Strona 1 z 1

1.6 SR 102km rozrusznik kręci ale nie pali

: pt lip 11, 2014 17:16
autor: Kaluno
Serwus, już drugi raz mi się to zdarzyło, więc trzeba coś z tym zrobić.
Przejadę sobie określoną trasę (pierwszy raz miasto, drugi w trasie), szukam już miejsca do parkowania, nagle mi auto gaśnie. Biorę odpalam, rozrusznik kręci, silnik popracował sekundę lub dwie na 200 obrotach i gaśnie. Kilka takich prób i dopiero odpala.

Co to może być?

Dodam jeszcze, że silnik po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi zaczyna lekko falować obrotami. Na zimnym obroty są stałe.

1.6 SR 102km rozrusznik kręci ale nie pali

: śr lip 16, 2014 08:47
autor: czarekcw
Był podpięty do kompa? To jest pierwsza zasada. Jak zczytasz błędy to pisz.

1.6 SR 102km rozrusznik kręci ale nie pali

: śr lip 16, 2014 18:34
autor: marcin7x5
Może być problem z G28 czujnikiem położenia wału korbowego. Ale to powinien świecić check na desce choć nie musi. Jak wyżej podepnij pod kompa i odczytaj ew błędy.

1.6 SR 102km rozrusznik kręci ale nie pali

: śr lip 23, 2014 18:32
autor: Kaluno
Zrobiłem auto-scan i to jest log

Kod: Zaznacz cały

VAG-COM Version: Release 409.1-S


Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,16,15,17,19,22,35,46,56
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
   Controller: 06A 906 019 AK
   Component: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS2597
   Coding: 04000
   Shop #: WSC 00046
2 Faults Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
            03-00 - No Signal
00668 - Supply Voltage Terminal 30
            36-00 - Open Circuit
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
   Controller: 1J0 907 379 G
   Component: ABS     20 IE CAN  0001
   Coding: 03504
   Shop #: WSC 00046
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments
   Controller: 1J0 919 881 B
   Component: KOMBI+WEGFAHRS. MM0 V17
   Coding: 04143
   Shop #: WSC 00046
   Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0W0515797
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.
   Controller: 1J0 959 799 AH
   Component: 4E Zentral-SG Komf. 0001
   Coding: 04097
   Shop #: WSC 00046
6 Faults Found:
01389 - Tailgate Open Switch (F124)
            29-10 - Short to Ground - Intermittent
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
            27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00943 - Heated Exterior Mirror: Driver Side (Z4)
            35-00 - -
00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40)
            27-00 - Implausible Signal
00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)
            35-00 - -
00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)
            27-00 - Implausible Signal

End   --------------------------------------------------------------------------------------------------

1.6 SR 102km rozrusznik kręci ale nie pali

: pt sie 01, 2014 14:53
autor: marcin7x5
Masz problem albo z czujnikiem położenia wałka rozrządu G40 lub z wiązką elektryczną od niego.

Re: 1.6 SR 102km rozrusznik kręci ale nie pali

: czw sie 21, 2014 16:56
autor: Kaluno
Wymieniłem czujnik halla, i jest poprawa. Obroty już nie falują, ew. minimalnie na słuch, ale nie podpinałem jeszcze kompa, żeby sprawdzić czy naprawdę falują. O ile wcześniej auto sie dusiło jak wciskałem na dwójce deche to teraz wyrywa do przodu. Ale ostatnio znowu nie chce czasem odpalić. Kiedy kręce a nie pali to odpalam na włączonym gazie i silnik rusza, czyżby to było coś z przepustnicą? Może wyczyścić ją trzeba?

Dodam jeszcze, że spalanie chwilowe w mieście (a co za tym średnie) pokazuje duże. W trasie mniej wiecej pokazuje średnio 7l/100km, a w mieście na początku chwilowe spalanie przy utrzymywaniu prędkości 50km/h wynosi z 20-30l/100km, a później z 11-15l. Więc średnie spalanie wychodzi na komputerze 16l/100km. To komputer tak wariuje czy serio coś w aucie może być walnięte?
Skanowałem VAG-COM to pokazywał błąd taki, jaki wcześniej oprócz halla wyskakiwał z akumulatora, ale możliwe, że to przez niedoładowanie go, bo padł mi raz przez słuchanie radia na wyłączonym silniku, więc to raczej nie to.