Golf V TDI lub MPI

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Golf V TDI lub MPI

Post autor: doggie » śr paź 07, 2020 23:06

Ja to samo, do gniazd pompek w AJM nie zaglądałem ale przebieg rzeczywisty nie przekraczał 200kkm i nie było jeszcze potrzeby. W MK5 przy 225kkm wymieniałem uszczelniacze do pompek i widać już było w gniazdach że są lekko wyrobione ale zostawiłem



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9197
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Golf V TDI lub MPI

Post autor: wesol » czw paź 08, 2020 06:41

Jest taka niepisana zasada. Jak jest dobrze to nie ruszasz. W przypadku gniazd też tam funkcjonuje. Pompka zarasta od podkładki ogniowej sądzą i tak trzyma pompkę że można jeździć i 10 lat i gniazda i oringi będą okej. Ruszysz i możesz mieć problemy.

16 zaworowe miewają mocowanie pompowtrysku na dwie śruby i tam już tego efektu bujania się pompki w gnieździe nie ma. Więc i problem nie występuje.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1216
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Golf V TDI lub MPI

Post autor: dreyfus » czw paź 08, 2020 06:52

wesol pisze:
czw paź 08, 2020 06:41
Jest taka niepisana zasada. Jak jest dobrze to nie ruszasz.
No takie zasady są zacne kojarzę z ”gówna dopóki nie ruszysz nie śmierdzi” 😉



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9197
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Golf V TDI lub MPI

Post autor: wesol » czw paź 08, 2020 09:51

Tak to prawda. Parę osób wymieniało oringi profilaktycznie i po tygodniu czy dwóch tygodniach potem się zaczynało zabkowanie, przerywanie itp. potem wyjaśniałem w czym problem jest, czasem nawet jak ktoś z rejonu to mu wymieniłem ponownie oringi i temat był załatwiony. Dlatego ja dość często mówię żeby wymieniać z głową nie tak żeby wymienić bo taki kaprys jest. Klocki się wymienia bo się kończą ale oringi jak jest objaw.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

majkool
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn paź 05, 2020 14:51

Re: Golf V TDI lub MPI

Post autor: majkool » czw paź 08, 2020 13:33

Panowie to co mi polecacie? Na VI konkretną mnie nie stać więc wolałbym V lub Plus. Czekać dalej aż pojawi się coś dobrze wyposażonego z zagranicy?

Wiem od was tyle, że jeśli benzyna to 1.6 MPI a jak diesel to 1.9 TDI tylko pytanie tutaj jakie kody silnika (BKC itp.) i od jakiego rocznika najlepiej?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Golf V TDI lub MPI

Post autor: doggie » czw paź 08, 2020 15:48

Ja bym dołożył na Mk6

Jeśli Mk5 to 1.6 MPI BGU, BSF lub BSE (CHGA z wzmocnionymi gniazdami zaworów dopiero w Mk6), 1.9 TDI w zasadzie wszystkie tylko z BXE trzeba uważać na panewki, 2.0 BMM 8V lub 16V BMN



Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1040
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Re: Golf V TDI lub MPI

Post autor: Pastusiak » czw paź 08, 2020 17:58

majkool pisze:
czw paź 08, 2020 13:33
Panowie to co mi polecacie? Na VI konkretną mnie nie stać więc wolałbym V lub Plus. Czekać dalej aż pojawi się coś dobrze wyposażonego z zagranicy?

Wiem od was tyle, że jeśli benzyna to 1.6 MPI a jak diesel to 1.9 TDI tylko pytanie tutaj jakie kody silnika (BKC itp.) i od jakiego rocznika najlepiej?
A po co z zagranicy? Jak szukasz stamtąd to dolicz z 30% dla handlarza....poza tym mało jeździsz tylko 1,6 mpi bo 1,9 tdi zakatujesz, jak więcej to ok.

Jak nie stać Cię na mk6 to pojeździsz mk5 i potem możesz celować w mk7, nowsze dużo auto od obydwu tzn mk5 i mk6 to w zasadzie to samo. (ta sama płyta)



Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1216
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Golf V TDI lub MPI

Post autor: dreyfus » czw paź 08, 2020 18:57

Ta sama płyta znaczy że 5 to to samo co 6? 😀



Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1040
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Re: Golf V TDI lub MPI

Post autor: Pastusiak » czw paź 08, 2020 19:12

Tak, mk6 to odświeżone mk5, taki jakby polift a nie nowa generacja.



Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1216
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Golf V TDI lub MPI

Post autor: dreyfus » czw paź 08, 2020 19:53

Nie pisałeś że nowa generacja tylko że to to samo a z tym się nie zgodzę.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Golf V TDI lub MPI

Post autor: doggie » czw paź 08, 2020 20:11

Mk6 to w zasadzie Mk5 FL na tej samej płycie PQ35, 90% gratów pasuje P&P no ale to samo to raczej nie jest :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości