[MK2] Wymiana termostatu

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

[MK2] Wymiana termostatu

Post autor: zielu » śr lip 04, 2007 17:57

co nam będzie potrzebne:
klucz 10
klucz 13
imbus 6
kleszcze

potrzebny czas:
około 1,5h

wiec do pracy:

na początek odkręcamy korek od zbiorniczka wyrównawczego
teraz trzeba wykręcić alternator
zaczynamy od odkręcenia śruby od regulacji i opuszczamy go by ściągnąć pasek
Obrazek
następnie odkręcamy długą śrubą (imbus 6) trzymającą alternator.. jest ona trochę schowana

po ściągnięciu alternatora (kabli odłączać nie trzeba, można go odłożyć gdzieś na bok z kablami) odkręcamy łapę od pompy (zaznaczone na czerwono) i poluzowywujemy śrubę (zaznaczoną na niebiesko)
Obrazek
i odchylamy łapę

po odchyleniu łapy ściągamy gumowe rury zaznaczone na niebiesko i rurę zaznaczoną na zielono (tylko z jednej strony - bez różnicy z której strony. dla mnie lepiej było ściągmąć ją od strony chłodnicy)
UWAGA wyleci woda, najlepiej podstawić pod samochód jakiś naczynie na nią
Obrazek
i odkręcamy pompę

teraz pompę można już wyciągnąć naginając ją najpierw trochę tak by można było ściągnąć pasek (czasami można mieć chwilowe problemy ale na pewno się uda)
Obrazek

teraz wystarczy odkręcić dwie śruby
Obrazek
i mamy termostat
Obrazek

wymieniamy go i składamy wszystko wykonując wszystkie opisane czynności od końca

podziękowania dla GUTIego za pomoc :)

:grin: P O W O D Z E N I A :grin:
Ostatnio zmieniony czw lip 02, 2009 10:11 przez zielu, łącznie zmieniany 8 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » śr lip 04, 2007 18:59

dodam tylko z wymiana termostatu to 30 min przy takim silniku i pompy wody wcale nie trzeba wyciagac, ale jak ktos woli sie narobic :]



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » śr lip 04, 2007 19:06

jak ktoś ma wsp. to od spodu do tego nie dojdzie (tzn dojdzie ale trze mieć kanał i wykręcać pompe wspomagania)


Obrazek

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » śr lip 04, 2007 19:16

Quatro7 pisze:jak ktoś ma wsp. to od spodu do tego nie dojdzie (tzn dojdzie ale trze mieć kanał i wykręcać pompe wspomagania)

robilem bez kanalu, przod w gore. Nastepnie odkrecamy pompe wspomagania i juz mamy dostep do plastikowego kolanka, ale to juz jak kto woli.



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » śr lip 04, 2007 19:39

no racja ze jak kto woli...
wg mnie lepiej od góry :)
za drugim razem pewno z wszystkim by sie człowiek w mniej niż 1h uwinął


Obrazek

TOMI84
TDIESEL POWER
TDIESEL POWER
Posty: 28
Rejestracja: śr lip 04, 2007 06:56
Lokalizacja: zadupie

Post autor: TOMI84 » czw lip 05, 2007 22:20

jasne ze sie da to szybciej, ja podniosłem autko w auto centrum, poluzowałem pompę od wspomy i luzik, wszystko maks 30 minut


tberent > tomi84

Awatar użytkownika
hunterek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1141
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 23:01
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: hunterek » czw paź 04, 2007 15:54

u mnie jest latwiejszy dostep polozylem sie pod samochod i od spodu wzsystko mam, odkrecilem 2 srubki i dostep do termostatu :) 10 minut roboty ;]



Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mariachi » czw paź 04, 2007 20:42

wszystko fajnie, jak zauważyli koledzy tak też się da.
Ale duuuuuużo prościej i szybciej jest ściągnąć pompę wspomagania, No chyba, że ktoś nie ma kanału to można by rozważyć taką opcję. . Co jak co, ale trzeba docenić, że chciało Ci się opracować poradę, zrobiłeś fajne zdjęcia i wszystko super opisałeś.

Ale jak jest kanał lub podnośnik, to tylko od dołu, wspomaganie out.
To zajmuje jakieś 20 do 30 min,



Awatar użytkownika
yolmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 09:19
Lokalizacja: Largo , Florida

Post autor: yolmen » pn paź 08, 2007 09:54

a ja chcialem dopytac czy jak zleci plyn do miski to po skreceniu wszystkiego czy moge go wlac spowrotem (odfiltrowac jakos) czy nowy ?



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » pn paź 08, 2007 10:37

chyba mozna.. tylko zbierac go do czystej miski :)


Obrazek

Awatar użytkownika
yolmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 09:19
Lokalizacja: Largo , Florida

Post autor: yolmen » wt paź 09, 2007 16:55

kurcze wczoraj probowalem w kanale , te 2 sruby nie chca sie wykrecic w zasadzie kluczem sie wzynalem w srube chyba pojade do normalnego mechanika bo probowalem wd40 odrdzewiaczem i srodkiem penetrujacym .... albo moze sprobuje twoim sposobem z pompa na stole bedzie latwiej
Ostatnio zmieniony wt paź 09, 2007 16:56 przez yolmen, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » wt paź 09, 2007 17:40

u mnie na poczatku też były tak zapieczone ze sie odkrecić nie chciały...
nałóż klucz i walnik z 2 razy z młotka tak jakbys chciał wbić srube i moze w tedy puści..


Obrazek

Awatar użytkownika
saskey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw cze 28, 2007 18:51
Lokalizacja: Warszawa-ursus

Post autor: saskey » czw paź 11, 2007 18:38

W golfie Mk1 1.5 wystarczy kanał i jeden klucz + śrubokret do zdjęcia cybantu

najlepiej w kanale to robic, wystarczy zdjac dolna rure z chłodnicy do silnika i tuz za kolanem mamy dziada ! :)

czas szacowany 10 - 15 min ... chyba ze sie sruba ukreci tak jak mi ostatnio to ok pol dnia + 6cio pak piwa za towarzysza i darmowe minuty na wydzwanianie kto ma zestaw gwintowników :blush:



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » pt paź 19, 2007 18:20

ja ostatnio wymienialem termostat w B4 TD ze wspoma, i audi ma ten plus, ze przod jest wysoki i nie trzeba jechac na kanal ani nawet podnnosic auta, wystarczy sie pod zderzakiem polozyc :P:P:P



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 25 gości