[MK3]Wymiana filtra przeciw pyłkowego (kabinowego)
: pt wrz 17, 2010 21:52
Witam
Jako iż niedawno wymieniałem filtr p.pyłkowy w moim MK3,to postanowiłem pstryknąć trochę fotek w celu zrobienia dość szczegółowej foto-porady dla potomnych
Więc tak,najpierw zdejmujemy uszczelkę podszybia.

Następnie trzeba wyjąć kołki rozporowe mocujące prawą część podszybia,zaznaczone na fotce (u mnie dwóch brak
)

Ja do tego używam specjalnych narzędzi,ale można równie dobrze podważyć dwoma śrubokrętami.

Zdejmujemy prawą część podszybia i widzimy mniej lub bardziej zabrudzony filtr.

Kolejnym krokiem jest wyjęcie go z jego podstawy.W tym celu należy widoczne na fotce plastikowe paski,odciągnąć tak jak wskazują strzałki...


...i pociągnąć ramkę z filtrem do góry,tak jak wskazuje strzałka.

Po wyjęciu filtra,należy dokładnie odkurzyć podstawę z kurzu i ewentualnych paprochów,które wpadły przy wyjmowaniu wkładu.


Dobrze jest także odkręcić samą podstawę...

...w celu usunięcia takich oto niespodzianek,które blokują swobodny odpływ wody,gniją i przyczyniają się do powstawania korozji.

Po wyczyszczeniu i odkurzeniu,przykręcamy podstawę.
Później zdejmujemy ramkę filtra.


Bierzemy nowy wkład.


Zakładamy na niego ramkę.

Przed przystąpieniem do montażu w podstawie,należy zwrócić uwagę na wypustki w ramce...

...które mają być wsunięte do specjalnych otworów w podstawie.

Po umieszczeniu ramki z wkładem w podstawie,dociskamy tak jak wskazują strzałki,żeby zaskoczyły zatrzaski.

Po zamontowaniu

Następnie zakładamy podszybie.

Tak przygotowujemy kołki rozporowe.

Wkładamy kołki do otworów.

Dociskamy w celu rozparcia.

Na koniec zakładamy uszczelkę podszybia...

...i cieszymy się dostępem świeżego powietrza do wnętrza,a także mamy z głowy zaparowane szyby
Powodzenia przy pracy
Pozdrawiam
Jako iż niedawno wymieniałem filtr p.pyłkowy w moim MK3,to postanowiłem pstryknąć trochę fotek w celu zrobienia dość szczegółowej foto-porady dla potomnych

Więc tak,najpierw zdejmujemy uszczelkę podszybia.

Następnie trzeba wyjąć kołki rozporowe mocujące prawą część podszybia,zaznaczone na fotce (u mnie dwóch brak


Ja do tego używam specjalnych narzędzi,ale można równie dobrze podważyć dwoma śrubokrętami.

Zdejmujemy prawą część podszybia i widzimy mniej lub bardziej zabrudzony filtr.

Kolejnym krokiem jest wyjęcie go z jego podstawy.W tym celu należy widoczne na fotce plastikowe paski,odciągnąć tak jak wskazują strzałki...


...i pociągnąć ramkę z filtrem do góry,tak jak wskazuje strzałka.

Po wyjęciu filtra,należy dokładnie odkurzyć podstawę z kurzu i ewentualnych paprochów,które wpadły przy wyjmowaniu wkładu.


Dobrze jest także odkręcić samą podstawę...

...w celu usunięcia takich oto niespodzianek,które blokują swobodny odpływ wody,gniją i przyczyniają się do powstawania korozji.

Po wyczyszczeniu i odkurzeniu,przykręcamy podstawę.
Później zdejmujemy ramkę filtra.


Bierzemy nowy wkład.


Zakładamy na niego ramkę.

Przed przystąpieniem do montażu w podstawie,należy zwrócić uwagę na wypustki w ramce...

...które mają być wsunięte do specjalnych otworów w podstawie.

Po umieszczeniu ramki z wkładem w podstawie,dociskamy tak jak wskazują strzałki,żeby zaskoczyły zatrzaski.

Po zamontowaniu


Następnie zakładamy podszybie.

Tak przygotowujemy kołki rozporowe.

Wkładamy kołki do otworów.

Dociskamy w celu rozparcia.

Na koniec zakładamy uszczelkę podszybia...

...i cieszymy się dostępem świeżego powietrza do wnętrza,a także mamy z głowy zaparowane szyby

Powodzenia przy pracy

Pozdrawiam
