Mod ŁUKIEGO.

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

arwam

Post autor: arwam » śr kwie 28, 2010 08:33

Niemek69, zaworek wbija się tylko i dziesiąte części mm a nie od razu o 2mm.
szukaj innego zaworka i doprowadź go do takich wartości jak powinien być ewentualnie tylko delikatnie go mocniej wbić.
to tak samo jakby w seryjny silnik od razu wrzucić pompę 12mm i jakiegoś Holseta HX35 i ustawić na 2.5bara z dużym dymem.
silnik raz że nie miał czasu się ułożyć do zwiększonych obciążeń a dwa że na takich nastawach i tak by się zaraz rozsypał jakby kierownik za często deptał



Awatar użytkownika
Niemek69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw lut 11, 2010 13:16
Lokalizacja: Stróża
Kontakt:

Post autor: Niemek69 » śr kwie 28, 2010 23:15

no racja to faktycznie przesadzilem:(Arwam a takie cisnienie to jest duzo za male?bo nie miesci sie w rtej normie ...i dlatego mysle ze mi trochu przykapca bo slabe papa cisnienie daje i wyzuca paliwo...dobrze mysle? musze skabinowac pier suwmiarke z glebokosciomierzem by oblukac ile ten zaworek dokladnie jest wbity i bede mysla co dalej



arwam

Post autor: arwam » czw kwie 29, 2010 10:05

Niemek69,
prawdopodobnie zaworek Ci sięzwyczajnie rozpadł.
albo sprężynka pękła.
zmień zaworek i wtedy zobacz czy da się osiągnąć właściwe ciśnienie.

jeśli nie to coś będzie z pompą wstępną w pompie wtryskowej.



Awatar użytkownika
punxbrygade
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: punxbrygade » śr maja 12, 2010 17:15

Parametry ciśnienia i wyprzedzenia automatycznego dla pompy 1z przyda sie dla MTdików
Obrazek


T3 syncro AHU mTDI 11mm i narazie tylko to.. [url]https://picasaweb.google.com/punxbrygade/NaprawaSyncro#[/url]

tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Re:

Post autor: tower » pt gru 31, 2010 19:58

punxbrygade pisze:Parametry ciśnienia i wyprzedzenia automatycznego dla pompy 1z przyda sie dla MTdików
Obrazek
To są obroty pompy czy wału?


A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

dzejkej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 17:48

Mod ŁUKIEGO.

Post autor: dzejkej » sob lut 12, 2011 15:37

Przy kupnie pompy dostałem informacje, by wymienić pokazany poniżej zawór na ten ze swojej pompy. Po Lewej zawór z "nowej", z prawej z mojej starej. W "nowej" ktoś wbił trzpień do głębokości 3mm :shock: Czy zabezpieczenie powinno być na końcu zaworu, tak jak w mojej starej(zobaczcie na zdjęciu)? Jeśli nie to jak sprawnie poprawić nowy zawór? Dodatkowo w moim starym zaworze po przechyleniu słychać jak cylinderek w środku się rusza, czy to dobry obiaw?
Obrazek

Jak przywraca się regulację do fabrycznych ustawień? Mam wybić cały środek od prawej do lewej strony (względem zdjęcia poniżej) i wsadzić od nowa, czy wbija się go "spowrotem"?
Obrazek



przemq89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw mar 03, 2011 23:13
Lokalizacja: Grajewo

Mod ŁUKIEGO.

Post autor: przemq89 » wt mar 08, 2011 09:28

kolego zabezpieczenie na tym zaworku musi znajdować się na końcu tego zaworka tak i u mnie też jest..
jeśli chcesz go dobrze wyregulować to bierzesz manometr w sklali od 1 do min 10 bar wpinasz się w krucieć powrotu paliwa na pompie dajesz odpowiednie obr silnika i ustawiasz ciśnienie wbijając ten zaworek lekkimi *#cenzura#* i patrzysz na manometr"ciśnienie zwiększa się odpowiednio do głębokości wbicia zaworka". ja wpiąłem się w ten krucieć przez zdjęcie przewodu powrotu paliwa od wtrysków,przewód ten wsadziłem do butelki żeby sobie tam paliwo leciało a manometr w miejsce tego przewodu na krućcu powrotu paliwa..mam przewody giętkie więc tylko zginałem przewód powrotu paliwa do filtra i automatycznie manometr pokazywał mi ciśnienie przy danych obr silnika... moim zdaniem moja metoda jest dobra gdy ktoś nie ma trójnika a chce zmierzyć ciśnienie wewnątrz pompy..
życzę udanych modów :D



tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Re: Mod ŁUKIEGO.

Post autor: tower » sob mar 17, 2012 00:36

Panowie, jak najmniej inwazyjnie przywrócić ustawienie "0" na tym zaworku? Zabezpieczenie od dołu nie chce za bardzo wyjść. Trzeba bić na przelot z którejś ze stron tego zaworka?


A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

arwam

Mod ŁUKIEGO.

Post autor: arwam » sob mar 17, 2012 02:07

pobawić się i wyciągnąć zabezpieczenie, potem wyjąć tłoczek i sprężynkę i dopiero wtedy wybić. jak bedizesz bił przez tłoczek to oszkodzisz sprężynkę i zaworek nie będzie trzymał ciśnienia.



Modeusz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob lis 03, 2007 19:49
Lokalizacja: zielonka
Kontakt:

Re: Mod ŁUKIEGO.

Post autor: Modeusz » czw lis 29, 2012 19:16

Odświeżam stary temat.
Z racji tego, że w sprawach związanych z modem łukiego jestem dość zielony, chciałbym poradzić się bardziej doświadczonych osób.
Zaworek wbity na 8mm -
samochód odpala normalnie, praca silnika bardzo miękka szczególnie po dogrzaniu,bardzo silny jeśli chodzi o ruszanie bez gazu. Przyśpiesza dobrze od dołu, natomiast kiedy turbodoładowanie zaczyna dawać o sobie znać, przyśpieszenie momentalnie spada (muszę odpowiednio dozować gaz, żeby go nie zamulić) po wciśnięciu gazu do podłogi, auto bardzo słabo przyśpiesza. Tak jakby od połowy dodawanie gazu nic nie dawało, tylko bardziej zamulało silnik.Przy tym zero dymu, bez względu na dawkę paliwa. Turbo wkręca się wtedy maksymalnie 0,5 bara. Czy jest to normalny objaw zbyt niskiego ciśnienia wewnętrznego w pompie?

Zaworek wbity 1 mm -
Praca silnika praktycznie niezauważalnie głośniejsza, od dolnych obrotów przy wciśniętym gazie maleńka chmurka za mną, do momentu, kiedy zaczyna wkręcać się turbo. Mogę mocniej wcisnąć gaz i do pewnych obrotów 0,3-04 bara przyzwoicie przyśpiesza. Potem zamuła jak przy zaworku wbitym na 8mm.

Zaworek wbity 1,7 mm -
Silnik dłużej schodzi z obrotów (konieczna regulacja położenia dźwigni gazu) , łatwiej gaśnie przy ruszaniu bez dodawania gazu. Elastyka drastycznie wzrosła. Jest wreszcie wyczuwalny "kop" kiedy turbodoładowanie zaczyna się wkręcać. Nie ma spadku mocy i przerywania przy głębszym dodaniu gazu. Turbo k24 wkręca się na około 1.1- 1-2 bara (mbc maksymalnie skręcone, lecz więcej nie dmucha) Przy tym bardzo dużo ciemnego dymu od niskich obrotów, na wyższych troszeczkę mniej ale moim zdaniem za dużo, natomiast przy doładowaniu maksymalnym- czarna chmura za samochodem.

Czy można tak to zostawić, czy eksperymentować dalej z głębszym wbiciem zaworka?
Czy objawy o których napisałem powyżej to raczej normalne zjawisko?

Z góry dziekuje za podpowiedzi



Wojtek_GR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt lis 18, 2008 11:06
Lokalizacja: Sosnowiec

Mod ŁUKIEGO.

Post autor: Wojtek_GR » czw lis 29, 2012 22:46

Siem
Oj, dawno tu nie zaglądałem. Dostałem info e-mail o ruszeniu się tematu „Mod Łukiego”.

Wbijanie zaworka powoduje zwiększenie ciśnienia wstępnego w pompie. Ciśnienie to jest wprost proporcjonalne do obrotów pompy (silnika) i reguluje siłownikiem wyprzedzenia wtrysku – im większe ciśnienie, to wcześniejszy wtrysk.
Twój przypadek wygląda, jak źle (za późny) ustawiony statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku.
Wróć z ustawieniem zaworka do wartości nominalnych (zgodnie z tabelami ze wcześniejszych postów) i sprawdź ustawienie wyprzedzenia.
Przypuszczam, że możesz dość mocno przestawić pompę na wyprzedzenie.
Katalizator jeszcze masz, czy już out ?
Jeżeli pompa z „gruszką” – to tu ustawiasz wielkość dawki w stosunku do ciśnienia turbo.

W.


Wojtek

chmiel_elo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz wrz 30, 2012 11:18

Mod ŁUKIEGO.

Post autor: chmiel_elo » śr gru 12, 2012 08:10

Witam

Męczę się z tematem dłuższy czas. Silnik AHF. Ciśnienie na wolnych 2 bary. Coś jest nie tak czy źle mierze? Manometr wkręciłem w korpus pompy. Przy 4 tys obrotów 7 barów. Po wbijaniu zaworka z 5mm do około 6,5mm. Na wolnych dalej 2 bary. Przy 4 tys 9. Przy 3 tys przed i po wbiciu zaworka 6 barów.

Kąt wtrysku w teście dynamicznym nie nadąża. A na wolnych w BS się nie zmienia. Tak samo podczas testu zaworka N108 silnik nie zmienia charakterystyki pracy.

Jakieś pomysły? Już w planach mam wymianę pompy...

edit:
Dziś dokładnie zrobiłem logi po tym wbijaniu zaworka. I oto efekty

przed
http://vaglog.rtnet.pl/krzysztofchmiele ... 07107.html" onclick="window.open(this.href);return false;

po
http://vaglog.rtnet.pl/krzysztofchmiele ... 07586.html" onclick="window.open(this.href);return false;

czemu z dołu nie wyrabia?



hades500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 23:10

Mod ŁUKIEGO.

Post autor: hades500 » pn lut 18, 2013 01:53

Panowie jakie ma być ciśnienie wewnętrzne w audi a6 1.9 tdi 110 km?Czy da się podejrzeć vag comem to ciśnienie w pompie lub sprawdzić po innych parametrach?Czy to ciśnienie odpowiada za rozruch bo musze trochę pokręcić zaczym zaskoczy,wtryski mam nówki a i tak opotelepie silnikiem i kąt też w normie co może być?



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Mod ŁUKIEGO.

Post autor: VW_seller » ndz sie 03, 2014 19:13

przy zdrowej pompie i ecu lepiej nie ruszac zaworu


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości