Powrót do Volkswagena Golfa

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Powrót do Volkswagena Golfa

Post autor: doggie » sob gru 16, 2023 00:26

Spotkałem się z kilkoma przypadkami, że CXSA i CPVA pobierały dość sporo oleju ale czy to norma czy wyjątek od reguły tego nie wiem



Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 660
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

Re: Powrót do Volkswagena Golfa

Post autor: szewczi90 » sob gru 16, 2023 09:33

doggie pisze:
sob gru 16, 2023 00:26
Spotkałem się z kilkoma przypadkami, że CXSA i CPVA pobierały dość sporo oleju ale czy to norma czy wyjątek od reguły tego nie wiem
A jakie to wersje mocowe? Bo te lepsze niby to na pasku 1.4 tsi 125koni a wersja 150koni wydaje mi się że to samo tylko mapa "mocniejsza"?
Bardziej też patrzę na sportsvan jako drugi w domu albo variant.

Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Powrót do Volkswagena Golfa

Post autor: doggie » sob gru 16, 2023 15:39

szewczi90 pisze:
sob gru 16, 2023 09:33
Bo te lepsze niby to na pasku
Ale ja piszę wyłącznie o pasku, 1.4 TSI na płycie MQB wszystkie są na pasku i moc nie ma znaczenia, czasami lubią łyknąć większe ilości oleju



Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1040
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Re: Powrót do Volkswagena Golfa

Post autor: Pastusiak » sob gru 16, 2023 15:57

szewczi90 pisze:
pt gru 15, 2023 23:48
panowie czy warty zainteresowania GOLF 7 z silnikiem 1.4 tsi 125koni? powiedzmy coś z 2014roku
jak to się sprawuje? ma to jakieś duże wady jak zużycie oleju remonty silników itd?
10 letnie TSI, przebieg pewnie ze 150 tys km, awarie pompy wody i turbo może tez już powoli dziękować, szczególnie jego sterowanie. Na pewno tez słabo będzie się to auto napędzać, lepiej iść w 150.
Ostatnio kumpel szukał, oglądaliśmy Leona ST FR 1,8/180 słabiutko jedzie dla mnie, większą frajdę i wrażenie robi stary golf 1,8T albo diesel 2,0 tdi, więc efektywność w takim 1,4/125 też szału robić nie będzie.
Zależy czego się oczekuje. (ten Leon pomimo że przebieg 140 tys to o dziwo już komplet sprzęgła z dwumasa miał wymienione, więc być może sprzęgło tez nie wytrzymuje takich momentów z dołu.)



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Powrót do Volkswagena Golfa

Post autor: doggie » sob gru 16, 2023 18:06

A ja ciągle mam w rodzinie Mk6 z 1.4 TSI CAXA na łańcuchu i żadnych problemów, do tego bardzo ładnie się zbiera jak na 122hp, z tym że przebieg 55 tys km



Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 660
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

Re: Powrót do Volkswagena Golfa

Post autor: szewczi90 » sob gru 16, 2023 19:15

doggie pisze:
sob gru 16, 2023 15:39
szewczi90 pisze:
sob gru 16, 2023 09:33
Bo te lepsze niby to na pasku
Ale ja piszę wyłącznie o pasku, 1.4 TSI na płycie MQB wszystkie są na pasku i moc nie ma znaczenia, czasami lubią łyknąć większe ilości oleju

Wpisałem w Google te kody silników co podałeś i wychodzi na to że to wersje 122konie. Oczywiście w golfie mk7 widzę że można mieć 1.4tsi o mocach 122km, 125km, 140km, 150km.


Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Powrót do Volkswagena Golfa

Post autor: doggie » sob gru 16, 2023 21:42

To nie ma wiekszego znaczenia czy to CMBA, CPVA, CXSA, CHPA, CPTA, CZDA, CZEA, ogólnie te silniki maja dobrą opinię, ja bym się ich nie bał, oby nie trafić na jakiś felerny egzemplarz



Awatar użytkownika
slawek987
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 22:46
Lokalizacja: cebulandia
Auto: VAG
Silnik: CAYA

Re: Powrót do Volkswagena Golfa

Post autor: slawek987 » wt sty 02, 2024 00:17

Witam wszystkich.
Kilka lat temu pozbyłem się golfa MKIV 1,9 AHF na poczet innej marki. Teraz przyszedł czas na powrót do VW. Chodzi mi po głowie MKVI lub MKVII variant. Podstawowe pytanie, brać 1,6TDI czy 2,0TDI? Celuję w manualną skrzynie biegów 1,6 ma 5 biegów, 2,0 ma 6, kolejne pytanie, która skrzynia lepsza trwałość, przełożenie? rocznie pokonuję około 25-30kkm. Chciałbym prosić was o opinię tych silników.

P.S
Znam już silnik 1,6TDI bo mam drugie auto - Fabie z silnikiem 1,6TDI, miałem z nim problem z EGRem, ale wyłączyłem go systemowo i jest spokój



Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2351
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Powrót do Volkswagena Golfa

Post autor: herbu » wt sty 02, 2024 14:21

slawek987 pisze:
wt sty 02, 2024 00:17
Witam wszystkich.
Kilka lat temu pozbyłem się golfa MKIV 1,9 AHF na poczet innej marki. Teraz przyszedł czas na powrót do VW. Chodzi mi po głowie MKVI lub MKVII variant. Podstawowe pytanie, brać 1,6TDI czy 2,0TDI? Celuję w manualną skrzynie biegów 1,6 ma 5 biegów, 2,0 ma 6, kolejne pytanie, która skrzynia lepsza trwałość, przełożenie? rocznie pokonuję około 25-30kkm. Chciałbym prosić was o opinię tych silników.

P.S
Znam już silnik 1,6TDI bo mam drugie auto - Fabie z silnikiem 1,6TDI, miałem z nim problem z EGRem, ale wyłączyłem go systemowo i jest spokój
Miałem mk6 i mk7. Różnica między tymi autami jest kolosalna. Jeśli budżet Ci pozwala, to bierz mk7, choć z silnikiem 2.0TDI tani nie będzie. Skrzynia 6 na trasę bez porównania lepsza, choć trzeba przyznać, że 1.6TDI mk6 (taki dokładnie miałem), ma dość długa skrzynię, ale mimo wszystko zawsze mieć lepiej 6 bieg. Co do problemów - w 1.6TDI egr - to już masz za sobą, często też chłodniczka egr lubi się rozszczelnić - ciężki jest do tego dostęp i trochę kosztuję. Tak to standardowo - podkładki pod wtryskiwacze, opiłki w paliwie.... Ale to nie jest takie częste - generalnie silnik daje radę, choć niezawodność jest powiedzmy sobie, daleka od starego, poczciwego 1.9TDI z mk4, co nie znaczy, że jest źle. 2.0 - wg mnie dużo fajniejszy silnik - ojciec ma w Tiguanie, na razie 190 tys km nim zrobił od nowości (2015) i jak na razie żadnej awarii. Mało pali, nawet w Tiguanie 4motion, dynamika przyzwoita, więc w Golfie może być tylko lepiej.


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
slawek987
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 22:46
Lokalizacja: cebulandia
Auto: VAG
Silnik: CAYA

Re: Powrót do Volkswagena Golfa

Post autor: slawek987 » wt sty 02, 2024 16:44

herbu pisze:
wt sty 02, 2024 14:21

... Różnica między tymi autami jest kolosalna....
Możesz mi mniej więcej opisać dlaczego jest taka kolosalna różnica? Ze wzgledu na co?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Powrót do Volkswagena Golfa

Post autor: doggie » wt sty 02, 2024 17:54

slawek987 pisze:
wt sty 02, 2024 16:44
Ze wzgledu na co?
Ze względu na różnicę w mocy, w dynamice. Miałem 2.0 TDI kod CUWA 184hp z chipem na 220hp/440 Nm w Tiguanie R-line i jechało to całkiem nieźle. 1.6 TDI jedzie porównywalnie z 1.9 TDI 105hp, remap zrobisz na 130-140hp to już wtedy dość przyzwoicie pojedzie. Co do wyboru Mk6 vs. Mk7 to brałbym to co w lepszym stanie, z lepszym wyposażeniem itd... bo osobiście wolę dobrze wyposażonego w Highline Mk6 niż goliznę w Mk7 bo żadnej kolosalnej różnicy w tych autach nie widzę poza platformą PQ35 vs. MQB a dla statystycznego Kowalskiego nie ma żadnej różnicy w jeździe.



Awatar użytkownika
slawek987
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 22:46
Lokalizacja: cebulandia
Auto: VAG
Silnik: CAYA

Re: Powrót do Volkswagena Golfa

Post autor: slawek987 » wt sty 02, 2024 18:32

doggie pisze:
wt sty 02, 2024 17:54
slawek987 pisze:
wt sty 02, 2024 16:44
Ze wzgledu na co?
Ze względu na różnicę w mocy, w dynamice. Miałem 2.0 TDI kod CUWA 184hp z chipem na 220hp/440 Nm w Tiguanie R-line i jechało to całkiem nieźle. 1.6 TDI jedzie porównywalnie z 1.9 TDI 105hp, remap zrobisz na 130-140hp to już wtedy dość przyzwoicie pojedzie. Co do wyboru Mk6 vs. Mk7 to brałbym to co w lepszym stanie, z lepszym wyposażeniem itd... bo osobiście wolę dobrze wyposażonego w Highline Mk6 niż goliznę w Mk7 bo żadnej kolosalnej różnicy w tych autach nie widzę poza platformą PQ35 vs. MQB a dla statystycznego Kowalskiego nie ma żadnej różnicy w jeździe.
Dzięki za dobre porównanie. Ja teraz też mam 2.0 i skrzynie 6tke i jestem mega zadowolony, z tym że juz czas na inne auto. Chyba przekonałem się do tego 2.0 :grin:
Chce auto z przebiegiem max 200kkm, mk6 chyba będzie coraz gorzej dostępny z tym przebiegiem :P



Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2351
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Powrót do Volkswagena Golfa

Post autor: herbu » wt sty 02, 2024 18:33

slawek987 pisze:
wt sty 02, 2024 16:44
herbu pisze:
wt sty 02, 2024 14:21

... Różnica między tymi autami jest kolosalna....
Możesz mi mniej więcej opisać dlaczego jest taka kolosalna różnica? Ze wzgledu na co?
To proste - dwie różne generację, które różnią się znacznie od siebie. Mk6 to tak w zasadzie mk5 po lifcie, czuli konstrukcja już dość wiekowa. Zresztą jak popatrzysz na tył mk6 kombi, to niewiele się różni od mk5. Więc wygląd zewnętrzny to jedno. Dla mnie takie mk7 wygląda super, ma dużo lepsze materiały wewnątrz, choć wygląd to kwestia gustu. Mk7 jest lepiej wyciszony i zazwyczaj ma lepsze wyposażenie niż mk6.


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Powrót do Volkswagena Golfa

Post autor: doggie » wt sty 02, 2024 18:40

herbu pisze:
wt sty 02, 2024 18:33
Dla mnie takie mk7 wygląda super, ma dużo lepsze materiały wewnątrz
Pozwolę sobie się z tym nie zgodzić, prawda jest taka że im nowsze auto tym bardziej plastikowe, wystarczy porównać nawet Golfa 4 z Mk7, Mk7 to nic lepszy plastik niż Mk6, porównując wersje trendline vs. trendline czy highline vs. highline to nie widzę różnicy w jakości. Nie widze też róznićy w wyciszeniu na korzyść Mk7 ani też lepszego standardowego wyposażenia poza kilkoma asystentami, które osobiście i tak wyłączam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości