[MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
trepson_vlcrew
VAG ŁOWICZ
VAG ŁOWICZ
Posty: 3952
Rejestracja: śr gru 08, 2010 19:53
Lokalizacja: Łowicz

[MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Post autor: trepson_vlcrew » wt lut 06, 2018 23:30

wracam ja z problemem. problem polegał na czujniku hamulca. z racji ze mialem stary na 2pin wrzuciłem nowy na 4 pin. 2 piny poszły pod stop dwa pod kostke. w kostce dwa wolne piny zostały wiec podłączone. sprawdzam na kompie wszytko działa - on manetki, set i reset no i czujniki sprzegła i hamulca. nadal nie dziala tempomat. juz brakuje mi pomysłów. czy ponowna aktywacja powinna cos dać ? ktoś moze wie co jest nie tak


Obrazek

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413934
#vlcrew #bagged #12_5j #widebody #1.8t #custom #LY3D #mk4

riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

[MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Post autor: riccardoa » śr lut 07, 2018 11:07

trepson_vlcrew pisze:czy ponowna aktywacja powinna cos dać ?
Czasami pomaga, na pewno nie zaszkodzi spróbować.



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

[MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Post autor: michaf1994 » czw lut 08, 2018 01:56

Nie wiem jak u Ciebie, bo schematów nie mam, ale w AGZ i BCB wyglądam podobnie tylko show inne. Tu opis dla AGZ


Idzie to mniej więcej tak:

Prąd z bezpiecznika S13 (10A) leci przewodem czerwono-brązowym do pinu 1 czujnika stopu (F na schemacie).
Z pinu 2 czujnika stopu leci przewodem czarno-niebieskim do podłączenia A20 (nie wiem co to za połączenie, ale możliwe, że Schalttafelleitungsstrang to skrzynka przekaźników)
Z pinu 3 czujnika stopu przewodem biało-żółtym do pinu 1 czujnika sprzęgła, a od pinu 2 czujnika sprzęgła biało-czerwonym do kostki białej w podszybiu - pin 4 - następnie biało-żółtym do sterownika ECU pin 48
Z pinu 4 czujnika stop czerwono-czarnym do podłączenia A18 (stamtąd poleci na lampy tylne i do ECU) następnie do kostki czarnej podszybia czarno-niebieskim leci do ECU pin 47.

Jakbyś miał schemat to wiele wyjaśni, ale bez schematu niestety nie pomogę dokładnie, bo sam nie wiem jak to jest u Ciebie.



laska1193
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 15:03
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Post autor: laska1193 » śr sty 02, 2019 16:42

Jestem po montażu tempomatu w ASV i nie działa.
Aktywowany vag-em. Błędów brak.
OFF-100000
ON-100011
RESET-101011
SET-100111
Jak to widzicie ??

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Post autor: michaf1994 » ndz sty 06, 2019 00:57

Zobacz na opis wartości diesla. Masz chyba problem na czujniku sprzęgła.



Czapotex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt lis 15, 2019 00:13

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Post autor: Czapotex » pt lis 15, 2019 13:37

Posiadam silnik 1.4 16v benzynka kod silnika BCA podłącza się wszystko tak samo jak jest w instrukcji do ecu?



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Post autor: michaf1994 » wt lis 19, 2019 02:36

Aktualizacja:

dla kodów silnika: ARZ, ATN, AUM, AUQ, AUS, AZD, AZH, AZJ, BCB.

Jednostka sterująca silnika T121
75 niebieski / szary
57 czerwony / żółty
38 czarno / biały
76 biały


dla kodów silnika: APE, AXP, BCA

Jednostka sterująca silnika T80
39 niebieski / szary
25 czerwony / żółty
24 czarno / biały
50 biały


dla kodu silnika: BFQ

Jednostka sterująca silnika T121
67 niebieski / szary
66 czerwony / żółty
69 czarno / biały
68 biały


dla liter kodu silnika: BAD

Jednostka sterująca silnika T121
49 niebieski / szary
51 czerwony / żółty
55 czarno / biały
52 biały



Czapotex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt lis 15, 2019 00:13

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Post autor: Czapotex » pn gru 02, 2019 22:20

Obrazek

Mam problem gdyż ja posiadam kable jednokolorowe A nie tak jak w instrukcji dwukolorowe na przykładzie podłączenia :
dla kodów silnika: APE, AXP, BCA

Jednostka sterująca silnika T80
39 niebieski / szary - Mam niebieski i szary osobno
25 czerwony / żółty - czerwony jest żółtego nie ma
24 czarno / biały - czarny jest białego nie ma
50 biały - nie mam
Proszę o pomoc chociażby rozpiska pinów z kostki od tempomatu numerami jak powinno się podłączyć do ecu
Mój silnik 1.4 16v benzynka BCA



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Post autor: michaf1994 » czw gru 05, 2019 22:12

Manetka – Kolor – Czarna kostka w podszybiu
T10/2 – niebieski/siwy – T10e/1
T10/3 – czerwony/żółty – T10e/2
T10/4 – czarny/biały – T10e/3
T10/5 – biały – T10e/9
T10/6 – czarny/granatowy – bezpiecznik nr 5 w skrzynce
T10/7 – czarny/biały – T10e/3



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Post autor: Michał_1977 » czw gru 05, 2019 23:17

Witajcie.
Podepnę się, bo zaciekawił mnie temat.
Do rzeczy. W moim mk2 siedzi pod maską ARL i instalacja elektryczna mk4. Licznik mk4, włączniki, przełączniki, ale manetki mam z mk2. Dzisiaj drogą kupna nabyłem manetkę mk2 z tempomatem. Owa manetka ma 4 przewody.
Moje pytanie jest następujące - czy da się ją spiąć z instalacją mk4 by tempomat zadziałał?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Post autor: michaf1994 » sob gru 07, 2019 22:06

Wyślij jakieś zdjęcia, sprawdź multimetrem przejścia między pinami i opisz to podpowiem, bo dać się powinno, może nie wszystkie opcje, bo przycisków braknie, ale coś zdziałamy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Post autor: Michał_1977 » sob gru 07, 2019 22:50

Przy dobrych wiatrach, w poniedziałek dotrze do mnie, bo sprzedający dopiero wczoraj wysłał :?
Wczoraj rozmawiałem z grg474. Mówił mi, że się da, tylko nie bedę miał zmniejszania prędkości.
Ma mi to rozkminić i rozpisać :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Wardziu77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt sty 07, 2020 15:20

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Post autor: Wardziu77 » czw sty 16, 2020 23:30

Witam.
Zaciekawil mnie temat tempomatu. Troszkę już poczytałem lecz niewiele jest info o moim silniku (APK) w połączeniu z automatyczną skrzynka. Macie może jakieś dane na ten temat?
Pozdrawiam.



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Post autor: michaf1994 » pt sty 17, 2020 17:54

W przypadku APK z tego co mi wiadomo jest linka, więc prawdopodobnie trzeba wymienić sterownik silnika, ale dokładniej do tematu się nie przykładałem, ale na forum chyba coś widziałem kiedyś w temacie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości