Powrót do Volkswagena Golfa
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Powrót do Volkswagena Golfa
Spotkałem się z kilkoma przypadkami, że CXSA i CPVA pobierały dość sporo oleju ale czy to norma czy wyjątek od reguły tego nie wiem
- szewczi90
- Gadatliwa bestia
- Posty: 663
- Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
- Lokalizacja: - - - - - -
- Kontakt:
Re: Powrót do Volkswagena Golfa
A jakie to wersje mocowe? Bo te lepsze niby to na pasku 1.4 tsi 125koni a wersja 150koni wydaje mi się że to samo tylko mapa "mocniejsza"?
Bardziej też patrzę na sportsvan jako drugi w domu albo variant.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Powrót do Volkswagena Golfa
Ale ja piszę wyłącznie o pasku, 1.4 TSI na płycie MQB wszystkie są na pasku i moc nie ma znaczenia, czasami lubią łyknąć większe ilości oleju
Re: Powrót do Volkswagena Golfa
10 letnie TSI, przebieg pewnie ze 150 tys km, awarie pompy wody i turbo może tez już powoli dziękować, szczególnie jego sterowanie. Na pewno tez słabo będzie się to auto napędzać, lepiej iść w 150.
Ostatnio kumpel szukał, oglądaliśmy Leona ST FR 1,8/180 słabiutko jedzie dla mnie, większą frajdę i wrażenie robi stary golf 1,8T albo diesel 2,0 tdi, więc efektywność w takim 1,4/125 też szału robić nie będzie.
Zależy czego się oczekuje. (ten Leon pomimo że przebieg 140 tys to o dziwo już komplet sprzęgła z dwumasa miał wymienione, więc być może sprzęgło tez nie wytrzymuje takich momentów z dołu.)
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Powrót do Volkswagena Golfa
A ja ciągle mam w rodzinie Mk6 z 1.4 TSI CAXA na łańcuchu i żadnych problemów, do tego bardzo ładnie się zbiera jak na 122hp, z tym że przebieg 55 tys km
- szewczi90
- Gadatliwa bestia
- Posty: 663
- Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
- Lokalizacja: - - - - - -
- Kontakt:
Re: Powrót do Volkswagena Golfa
Wpisałem w Google te kody silników co podałeś i wychodzi na to że to wersje 122konie. Oczywiście w golfie mk7 widzę że można mieć 1.4tsi o mocach 122km, 125km, 140km, 150km.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Powrót do Volkswagena Golfa
To nie ma wiekszego znaczenia czy to CMBA, CPVA, CXSA, CHPA, CPTA, CZDA, CZEA, ogólnie te silniki maja dobrą opinię, ja bym się ich nie bał, oby nie trafić na jakiś felerny egzemplarz
- slawek987
- Gadatliwa bestia
- Posty: 639
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 22:46
- Lokalizacja: cebulandia
- Auto: GOLF SV
- Silnik: DCYA
Re: Powrót do Volkswagena Golfa
Witam wszystkich.
Kilka lat temu pozbyłem się golfa MKIV 1,9 AHF na poczet innej marki. Teraz przyszedł czas na powrót do VW. Chodzi mi po głowie MKVI lub MKVII variant. Podstawowe pytanie, brać 1,6TDI czy 2,0TDI? Celuję w manualną skrzynie biegów 1,6 ma 5 biegów, 2,0 ma 6, kolejne pytanie, która skrzynia lepsza trwałość, przełożenie? rocznie pokonuję około 25-30kkm. Chciałbym prosić was o opinię tych silników.
P.S
Znam już silnik 1,6TDI bo mam drugie auto - Fabie z silnikiem 1,6TDI, miałem z nim problem z EGRem, ale wyłączyłem go systemowo i jest spokój
Kilka lat temu pozbyłem się golfa MKIV 1,9 AHF na poczet innej marki. Teraz przyszedł czas na powrót do VW. Chodzi mi po głowie MKVI lub MKVII variant. Podstawowe pytanie, brać 1,6TDI czy 2,0TDI? Celuję w manualną skrzynie biegów 1,6 ma 5 biegów, 2,0 ma 6, kolejne pytanie, która skrzynia lepsza trwałość, przełożenie? rocznie pokonuję około 25-30kkm. Chciałbym prosić was o opinię tych silników.
P.S
Znam już silnik 1,6TDI bo mam drugie auto - Fabie z silnikiem 1,6TDI, miałem z nim problem z EGRem, ale wyłączyłem go systemowo i jest spokój
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Powrót do Volkswagena Golfa
Miałem mk6 i mk7. Różnica między tymi autami jest kolosalna. Jeśli budżet Ci pozwala, to bierz mk7, choć z silnikiem 2.0TDI tani nie będzie. Skrzynia 6 na trasę bez porównania lepsza, choć trzeba przyznać, że 1.6TDI mk6 (taki dokładnie miałem), ma dość długa skrzynię, ale mimo wszystko zawsze mieć lepiej 6 bieg. Co do problemów - w 1.6TDI egr - to już masz za sobą, często też chłodniczka egr lubi się rozszczelnić - ciężki jest do tego dostęp i trochę kosztuję. Tak to standardowo - podkładki pod wtryskiwacze, opiłki w paliwie.... Ale to nie jest takie częste - generalnie silnik daje radę, choć niezawodność jest powiedzmy sobie, daleka od starego, poczciwego 1.9TDI z mk4, co nie znaczy, że jest źle. 2.0 - wg mnie dużo fajniejszy silnik - ojciec ma w Tiguanie, na razie 190 tys km nim zrobił od nowości (2015) i jak na razie żadnej awarii. Mało pali, nawet w Tiguanie 4motion, dynamika przyzwoita, więc w Golfie może być tylko lepiej.slawek987 pisze: ↑wt sty 02, 2024 00:17Witam wszystkich.
Kilka lat temu pozbyłem się golfa MKIV 1,9 AHF na poczet innej marki. Teraz przyszedł czas na powrót do VW. Chodzi mi po głowie MKVI lub MKVII variant. Podstawowe pytanie, brać 1,6TDI czy 2,0TDI? Celuję w manualną skrzynie biegów 1,6 ma 5 biegów, 2,0 ma 6, kolejne pytanie, która skrzynia lepsza trwałość, przełożenie? rocznie pokonuję około 25-30kkm. Chciałbym prosić was o opinię tych silników.
P.S
Znam już silnik 1,6TDI bo mam drugie auto - Fabie z silnikiem 1,6TDI, miałem z nim problem z EGRem, ale wyłączyłem go systemowo i jest spokój
- slawek987
- Gadatliwa bestia
- Posty: 639
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 22:46
- Lokalizacja: cebulandia
- Auto: GOLF SV
- Silnik: DCYA
Re: Powrót do Volkswagena Golfa
Możesz mi mniej więcej opisać dlaczego jest taka kolosalna różnica? Ze wzgledu na co?
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Powrót do Volkswagena Golfa
Ze względu na różnicę w mocy, w dynamice. Miałem 2.0 TDI kod CUWA 184hp z chipem na 220hp/440 Nm w Tiguanie R-line i jechało to całkiem nieźle. 1.6 TDI jedzie porównywalnie z 1.9 TDI 105hp, remap zrobisz na 130-140hp to już wtedy dość przyzwoicie pojedzie. Co do wyboru Mk6 vs. Mk7 to brałbym to co w lepszym stanie, z lepszym wyposażeniem itd... bo osobiście wolę dobrze wyposażonego w Highline Mk6 niż goliznę w Mk7 bo żadnej kolosalnej różnicy w tych autach nie widzę poza platformą PQ35 vs. MQB a dla statystycznego Kowalskiego nie ma żadnej różnicy w jeździe.
- slawek987
- Gadatliwa bestia
- Posty: 639
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 22:46
- Lokalizacja: cebulandia
- Auto: GOLF SV
- Silnik: DCYA
Re: Powrót do Volkswagena Golfa
Dzięki za dobre porównanie. Ja teraz też mam 2.0 i skrzynie 6tke i jestem mega zadowolony, z tym że juz czas na inne auto. Chyba przekonałem się do tego 2.0doggie pisze: ↑wt sty 02, 2024 17:54Ze względu na różnicę w mocy, w dynamice. Miałem 2.0 TDI kod CUWA 184hp z chipem na 220hp/440 Nm w Tiguanie R-line i jechało to całkiem nieźle. 1.6 TDI jedzie porównywalnie z 1.9 TDI 105hp, remap zrobisz na 130-140hp to już wtedy dość przyzwoicie pojedzie. Co do wyboru Mk6 vs. Mk7 to brałbym to co w lepszym stanie, z lepszym wyposażeniem itd... bo osobiście wolę dobrze wyposażonego w Highline Mk6 niż goliznę w Mk7 bo żadnej kolosalnej różnicy w tych autach nie widzę poza platformą PQ35 vs. MQB a dla statystycznego Kowalskiego nie ma żadnej różnicy w jeździe.
Chce auto z przebiegiem max 200kkm, mk6 chyba będzie coraz gorzej dostępny z tym przebiegiem
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Powrót do Volkswagena Golfa
To proste - dwie różne generację, które różnią się znacznie od siebie. Mk6 to tak w zasadzie mk5 po lifcie, czuli konstrukcja już dość wiekowa. Zresztą jak popatrzysz na tył mk6 kombi, to niewiele się różni od mk5. Więc wygląd zewnętrzny to jedno. Dla mnie takie mk7 wygląda super, ma dużo lepsze materiały wewnątrz, choć wygląd to kwestia gustu. Mk7 jest lepiej wyciszony i zazwyczaj ma lepsze wyposażenie niż mk6.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Powrót do Volkswagena Golfa
Pozwolę sobie się z tym nie zgodzić, prawda jest taka że im nowsze auto tym bardziej plastikowe, wystarczy porównać nawet Golfa 4 z Mk7, Mk7 to nic lepszy plastik niż Mk6, porównując wersje trendline vs. trendline czy highline vs. highline to nie widzę różnicy w jakości. Nie widze też róznićy w wyciszeniu na korzyść Mk7 ani też lepszego standardowego wyposażenia poza kilkoma asystentami, które osobiście i tak wyłączam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 9 gości