Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: riccardoa » wt gru 22, 2015 14:22

Jest nie wykorzystane w licznikami od 99 do 2001, w których do radia/nawi było dodatkowe złącze. W licznikach od 2001jest na nim odpowiedni sygnał.



skory
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt gru 23, 2008 01:42
Lokalizacja: Trzebnica
Kontakt:

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: skory » pn mar 14, 2016 11:59

Witajcie.
Mam borę TDI z 98r. Chcę wymienić zdychający licznik 1J0 919 861 B (wariuje wskaźnik paliwa czasami też prędkościomierz, zegarek regularnie spieszy). Czy 1J0 919 880 D z MFA podejdzie do mnie? Co oprócz manetki i kluczy bym potrzebował?



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: lwlw » pn mar 14, 2016 19:39

Powinien pasować.
Kluczy nie potrzebujesz - kodujesz te co masz, choć upewnij się jeszcze, ja tych starszych nie robiłem, ale skoro w immo3 wykorzystałem stare pastylki to tu tym bardziej powinno się dać.
Jak chcesz wskazanie temperatury zewnętrznej to czujnik w kratkę zderzaka i kabel poprowadzić musisz do licznika (chyba, że masz, ale raczej nie).
Manetkę mam taką jakby co niedrogo.



skory
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt gru 23, 2008 01:42
Lokalizacja: Trzebnica
Kontakt:

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: skory » sob mar 19, 2016 23:54

Jestem już po podmiance, licznik spoko pasuje, manetka działa (dzięki lwlw!), spalanie się pokazuje, a temperatura zewnętrzna nie ale to pikuś. Mam za to niezłego zonka z kluczami i immo. Wyciągnąłem PIN z nowego zegara, zakodowałem 3 klucze VCDS Lite i wszystko zadziałało jak powinno. No więc odłączyłem kompa i kabel, a tu lipa bo auto nie pali, w kompie błąd, że immo zablokował rozruch silnika. Kilka razy na nowo kodowałem klucze i za każdym razem problem wracał aż w końcu doszedłem do tego, że auto pali jak mam kabel w gnieździe diagnostycznym. Co ciekawe nie musi on być podłączony do kompa, po prostu musi być w gnieździe. Jak wyjmę to immo blokuje, potem włożę i działa. W każdym przypadku lampka od immo na liczniku gaśnie tak jakby wszystko było ok.
Co to może być? Coś źle robię kodując klucze czy co?
Ostatnio zmieniony ndz mar 20, 2016 22:32 przez skory, łącznie zmieniany 1 raz.



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: lwlw » ndz mar 20, 2016 14:24

Hm, dziwne. Na pewno robisz wszystko dobrze? Zerknij jeszcze http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... Cluster%29" onclick="window.open(this.href);return false;



skory
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt gru 23, 2008 01:42
Lokalizacja: Trzebnica
Kontakt:

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: skory » ndz mar 20, 2016 20:00

Nie jestem pewny czy mieściłem się w 60s bo wcześniej kodowałem 3 klucze. Choć dziś próbowałem na jednym... jutro zrobię kolejne podejście z instrukcją przed oczyma. Czy ma znaczenie kiedy odpinam kabel od gniazda?



skory
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt gru 23, 2008 01:42
Lokalizacja: Trzebnica
Kontakt:

Re: Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: skory » pn mar 21, 2016 09:00

No dobra jestem po kolejnej próbie. Koduję jeden kluczyk co by było szybko. Zgodnie z instrukcją na kanale 21 zapisuję 1, zamykam kontroler i odłączam kabel. Gaśnie lampka na liczniku więc wyjmuję klucz, wkładam i przekręcam, lampka gaśnie i auto normalnie odpala. Gaszę, wyjmuję klucz i odpalam na nowo. Lampka gaśnie, auto odpala i od razu jest zabijane przez immo.
Macie jakiś pomysł czy raczej szukać speca co będzie grzebał?



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: lwlw » pn mar 21, 2016 12:31

Nie pamiętam już, ale wydaje mi się, że najpierw ma lampka zgasnąć I dopiero wtedy zamykasz i odłączasz i wtedy masz już ten 1 klucz zakodowany.



Magoo2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 08:35
Lokalizacja: Kraków / Starachowice

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: Magoo2 » wt mar 22, 2016 22:41

Koledzy poszukuję numeru sterownika AIRBAG z CAN ale dla wersji z dwiema poduszkami powietrznymi. Czy jest ktoś w stanie podać mi numer takie sterownika?



Zmęczony
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 14:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: Zmęczony » ndz kwie 03, 2016 22:32

Koledzy po wymianie licznika nie trzeba robić adaptacji ecu?



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Re: Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: riccardoa » pn kwie 04, 2016 17:34

Zmęczony pisze:Koledzy po wymianie licznika nie trzeba robić adaptacji ecu?
Nie.



swampshark
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt lut 15, 2011 23:23
Lokalizacja: Biłgoraj

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: swampshark » śr wrz 07, 2016 13:21

Witam.
Mam obecnie zegary bez MFA FIS o numerze J0920802B. Chciałbym Zamontować zegary 1/2 FIS lub jak Bozia pozwoli to pełen FIS. Jakie zegary powinienem kupić? Obecne zegary są wyskalowane do 260 km/h. Czy muszę szukać o takiej samej skali czy może być np. do 220? Raczej nie zamierzam szybciej jeździć :) Wiem że muszą być od benzyny i z CAN. Czy w zegarach z egzemplarza pochodzącego z Francji da się zmienić język komunikatów np. na angielski?
Mam kilka zegarów na oku:
1J0920825 <-- skala do 220
1J0920822A <-- skala do 260
1J0920826 <-- skala do 220
1J0920822F <-- skala do 260
Czy są jeszcze inne pasujące do mojego auta? Dużego FIS do benzyny nie mogłem znaleźć



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: riccardoa » śr wrz 07, 2016 17:05

swampshark pisze: Czy w zegarach z egzemplarza pochodzącego z Francji da się zmienić język komunikatów np. na angielski?
Tak.
swampshark pisze:Czy muszę szukać o takiej samej skali czy może być np. do 220?
Może być do 220



swampshark
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt lut 15, 2011 23:23
Lokalizacja: Biłgoraj

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: swampshark » pt wrz 09, 2016 13:46

Mam jeszcze pytanie co do immo 3 gdzie wyświetlanie informacji rds z radia i nawigacji jest wykonywane po CAN. Czy jeżeli zamontuje radio np. delta 6 lub RCD 200 gdzie to wyświetlanie jest również po szynie to będe miał informacje z wyświetlacza?



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 13 gości