16V PL , KR , 9A z digifantem

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

ktory DIGIFANT jest lepszy w 16v

DIGIFANT I z g60
243
50%
DIGIFANT II z gti
241
50%
 
Liczba głosów: 484

caleczka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: wt maja 08, 2012 19:28
Lokalizacja: okolice Warszawy

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: caleczka » czw maja 15, 2014 16:31

No ja chcę u siebie stożek zamontować,a co do tego odpowietrzenia skrzyni korbowej to ono idzie do krokowego od dołu i jakoś w kolektor wchodzi..pozaślepiać to jakoś?



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: Marszall » czw maja 15, 2014 19:07

mleko1984 pisze:Przepustnica ma być z PLa jednak musisz przepiąć te switche z PG- one mają odwrotne "stany logiczne", inaczej będą problemy.
Bzdura!
Switche w przepustnicy PL działają jak w PG wiec podchodzi P&P
Przepustnica PL jest najlepsza do 16V na digim I z paru jeszcze względów:

- Nie posiada przewężeń na małej klapce
- nie posiada metalu na małej klapce
- posiada dodatkową śróbkę wolnych obrotów dzięki której możemy sie uratować gdy coś jest z nimi nie tak
- jest najbardziej kompaktowa - najmniej wystaje z jakiejkolwiek strony


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: mleko1984 » pt maja 16, 2014 09:18

Marshall powiem ci, że bardzo mnie tym zaskoczyłeś co mówisz. Podczas montażu byłem zdziwiony, że wszyscy ludzie przy swapie zalecają wymianę samych switchy bez przepustnicy dlatego to sprawdziłem zanim przełożyłem moje i z tego co pamiętam działają inaczej i tylko dlatego je zmieniłem. Sprawdźcie pierwszą stronę tego postu jaki jest potrzebny komplet do swapa i na ostatniej pozycji są switche. Mam nawet te stare w domu ale teraz nie jestem w stanie ich sprawdzić. Pamiętam też, że w którymś poście (być może zagraniczne forum) było napisane wprost, że one nie działają tak samo. Dopuszczam moją pomyłkę w tej kwestii, że np przy zmęczeniu źle je zmierzyłem ale to jest raczej mała szansa... Myślę, że nasze informacje powinny raczej pomagać niż przeszkadzać dlatego polecam to po prostu sprawdzić u siebie, ja mam z PG i silnik działa bez najmniejszego problemu. W międzyczasie postaram się odnaleźć post, o którym mówiłem.
Na tym forum ten post dotyczy podmiany switchy:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... zepustnicy" onclick="window.open(this.href);return false;

Nie chce mi się szczerze mówiąc szukać postu, w którym jest jasno powiedziane jak działają switche w Ke-Jet i Digi. Jestem pewny na 99% że są inne a jak komuś się nie chce sprawdzać to jego problem, ja z pracą mojego silnika nie mam żadnych problemów i nie potrzebuję już tego weryfikować...

Po chwili zastanowienia przypominam sobie, że switche PG vs PL miały zamienione piny we wtyczce. Pin 1 i 3 są od WOT lub IDLE a 2 jest wspólną masą i porównując obie wersje miały one zamieniony pin 1 z 3 i dlatego te z PL będą źle działać z Digi a jeżeli ktoś pisze, że jak mus się uruchamia ISV to nie koniecznie musi być związane z prawidłowo działającym switchem IDLE. Trzeba pamiętać, że ECU cały czas śledzi RPM i raczej to na jego podstawie steruje zaworem ISV.



kombo145
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt gru 18, 2012 22:14

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: kombo145 » sob maja 17, 2014 13:14

Witam wszystkich serdecznie. Wiem, że powinienem szukać pomocy na innym forum ale potrzebuje pomocy. Posiadam audi 80 2.0 16v z silnikiem 6A, kupiłem wszystko co potrzeba czyli:
-komputer od 2E
-wiazke 2E
-listwe od 1.8t z wtryskami
-kruciec na niebieski czujnik
-przepływomierz

Mam wszystko tylko mam też taki problem, że moja wiązka jest ucięta w miejscu gdzie wchodzi w ściane grodziową. gość od którego zakupiłem graty powiedział, że to nic bo i tak będę się wpinal w starą wiązke i to dosłownie pare przewodów. więc tak, czy on mnie w chu... zrobił czy to prawda??? Mam taką prośbę czy mógł by mi ktoś powiedzieć jak podpiąć to "pare" kabli? Może to było już gdzieś poruszane a nie znalazłem więc prosił bym o linka. Z góry dzięki mam nadzieje, że wy mi pomożecie. :banghead:



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: mleko1984 » sob maja 17, 2014 21:07

Jeżeli o mnie chodzi to z Digi od 2E do czynienia nie miałem ale mogę ci podesłać stronkę z rozpiską pinów do ECU i skrzynki bezpieczników Digi1/Digi2, tylko pytanie czy w audi ona chociaż trochę się pokrywa z tym co jest w VW:
http://www.a2resource.com/electrical/electrical.html" onclick="window.open(this.href);return false;



kombo145
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt gru 18, 2012 22:14

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: kombo145 » ndz maja 18, 2014 10:56

Dzięki za linka może coś z tego wykrzesam :hmm: z tego co wiem to silniki audi (6A) i VW (9A) są identyczne różnią się tylko kolektorami ale jak jest z instalacją?? Nie wiem. A ma ktoś może zdjęcia skrzynek bezpieczników z VW żebym mógł porownac z moja w audi? Albo jeszcze lepiej może ktoś wie jak się wpiąć w stara wiązke żeby wszystkie zegary działały? byłbym wdzięczny, że ho ho :helm: chciałbym się w końcu cieszyć autem na drodze a nie patrzeć na niego w garażu. Gadałem z jednym znajomym na ten temat i powiedział mi, że i tak z tego nie bedzie nic bo m tym kompie (2E) jest immo i musze kupić stacyjke. Czytałem troche o tej przekładce ale nigdzie nie natknąłem się na jaką kolwiek wzmianke o tym. Czy ja coś przeoczyłem czy poprostu znajomemu coś się pomyliło?



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3842
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: toffic » ndz maja 18, 2014 14:28

ECU z 2E nie ma immo



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: mleko1984 » ndz maja 18, 2014 19:08

Hej, ze stronki, którą podesłałem wszystko można wywnioskować, są tam również schematy skrzynek i na pewno jak taką masz to rozpoznasz, tylko,że schemat przedstawia widok z tyłu ale to cie właśnie interesuje najbardziej. A to jak się wpiąć w oryginalną wiązkę w golfie pisałem już chyba z pięć razy w tym wątku tak żeby nie ruszać ani zegarów ani świateł, nic tylko kable od kompa, jego czujniki i elementy, którymi on steruje, niestety nie mam pojęcia jak to się przełoży na audi. Powiem ci tylko, nie słuchaj ludzi którzy cię zniechęcają, z reguły są to osoby, które po napotkaniu przeszkody nie do przeskoczenia dla nich uważają, że coś jest niemożliwe i to dlatego żeby się usprawiedliwić :D Powodzenia.



kombo145
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt gru 18, 2012 22:14

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: kombo145 » pn maja 19, 2014 08:33

Dzięki wielkie koledzy zaraz zabieram się za audika :-) TOFFIC Tobie też dzieki za uspokojenie mnie z tym immo teraz bez strachu moge się wziąść za wiązke. Jak tylko będą jakieś efekty odrazu daje znać :grin:



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: Marszall » pn maja 19, 2014 15:16

mleko1984 pisze:Marshall powiem ci, że bardzo mnie tym zaskoczyłeś co mówisz. Podczas montażu byłem zdziwiony, że wszyscy ludzie przy swapie zalecają wymianę samych switchy bez przepustnicy dlatego to sprawdziłem zanim przełożyłem moje i z tego co pamiętam działają inaczej i tylko dlatego je zmieniłem. Sprawdźcie pierwszą stronę tego postu jaki jest potrzebny komplet do swapa i na ostatniej pozycji są switche. Mam nawet te stare w domu ale teraz nie jestem w stanie ich sprawdzić. Pamiętam też, że w którymś poście (być może zagraniczne forum) było napisane wprost, że one nie działają tak samo. Dopuszczam moją pomyłkę w tej kwestii, że np przy zmęczeniu źle je zmierzyłem ale to jest raczej mała szansa... Myślę, że nasze informacje powinny raczej pomagać niż przeszkadzać dlatego polecam to po prostu sprawdzić u siebie, ja mam z PG i silnik działa bez najmniejszego problemu. W międzyczasie postaram się odnaleźć post, o którym mówiłem.
Na tym forum ten post dotyczy podmiany switchy:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... zepustnicy" onclick="window.open(this.href);return false;

Nie chce mi się szczerze mówiąc szukać postu, w którym jest jasno powiedziane jak działają switche w Ke-Jet i Digi. Jestem pewny na 99% że są inne a jak komuś się nie chce sprawdzać to jego problem, ja z pracą mojego silnika nie mam żadnych problemów i nie potrzebuję już tego weryfikować...

Po chwili zastanowienia przypominam sobie, że switche PG vs PL miały zamienione piny we wtyczce. Pin 1 i 3 są od WOT lub IDLE a 2 jest wspólną masą i porównując obie wersje miały one zamieniony pin 1 z 3 i dlatego te z PL będą źle działać z Digi a jeżeli ktoś pisze, że jak mus się uruchamia ISV to nie koniecznie musi być związane z prawidłowo działającym switchem IDLE. Trzeba pamiętać, że ECU cały czas śledzi RPM i raczej to na jego podstawie steruje zaworem ISV.

Ja nie pisałem że sie piny zgadzają bo zawsze wiązki do digi robiłem od zera, tylko ze charakterystykę pracy mają taka samą. No jak już ktoś nie umie sobie sprawdzić kiedy jest co powinno działać podczas otwarcia i zamkniecia przepustnicy to chyba lepiej ze by sie nie bawił w wiązki bo tylko najlepiej jak wszystko pasuje w orginalne kostki a jak trzeba już przerobić coś to pupa/

Pisalem że przepstnica z PL ma takie same switche bo ta z PF np. działa już inaczej


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3842
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: toffic » pn maja 19, 2014 19:46

Same switche PF ma takie same, tylko po prostu wyjście jest "wspólne", tak jak np. 1.3 NZ. PLka ma oddzielony WOT i Idle ale kolejność nie jest taka sama jak w przepustnicy PG. Nie pamiętam jak ma 9A, trzeba by to sprawdzić i napisać info dla potomnych



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: Marszall » pn maja 19, 2014 20:55

Jakby nie było taka zmiana pinów to nie zmiana i nadal polecam przepustnice z PL.

BTW, chyba da sie ją jeszcze 1mm rozwiercić na dużej klapce


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

S.
Super eS.
Super eS.
Posty: 816
Rejestracja: wt gru 02, 2008 20:55
Lokalizacja: Santorini

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: S. » pn maja 19, 2014 21:58

toffic pisze: Nie pamiętam jak ma 9A
9A ma jeden switch



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: Marszall » wt maja 20, 2014 07:10

Co wy znowu gadacie 9A jak rowniez ACE ma 2 switche z tym ze zamkniete w jednej obudwie


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości