[Mk4] Montaż haka holowniczego wraz z instalacją
: ndz lip 08, 2007 19:31
Temat zakładam chociaż nie mam pytań ale być może innym się przydadzą moje doświadczenia.
Najpierw musimy kupić hak holowniczy - ja pokusiłem się na używkę nr 1J0 092 145 A - czyli półautomatyczny. Do tego miałem wiązkę jak się okazało z wersji gniazda przyczepy kempingowej i mówiąc szczerze - najdłużej zeszło mi właśnie z wiązką. Dobra - mamy hak wraz z 4 śrubami o Ø10mm 10,9 + klucze 17, torx 20 i 25, nasadowa 8, śrubokręt.
Demontujemy światła tylne - tylne lampy są przykręcone na 3 nakrętki pod klucz 8 - po lewej stronie tej trzeciej nie widać ale jest otwór o kształcie prostokąta - przez który nasadką 8 można odkręcić tą nakrętkę. Odpinamy wtyczkę od lampy i teraz jest mały problem - trzeba lampę odchylić do tyłu żeby śrubka wyszła poza nadwozie a następnie w bok ale lampa nie będzie chciała wyjść - trzyma ją jeszcze taki bolec i jak szarpniecie to wyskoczy z mocowania
Zdjęliśmy obie lampy i mamy taki widok:
Trzeba w tym widocznym czarnym z otworem plastiku wycisnąć trzpień ze środka - wtedy plastik wyjdzie nam do góry. Następnie odkręcamy torxem śrubę widoczną po zdjęciu lampy (po jednej śrubie na stronę) a następnie dwie śruby na dole zderzaka
Teraz mamy do wyboru - zdejmujemy koła (i tak później trzeba będzie) albo na razie walczymy bez - musimy wykręcić po 3 śruby torx które łączą nadkole plastikowe ze zderzakiem. Odpinamy wtyczkę przy lewej lampę - która idzie z kabelkami do zderzaka do podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Jak już to wykręciliśmy i odpięliśmy - ściągamy zderzak do tyłu
Bierzemy nasadowy klucz 17 i odkręcamy 4 śruby mocujące belkę wzmocnienia zderzaka pojawi nam się otwór w który wsuniemy nasz zakupiony hak
Zapomniałem zrobić fotkę ale to akurat najmniej ważne. Hak do golfa 4 posiada w swoich nogach czy jak tam zwał te części po dwa otwory z gwintem w które będziemy wkręcać śruby 10 - ktoś powie że nie ma otworów - otóż są - tylko że zamaskowane naklejkami w formie materiału i przykryte zabezpieczeniem - naklejki są w kształcie prostokąta i umieszczone 21cm od siebie po lewej macie na zdjęciu + jedna zaślepek idealnie nad zawieszką tylną tłumika. Po prawej symetrycznie to jest na lewo od idących w dół węży do zbiornika paliwa oraz tuż przy nadwoziu
dobra czyli - odkręcamy koła, zdejmujemy nadkola, odklejamy 4 prostokąty, w ich miejsce dajemy śruby mocujące hak do nadwozia. Jak przykręciliśmy to przekładamy wiązkę prze otwór pod światłem (czarna zaślepka) i podpinamy wiązkę pod wtyczkę haka. Zakładamy zderzak - przy okazji wycinając lekko otwór pod wysuwaną wtyczkę i podpinany hak, potem lampy. Sprawa techniczna załatwiona.
Wygląda to nam teraz tak:
Hak zamontowany ale nie wpięty:
Hak wpięty
Ciekawostka- hak ten mieści się do tego styropianu gdzie macie podnośnik i klucz do kół - jest dla niego właśnie miejsce - a gniazdo elektryczne haka chowa sie pod zderzak.
Teraz bawimy się elektryką. Ja miałem już wiązkę którą musiałem przerobić - wy jeśli nie macie to musicie się zaopatrzyć w gniazdo haka + 2szt wtyczek "893 971 636" i 2 szt. wtyczek 4B0 971 996 - do tych wtyczek potrzebne będzie 12szt końcówek męskich i 12 żeńskich (wąskie takie jak przy wtyczce ISO do radia). Teraz dzięki schematowi robicie połączenie z lewego i prawego reflektora zgodnie z zamieszczony poniżej schematem.
Daje wam schemat 4 wtyczek, 2 szt to wtyczka przyczepy bagażowej 7 pin i dodatkowej kempingowej 7 pin oraz 13 pin bagażowej i dodatkowej kemping 13pin
Tak to wygląda po zrobieniu:
To ostatnie zdjęcie pokazuje że wtyczkę tą co powinna iść do lampy wpinacie do przejściówki a następną dopiero wtyczkę wpinacie do lampy
Najpierw musimy kupić hak holowniczy - ja pokusiłem się na używkę nr 1J0 092 145 A - czyli półautomatyczny. Do tego miałem wiązkę jak się okazało z wersji gniazda przyczepy kempingowej i mówiąc szczerze - najdłużej zeszło mi właśnie z wiązką. Dobra - mamy hak wraz z 4 śrubami o Ø10mm 10,9 + klucze 17, torx 20 i 25, nasadowa 8, śrubokręt.
Demontujemy światła tylne - tylne lampy są przykręcone na 3 nakrętki pod klucz 8 - po lewej stronie tej trzeciej nie widać ale jest otwór o kształcie prostokąta - przez który nasadką 8 można odkręcić tą nakrętkę. Odpinamy wtyczkę od lampy i teraz jest mały problem - trzeba lampę odchylić do tyłu żeby śrubka wyszła poza nadwozie a następnie w bok ale lampa nie będzie chciała wyjść - trzyma ją jeszcze taki bolec i jak szarpniecie to wyskoczy z mocowania
Zdjęliśmy obie lampy i mamy taki widok:
Trzeba w tym widocznym czarnym z otworem plastiku wycisnąć trzpień ze środka - wtedy plastik wyjdzie nam do góry. Następnie odkręcamy torxem śrubę widoczną po zdjęciu lampy (po jednej śrubie na stronę) a następnie dwie śruby na dole zderzaka
Teraz mamy do wyboru - zdejmujemy koła (i tak później trzeba będzie) albo na razie walczymy bez - musimy wykręcić po 3 śruby torx które łączą nadkole plastikowe ze zderzakiem. Odpinamy wtyczkę przy lewej lampę - która idzie z kabelkami do zderzaka do podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Jak już to wykręciliśmy i odpięliśmy - ściągamy zderzak do tyłu
Bierzemy nasadowy klucz 17 i odkręcamy 4 śruby mocujące belkę wzmocnienia zderzaka pojawi nam się otwór w który wsuniemy nasz zakupiony hak
Zapomniałem zrobić fotkę ale to akurat najmniej ważne. Hak do golfa 4 posiada w swoich nogach czy jak tam zwał te części po dwa otwory z gwintem w które będziemy wkręcać śruby 10 - ktoś powie że nie ma otworów - otóż są - tylko że zamaskowane naklejkami w formie materiału i przykryte zabezpieczeniem - naklejki są w kształcie prostokąta i umieszczone 21cm od siebie po lewej macie na zdjęciu + jedna zaślepek idealnie nad zawieszką tylną tłumika. Po prawej symetrycznie to jest na lewo od idących w dół węży do zbiornika paliwa oraz tuż przy nadwoziu
dobra czyli - odkręcamy koła, zdejmujemy nadkola, odklejamy 4 prostokąty, w ich miejsce dajemy śruby mocujące hak do nadwozia. Jak przykręciliśmy to przekładamy wiązkę prze otwór pod światłem (czarna zaślepka) i podpinamy wiązkę pod wtyczkę haka. Zakładamy zderzak - przy okazji wycinając lekko otwór pod wysuwaną wtyczkę i podpinany hak, potem lampy. Sprawa techniczna załatwiona.
Wygląda to nam teraz tak:
Hak zamontowany ale nie wpięty:
Hak wpięty
Ciekawostka- hak ten mieści się do tego styropianu gdzie macie podnośnik i klucz do kół - jest dla niego właśnie miejsce - a gniazdo elektryczne haka chowa sie pod zderzak.
Teraz bawimy się elektryką. Ja miałem już wiązkę którą musiałem przerobić - wy jeśli nie macie to musicie się zaopatrzyć w gniazdo haka + 2szt wtyczek "893 971 636" i 2 szt. wtyczek 4B0 971 996 - do tych wtyczek potrzebne będzie 12szt końcówek męskich i 12 żeńskich (wąskie takie jak przy wtyczce ISO do radia). Teraz dzięki schematowi robicie połączenie z lewego i prawego reflektora zgodnie z zamieszczony poniżej schematem.
Daje wam schemat 4 wtyczek, 2 szt to wtyczka przyczepy bagażowej 7 pin i dodatkowej kempingowej 7 pin oraz 13 pin bagażowej i dodatkowej kemping 13pin
Tak to wygląda po zrobieniu:
To ostatnie zdjęcie pokazuje że wtyczkę tą co powinna iść do lampy wpinacie do przejściówki a następną dopiero wtyczkę wpinacie do lampy