Budowa lamp bi-halogenowych do MK2

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Budowa lamp bi-halogenowych do MK2

Post autor: Michał_1977 » ndz kwie 29, 2012 09:36

Witam
Trochę mi się nudzi przy niedzieli,więc postanowiłem zrobić mała foto-poradę jak samemu zrobić fajne lampy bi-halogenowe do Golfa II.
Jedziemy: :food:
1.Trzeba kupić 2 lampy clear firmy Autopal.
Obrazek Obrazek

2.Soczewki bi-halogenowe.
Ja kupiłem od BMW (nie pamiętam jaki model) + maskownice.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
U tego Pana kupowałem http://allegro.pl/sklep/20305413_soczew ... y-lusterka" onclick="window.open(this.href);return false;.
Można zadzwonić,a facet doradzi jaki model można do tego wykorzystać.Na prawdę miły gość.

3.Następnie za pomocą opalarki elektrycznej podgrzewamy lampę dookoła w miejscu sklejenia szkła i odbłyśnika,po czym rozklejamy je.

4.Mierzymy suwmiarką średnicę soczewki wraz z metalową oprawką,wycinamy identyczny otwór w odbłyśniku i przymierzamy czy pasuje.
Obrazek Obrazek
Z maskownicą i po podłączeniu do baterii.
Obrazek Obrazek
Taka była początkowa wersja projektu,lecz ze względu na ryflowany odbłyśnik i szczeliny miedzy nim,a maskownicą,plan został zmieniony.
W związku z powyższym,trzeba kupić używane lampy z gładkim odbłyśnikiem,ale tylko firmy Hella.
Dlaczego tylko Hella? Dlatego,że w lampach Hella,otwory na żarówki świateł postojowych są bliżej środka odbłyśnika i wąska maskownica je zasłoni,a w lampach np.Wesem nie uda się to i otwór będzie częściowo wystawał spod maskownicy.

4.Odbłyśnik matujemy włókniną lub drobniutkim papierem ściernym,odtłuszczamy benzyną ekstrakcyjną i malujemy kolorem,jaki nam się podoba.
Ja użyłem srebrnego matu,żeby zachować kontrast lampy-grill.Nie chciałem czarnych.

5.Teraz trzeba tak ustawić soczewkę w stosunku do odbłyśnika,żeby płaszczyzna światła była idealnie w poziomie i zespolić je.
Ja do zespolenia użyłem spawarki migomat.Przyspawałem punktowo w 3 miejscach zaznaczonych na fotce.Spawki należy bezzwłocznie chłodzić sprężonym powietrzem lub mokrą szmatką.
Obrazek
Trzeba pamiętać,że przed zespoleniem,musi być założona maskownica i dopiero po dociśnięciu jej wraz soczewką do odbłyśnika,można spawać.W ten sposób unikniemy niepotrzebnych szczelin między maskownicą,a odbłyśnikiem.

6.Kupujemy doniczki jak na zdjęciu i wykonujemy,to co jest w jego opisie.
Obrazek
Otwór (zielona strzałka) wycinamy o takiej samej średnicy,jak otwór w dnie doniczki.

7.Odciętą wklęsłość dna doniczki,szczelnie przygrzewamy lutownicą w miejscu wyprowadzenia kabli przesłony,czyli w miejscu wcześniej wymierzonego i wyciętego otworu.Można to dodatkowo wzmocnić np.klejem Kropelka.
Obrazek
W moim przypadku,a w zasadzie w przypadku tych soczewek,było to konieczne,ponieważ w tym miejscu gdzie wychodzą owe kable od przesłony,znajduje się mały elektromagnes,który przeszkadzał w idealnym ustawieniu doniczki.Po tej modyfikacji,elektromagnes chowa się w tym wklęsłym kawałku.

8.Teraz kolej na klejenie i uszczelnianie.Ja użyłem masy WURTH K+D.
Dociskamy doniczkę i kleimy.
Obrazek Obrazek Obrazek
Tej samej masy użyłem do przyklejenia szkła.Oczywiście można też użyć kleju do szyb,ale ja potrzebowałem białej masy z racji tego,że odbłyśnik mam jasny,a dwa,że kiedyś będzie łatwiej odkleić.

9.Kolejnym krokiem jest malowanie.Doniczka oraz pozostałe elementy musi być zmatowana i odtłuszczona.Ja użyłem struktury od APP.
Obrazek
Obrazek

10.Po wyschnięciu składamy wszystko do kupy.
Obrazek Obrazek Obrazek

Tak to wygląda po zamontowaniu do auta:
Obrazek

Życzę powodzenia przy pracy :food:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
dogu18
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 673
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:39
Lokalizacja: Czerwionka - Czuchów
Kontakt:

Budowa lamp bi-halogenowych do MK2

Post autor: dogu18 » ndz kwie 29, 2012 21:49

bardzo fajna porada:)

tylko Ciekawi mnie czy soczewka po stronie kierowcy mieści się przy akumulatorze...

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Budowa lamp bi-halogenowych do MK2

Post autor: Michał_1977 » ndz kwie 29, 2012 22:45

Przy aku mieści się spokojnie.Gorzej jest od strony filtra powietrza.Musiałem otwornicą wyciąć otwór,żeby kostka od żarówki się schowała.
Otwór jest poniżej wkładu,także spokojnie,żadne paprochy do silnika nie dostaną się.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Budowa lamp bi-halogenowych do MK2

Post autor: Dziku VR6 » śr paź 24, 2012 08:28

Dobra a jak soczewka przy łączeniu z kloszem jest z tworzywa sztucznego i nie możemy jej zespawać to co mozna zrobić? poksylina? klej do szyb?


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Budowa lamp bi-halogenowych do MK2

Post autor: Michał_1977 » śr paź 24, 2012 08:34

Dziku VR6 pisze:klej do szyb?
Myślę,że to dobre rozwiązanie.Dodatkowo jak masz maskownice soczewki,to można w 3 miejscach zrobić małe otworki w odbłyśniku dużym i w tym z soczewką,skręcić cienkim miękkim drucikiem i wtedy wszystko powlec klejem do szyb.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Sokol9185
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 823
Rejestracja: sob gru 10, 2011 16:17
Lokalizacja: Gęstowice

Budowa lamp bi-halogenowych do MK2

Post autor: Sokol9185 » śr paź 31, 2012 22:20

no no ładnie ładnie może też przy spawam soczewkę???


Masz ochotę zajrzyj i zostaw coś po sobie :):)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459809" onclick="window.open(this.href);return false;

kupie wzmocnienia zderzaków przód + tyl pod szeroki zdeś tylko ori wchodzi w grę

Awatar użytkownika
barteko007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz lip 19, 2009 21:33
Lokalizacja: wrocek

Budowa lamp bi-halogenowych do MK2

Post autor: barteko007 » ndz lis 25, 2012 20:29

Ja przy montażu xenonów soczewkę połączyłem z odbłyśnikiem za pomocą śrub (chyba 6 nie pamiętam) oraz nakrętek na tzw. kontrę. Nic nie spawane porządnie skręcone, wszystko się trzyma :grin:


GOLF save the Queen :)

Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Budowa lamp bi-halogenowych do MK2

Post autor: Dziku VR6 » wt gru 04, 2012 23:01

Ja na klej do szyb i w 4 miejscach na poxyline... (taka budowa soczewki) na to doniczke na klej do szyb podobnie jak Michał i z tyłu są gumowe zaślepki na palniki.. maskownice w środku tez na klej do szyb jak i również klosz... dodam ze klej z Bolla strasznie długo wysycha ale jak narazie nic nie ma zamiaru puścić ;)
Obrazek


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Budowa lamp bi-halogenowych do MK2

Post autor: Michał_1977 » czw gru 06, 2012 21:30

Dziku VR6 pisze:Ja na klej do szyb
Jeżeli szkło też przykleiłeś klejem do szyb,to powodzenia życzę w przypadku konieczności ich rozklejenia... :?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Budowa lamp bi-halogenowych do MK2

Post autor: Hubi14 » ndz kwie 05, 2015 13:19

Witam, przepraszam za "mały" odkop :D jak rozwiązałeś kwestię świateł pozycyjnych przednich?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Budowa lamp bi-halogenowych do MK2

Post autor: Michał_1977 » ndz kwie 05, 2015 14:22

Wszystko zależy od tego jakie masz kierunkowskazy w zderzaku,ja mam szerokie,bo i zderzak szeroki. Jednak myślę,że w wąskich też da się zainstalować oprawki z żarówkami od pozycji. Tak też mam to rozwiązane :bigok:
Obrazek


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Budowa lamp bi-halogenowych do MK2

Post autor: Hubi14 » ndz kwie 05, 2015 14:24

kiedyś właśnie widziałem do kupienia oprawki kierunków z pozycjami, wszystko oczywiście miało homologację, trzeba będzie poszukać pod wąski :D



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Budowa lamp bi-halogenowych do MK2

Post autor: Michał_1977 » pn kwie 06, 2015 08:13

Hubi14, ale po co bulić kasę?
Mierzysz średnicę oprawki żarówki,dobierasz wiertło i wiercisz otwory.Później pilnikiem lun skalpelem wycinasz rowki na wąsy oprawki i tyle. Zajmie Ci to 10-15 minut + ewentualne przedłużenie przewodów jeśli okażą się za krótkie :-)


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Budowa lamp bi-halogenowych do MK2

Post autor: Hubi14 » pn kwie 06, 2015 15:14

to to ja wiem, że można home-made, ale nie chce się potem z niebieskimi kłócić :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości