy z wtryskami. Polecam wykręcić mosiężne gniazda, wybrać jedno, przesmarować i potem aby wyrobić stare gwinty wkręcić i wykręcić po kolei w każde miejsce na nowe plastikowe gniazda inaczej nowe plastikowe mogą popękać przy wkręcaniu.



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: KoguT » śr lip 30, 2014 23:20

Tak tak o to właśnie chodzi.

Ori w ASO kosztują 25zł/szt. A co do uszkodzenia go to naprawdę ciężko :jezor:



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: mleko1984 » czw lip 31, 2014 07:54

Ja połamałem jeden :), ale to był ze starej głowicy i pewnie już stracił swoją "plastyczność" czy coś tam... więc kupiłem dwie nowe sztuki.



Awatar użytkownika
derman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt gru 17, 2013 20:23
Lokalizacja: Zgorzelec

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: derman » czw sie 14, 2014 21:46

Panowie mam pytanie, czy pompa z 1.3 NZ (pełny wtrysk) będzie hulała dobrze w digi 2 bo wydaje mi się że ori z pl troche go zalewa a z 1.3 stoi na podwórku, mam też inny kłopot, jak jest zimny trzyma ładnie równo 900 Rmp a jak sie zagrzeje to już zaczyna silnik nierówno pracować po lekkim dodaniu gazu na chwile wraca do normy i znowu to samo,
spaliny są duszące a po dodaniu gazu do odcinki pojawiają się czarne spaliny z wydechu,
mam założony ori regulator z pf bez żadnych przeróbek w imadle itp
brak softu pod 16v
nie jestem pewny sprawności sondy
po ustawieniu zapłonu na 6* dłużej odpala i słabiej jedzie niż po ustawieniu na 3*
doradźcie coś.



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: mleko1984 » pt sie 15, 2014 18:12

Hej, pompa z PLa nie powinna zalewać ci silnika jeżeli masz sprawny regulator ciśnienia. Powiem ci, że parę tygodni temu walczyłem z podobnym problemem. Auto zalewało, z czasem było coraz gorzej, kopcił na czarno aż na koniec z trudem trzymał wolne obroty. Posprawdzałem czujniki, podmieniałem ECU, nowe świece, nowy regulator ciśnienia itd. a na koniec okazało się, że jeden kabel masy od ECU powoli pękał i coraz gorzej przewodził prąd. Po poprawieniu kabla problem zniknął. Sprawdź instalację elektryczną, zwłaszcza kabelki od masy (sondy lambda, uziom czujników itd)... u mnie był pęknięty przy pokrywie zaworów. Podobno problem z mieszanką występuje też jak alternator daje za małe napięcie. Dawka jest prawidłowa jak napięcie ładowania wynosi >13.9 Volt inaczej może być za bogata. Problem był banalny ale kosztował mnie trochę kasy na niepotrzebne części.



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: Marszall » sob sie 16, 2014 19:05

Nie wiem jak ten z PF ale regulatory z listwy 1.8T nie radziły sobie z iloscią paliwa podawaną przez pompę z wtrysku mechanicznego. Sprawdź poprostu ciśnienie paliwa na dzień dobry.
Pompa z 1.3 ma dobre ciśnienie bo jest pod wielopunkt ale może mieć mniejszy wydatek, trzeba by porównać z ta z g60 może sa takie same?

A tak BTW to na sofcie z g60 silnik zawsze bedzie zalany w 16v


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: mleko1984 » sob sie 16, 2014 21:19

Hej, w PG (G60) są dwie pompy: jedna chyba 2.4 bar w zbiorniku i druga pod podłogą (chyba pod podłogą) ok 4 bar, teoretycznie w sumie dają 6 (o ile te ciśnienia można tak sobie sumować). Co do pomp z G60 mogę się jednak mylić. W PL/KR ta w zbiorniku ma symboliczne ciśnienie 0,24 bar takie aby tylko uzupełnić brakujące paliwo w zbiorniczku pod podłogą a główna ok 6 bar. Moim zdaniem na oryginalnym programie z G60 dawki są za ubogie jak dla 16V. Ja ustawiałem mapy paliwa u siebie z pomocą sondy WBO2 i u mnie prawidłowe dawki są ok 10% większe w porównaniu do G60. Podczas standardowej jazdy AFR mam 14.7-16 a przy WOT 12.5-13.3 Ja bym nie szukał problemu w za mocnej pompie paliwa ale ciśnienie przed regulatorem można zmierzyć jak to nie problem... U siebie mam oryginalną pompę z KRa i regulator 4 bar i daje radę, z powodzeniem można ustawić pożądane dawki paliwa a przed zmodyfikowaniem programu nie miałem problemów z za bogatą mieszanką nawet przy 4bar.



Awatar użytkownika
homer21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1011
Rejestracja: wt lis 15, 2011 13:25
Lokalizacja: Pniówek

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: homer21 » ndz sie 17, 2014 11:22

a przypadkiem G nie miały regulatora 3 bary ?


Mój Mk2 1.8 T :D http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=514787" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: mleko1984 » ndz sie 17, 2014 16:25

Tak miały 3bar, po założeniu 4 bary wydajność wtrysków wzrasta o pierwiastek(4/3)=1,54. Mam taki regulator bo trafiłem listwę z takim regulatorem, ale to nie jest wielki problem, w zasadzie to żaden problem. Dopóki sonda lambda daje prawidłowy sygnał ECU jest w stanie wyregulować dawki paliwa (z pewnym dość grubym marginesem) oprócz sytuacji kiedy jedziesz na pełnym bucie (WOT). Wtedy ECU leje tak jak ma ustawione mapy i działa w otwartej pętli. Nie wiem jak DFII ale w DFI jest tzw digi-lag, tzn, że dawkowanie paliwa przejdzie w otwartą pętlę po ok 2-3 sek po depnięciu w gaz. Oczywiście jest to niepożądany efekt jeżeli chodzi o performance i wprowadzono to ze względu na ekologię albo w celu ochrony silnika/kompresora, w sumie nie wiem po co to jest ale na bank jest to widoczne na oryginalnym programie.



Awatar użytkownika
derman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt gru 17, 2013 20:23
Lokalizacja: Zgorzelec

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: derman » pt sie 29, 2014 14:08

Witam, ciągle staram się doprowadzić moje digi 2 w pl do jak najlepszego stanu, objaw który mnie denerwuje to to że do 4000rmp troche słabo ciągnie, powyżej 4000 ciągnie lepiej (wykręciłem 210km/h na skrzyni 2y), mierzyłem ciśnienie paliwa przed regulatorem (trójnik i ciśnieniomierz do kół) i pokazało 3 bary (mam ori regulator z pf) a z tego tematu wyczytałem że powinno być 3.5 bara. Czy to może być przyczyna? W temacie jest wątek o przeróbce w imadle regulatora na 3.5 bara ale jak dokładnie się do tego zabrać ( w którym miejscu ściskać, robić to na odpalonym aucie czy jak?. Za podpowiedzi z góry dzięki



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: mleko1984 » sob sie 30, 2014 08:55

Hej, a jakie RPM osiągnąłeś przy 210 km/h i czy masz już program pod 16V ?



Awatar użytkownika
derman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt gru 17, 2013 20:23
Lokalizacja: Zgorzelec

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: derman » śr wrz 17, 2014 18:31

dziś sprawdziłem przy 210km/h było 5600 obr. ale licznik pewnie trochę oszukuje, poza tym co można zrobić z wyjściem odmy (domowym sposobem) bo smród w aucie, chwilowo zrobiłem przedłużkę rury i schowałem w błotnik ale na postoju zapach i tak jest wyczuwalny



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: mleko1984 » śr wrz 17, 2014 22:51

To nie jest skrzynia 2Y w takim razie albo masz skopany licznik :) Możesz sprawdzić sobie przełożenia skrzyni 2Y w necie, a ja powiem, że dzisiaj leciałem 200km/h i obroty powyżej 61000rpm oczywiście na 5tym biegu. Do odmy można kupić tzw oil catch tank:
http://allegro.pl/oil-catch-tank-zbiorn ... 61525.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a tu masz przełożenia skrzyń i obliczenia prędkości:
http://www.scirocco.org/gears/" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
derman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt gru 17, 2013 20:23
Lokalizacja: Zgorzelec

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: derman » czw wrz 18, 2014 18:25

skrzynia na bank 2y no i przypuszczałem że licznik kłamie ale miło jak na blacie jest 210 co nie zmienia faktu że ciągnie dopiero od 4000 obr. (do ok 6500 i odcinka) po za tym w skrzyni jest coś chyba nagrzebane bo zawsze zrywa kapcia na dwa koła nawet gdy jedno koło jest na asfalcie a drugie na piasku lub trawie (może jakaś szpera?). staram się go doprowadzić do jak najlepszej kultury pracy przed wgraniem softa ale powoli kończą mi się pomysły a wiem że z dołu powinien ciągnąć jak wściekły ( czego mi brakuje)
1.8 pl
digi II
wtryski i regulator z pf
sonda uniwersalna z grzaniem
zapłon 6 *
czujnik temp z pl (nawet jak zagrzany to jest reakcja jak zdejmę z niego wtyczkę, delikatnie spadają obroty)
czym zająć się w następnej kolejności?



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości