Strona 1 z 1

Problemy z olejem i wodą 1.6 8v

: pn cze 05, 2017 14:37
autor: tomachu2
Witam. Od 2 lat jestem w posiadaniu golfa IV z silnikiem 1.6 8v 74kw. Rok temu w maju golfik brał 700ml oleju/100km, zrobilem remont, wymienione zostaly uszczelniacze, panewki, pierscienie, rozrzad. W miedzyczasie wymiana termostatu oraz klimy. Przez rok czasu nie mialem zadnych problemow z autkiem. Nie bral nic oleju od wymiany do wymiany. Pare dni temu pojechalem w dluzsza trase (200km w jedna strone) na powrocie w polowie drogi zapalila mi sie kontrolka od oleju i napis STOP na komputerze, wiec zatrzymalem sie od razu, poczekalem chwile zmierzylem poziom oleju to byl pod max, wiec wsiadlem i pojechalem dalej bez problemow. Dwa dni pozniej wsiadam do auta i po przejechaniu 200m zapalila sie kontrolka od niskiego poziomu wody i znowu napis STOP, zatrzymalem sie otwieram maske a tam w zbiorniczku ledwo wody... dolalem z pol litra, moze 0,7 i zrobilem ~10km i wody poki co nie ubylo. W czym moze byc problem ? Od czego zaczac sprawdzac na poczatku ?

Problemy z olejem i wodą 1.6 8v

: pn cze 05, 2017 22:10
autor: marcin7x5
Szukaj wycieku. Obejrzyj dokładnie wszystkie plastikowe krućce i złączki.

Problemy z olejem i wodą 1.6 8v

: wt cze 06, 2017 10:21
autor: tomachu2
Wczoraj na noc zostawiłem auto z uzupełniona wodą do max z otwartym korkiem, żeby uniknąć podciśnienia. Przez noc woda nigdzie nie uciekła, przewody itp sprawdzałem to sucho i nie puszczają

Re: Problemy z olejem i wodą 1.6 8v

: wt cze 06, 2017 13:03
autor: psilos1
tomachu2 pisze:Wczoraj na noc zostawiłem auto z uzupełniona wodą do max z otwartym korkiem, żeby uniknąć podciśnienia. Przez noc woda nigdzie nie uciekła, przewody itp sprawdzałem to sucho i nie puszczają
Nic nie uciekło-w układzie nie było cisnienia.Sprawdz dokładnie plastikowy krociec nad skrzynią biegow-lubią pękać

Problemy z olejem i wodą 1.6 8v

: wt cze 06, 2017 13:05
autor: marcin7x5
Musisz szukać na pracującym silniku i nagrzanym bo wtedy jest obieg wody i ciśnienie w układzie

Problemy z olejem i wodą 1.6 8v

: wt cze 06, 2017 14:09
autor: morloh
jak wymieniales termostat to wlasnie czesto cieknie z tego króćca. Dobrze nie dolega do bloku bo się taki rancik wyrabia. Sam 3 razy składalem przy wymianie cięzki dostęp zle sie śruby kręci bez wyjecia altka