Klimatyzacja a nowsze auta (VW)
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: pt sie 22, 2014 23:41
Klimatyzacja a nowsze auta (VW)
Witam,
takie pytanie, jeżdżę obecnie golfem iv, ale rodzina się powiększa i myślałem o czymś większym np Touran I albo Altea.
Myślałem o silnikach 1,6 mpi zbyt dynamiczne one nie są ale może dadzą radę, chodzi tylko o miasto. Tylko ktoś mi powiedział, że te silniki są z golfa 3/4 i że klima jeszcze zabierze z 15 koni to w ogóle to nie będzie jechać, czy to prawda?
Byłem pewien że w nowszych to już tak tego się nie odczuwa? inny jest system napędzania kompresora np w 1,6 a w jakimś 2,0 TDI np?
Generalnie ponoć w wersjach 1,6 napęd klimatyzacji oparty na kole pasowym ze sprzęgłem, włączenie klimatyzacji powoduje spięcie sprzęgła i dodatkowe obciążenie silnika kompresorem, silnik musi zasilać kompresor więc spada moc na kołach, czy to prawda?
Bo co np kupuje Golfa V z 1,4 pod maską i włączam klime i mam 60 koni? U siebie mocno odczuwam załączenie klimatyzacji ale w tych autach typu golf iv nawet wzrastają obroty i czuć że to jest obciążenie dla silnika.
W nowszych jest tak samo?
takie pytanie, jeżdżę obecnie golfem iv, ale rodzina się powiększa i myślałem o czymś większym np Touran I albo Altea.
Myślałem o silnikach 1,6 mpi zbyt dynamiczne one nie są ale może dadzą radę, chodzi tylko o miasto. Tylko ktoś mi powiedział, że te silniki są z golfa 3/4 i że klima jeszcze zabierze z 15 koni to w ogóle to nie będzie jechać, czy to prawda?
Byłem pewien że w nowszych to już tak tego się nie odczuwa? inny jest system napędzania kompresora np w 1,6 a w jakimś 2,0 TDI np?
Generalnie ponoć w wersjach 1,6 napęd klimatyzacji oparty na kole pasowym ze sprzęgłem, włączenie klimatyzacji powoduje spięcie sprzęgła i dodatkowe obciążenie silnika kompresorem, silnik musi zasilać kompresor więc spada moc na kołach, czy to prawda?
Bo co np kupuje Golfa V z 1,4 pod maską i włączam klime i mam 60 koni? U siebie mocno odczuwam załączenie klimatyzacji ale w tych autach typu golf iv nawet wzrastają obroty i czuć że to jest obciążenie dla silnika.
W nowszych jest tak samo?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
Re: Klimatyzacja a nowsze auta (VW)
W Altei jest tak samo jak w Golfie 4 - włączasz klimę i podbija obroty. Spadek mocy lekko odczuwalny - sprężarka obciąża silnik i tu nie ma nic dziwnego .Alternator tez obciąża tylko tego tak nie czuć.
Coz mam Golfa 4 75KM i Leona 105KM i chyba bardziej czuć włączenie klimy w Leonie. We wcześniejszej Borze 1.9 TDI sterownik nie podbijał obrotów i mniej czuć było ze klima włączona(no ale to diesel wiec momentu sporo więcej)- climatronic miałem włączony cały czas.
Ojciec ma rzeczona Altee i tez czuć, ze silnik ma ciężej ale nie ma tragedii - tam jest krotko ze stopniowana skrzynia. Na trasę przydałaby się dłuższa 5.Plus to obroty trzyma równiej na włączonej klimatyzacji.
Coz mam Golfa 4 75KM i Leona 105KM i chyba bardziej czuć włączenie klimy w Leonie. We wcześniejszej Borze 1.9 TDI sterownik nie podbijał obrotów i mniej czuć było ze klima włączona(no ale to diesel wiec momentu sporo więcej)- climatronic miałem włączony cały czas.
Ojciec ma rzeczona Altee i tez czuć, ze silnik ma ciężej ale nie ma tragedii - tam jest krotko ze stopniowana skrzynia. Na trasę przydałaby się dłuższa 5.Plus to obroty trzyma równiej na włączonej klimatyzacji.
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: pt sie 22, 2014 23:41
Re: Klimatyzacja a nowsze auta (VW)
Czyli to nie jest tak, że auto jest w nowszej technologii zbudowane i ma inne rozwiązania? Myślałem że jakoś sterownik to odcina i wtedy jak jest potrzebna moc to nic nie ucieka bo kompresor klimy chwilowo nie pracuje.
To chyba odpuszczę temat tego silnika, bo auto już samo w sobie jest dosyć ciężkie i jeszcze ileś osób na pokładzie i klima to nie ruszy z miejsca
To chyba odpuszczę temat tego silnika, bo auto już samo w sobie jest dosyć ciężkie i jeszcze ileś osób na pokładzie i klima to nie ruszy z miejsca
- luckyboy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 926
- Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
- Lokalizacja: Toruń
- Silnik: BCA
Re: Klimatyzacja a nowsze auta (VW)
Od czasów Golfa III kiedy mocniej wciśniesz gaz, sterownik odłącza na chwilę klimatyzację, aby nie brakowało mocy.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
Re: Klimatyzacja a nowsze auta (VW)
Bez przesady. Jeździć się da, ale jak chcesz osiągów no to niestety inny silnik z turbo . A w tych autach masz niestety tylko TSI no i sprawdzone TDI. Co do odcinania to jak głębiej sięgniesz po gaz to ECU odpina sprzęgło klimyMichał Tyszek pisze: ↑czw maja 26, 2022 11:59Czyli to nie jest tak, że auto jest w nowszej technologii zbudowane i ma inne rozwiązania? Myślałem że jakoś sterownik to odcina i wtedy jak jest potrzebna moc to nic nie ucieka bo kompresor klimy chwilowo nie pracuje.
To chyba odpuszczę temat tego silnika, bo auto już samo w sobie jest dosyć ciężkie i jeszcze ileś osób na pokładzie i klima to nie ruszy z miejsca
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
Re: Klimatyzacja a nowsze auta (VW)
Trochę cie poniosło. To nie NASA. I golf 3 i 4 miał na sprzęgle elektromagnetycznym i nic nie odpuszczał choćbyś ciągnął lawetę pod górę. Co innego już np w golfie 5, touranach itp. Tam nie ma sprzęgła tylko zawór wydajnościowy. Czynnik cały czas śmiga tyle że śmiga wkoło w kompresorze mieląc jak w betoniarce lub puszcza na układ czyli parownik i skraplacz. Tylko przy zaworze wydajnościowym mamy płynna regulacje działania klimy. Tak więc np jadąc spokojnie klina może chodzić na nawet 100% natomiast jak depniemy pedał gazu w podłogę to klima chodzi na 10 czy 20 % Czyli wyprzedzamy to nie zabiera mocy na kola.
Wolnossaca benzyna to kibel bo w takim 1.6 mpi masz te 102 konia ( o ile tyle by wypluł na hamowni a nie jakieś 95KM) ale przy obrotach silnika 5000-6000. Przy obrotach 3000 to nie wiem czy choć z 40 koni będzie. Diesel ma nieco inaczej tak hak też doładowana benzyna bo z 70 % mocy maksymalnej masz jyz przy obrotach około 2000. A i klima zabiera około 11 koni.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Klimatyzacja a nowsze auta (VW)
Dokładnie A tutaj można zobaczyć, na jaki przyrost mocy można liczyć po mapowaniu szara linia to przed a zielona po
A 1.4 MPI 75 KM to przy 2000 rpm ma nieco ponad 30 kunia ale lepiej reaguje na ewentualne mapowanie
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: pt sie 22, 2014 23:41
Re: Klimatyzacja a nowsze auta (VW)
Czyli to jest związane z silnikiem tak? Czy generacją auta? Bo np w takim golfie mk6 1,6 mpi, włączam klime i mam 15-20 koni mniej? Jak jest np +30 za oknem?
Jakoś nie chce mi się wierzyć że GTD czy GTI po załączeniu klimy tak się od ręki pozbywają mocy.
Układ klimatyzacji jest inny dla wersji 1,6 mpi a inny np dla 2,0 TDI?
Jakoś nie chce mi się wierzyć że GTD czy GTI po załączeniu klimy tak się od ręki pozbywają mocy.
Układ klimatyzacji jest inny dla wersji 1,6 mpi a inny np dla 2,0 TDI?
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Klimatyzacja a nowsze auta (VW)
Im słabszy silnik, im ma mniejszy moment obrotowy, tym większy odczuwalny wpływ na moc ma układ klimatyzacji.Michał Tyszek pisze: ↑pt maja 27, 2022 12:14
Jakoś nie chce mi się wierzyć że GTD czy GTI po załączeniu klimy tak się od ręki pozbywają mocy.
W zasadzie tak, tylko spójrz jaki moment obrotowy ma 1.6 a jaki 2.0 TDI, taki 2.0 TSI czy TDI praktycznie nie odczuwa załączania układu klimatyzacjiMichał Tyszek pisze: ↑pt maja 27, 2022 12:14
Układ klimatyzacji jest inny dla wersji 1,6 mpi a inny np dla 2,0 TDI?
Re: Klimatyzacja a nowsze auta (VW)
Generacja auta. Było pisane ze golf 4 i wcześniejsze generację mają klimę załączana na sztywno. Albo pracuje pełna kitą albo wcale. Golf 5 i nowsze mają kompresor z zaworem wydajnościowym. Jak stoisz w korku to klima pracuje na 100 procent i zabiera 11 koni. Jak jedziesz ze lekko przyspieszasz to powiedzmy pracuje na 50 czy 70 procent a jak wciśniesz pedał gazu w podłogę to klina pracuje na 10 czy 20 procent. Tym rozwiązaniem gdy potrzebujesz moc przekazać na kola to nie idzie niepotrzebnie na jakieś bzdety jak klima itp rzeczy. Klina coś tam chłodzi ale zabiera z silnika powiedzmy 1 konia.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
Re: Klimatyzacja a nowsze auta (VW)
No to teraz Ciebie poniosło bo takie odłączanie klimy to już Felicia z klimatyzacja z lat 95-00 miała. Jak ja uwielbiam takich gostkow i ich posty ze jest "tak i tak" i nie może być inaczej....wesol pisze: ↑czw maja 26, 2022 22:10Trochę cie poniosło. To nie NASA. I golf 3 i 4 miał na sprzęgle elektromagnetycznym i nic nie odpuszczał choćbyś ciągnął lawetę pod górę. Co innego już np w golfie 5, touranach itp. Tam nie ma sprzęgła tylko zawór wydajnościowy. Czynnik cały czas śmiga tyle że śmiga wkoło w kompresorze mieląc jak w betoniarce lub puszcza na układ czyli parownik i skraplacz. Tylko przy zaworze wydajnościowym mamy płynna regulacje działania klimy. Tak więc np jadąc spokojnie klina może chodzić na nawet 100% natomiast jak depniemy pedał gazu w podłogę to klima chodzi na 10 czy 20 % Czyli wyprzedzamy to nie zabiera mocy na kola.
Wolnossaca benzyna to kibel bo w takim 1.6 mpi masz te 102 konia ( o ile tyle by wypluł na hamowni a nie jakieś 95KM) ale przy obrotach silnika 5000-6000. Przy obrotach 3000 to nie wiem czy choć z 40 koni będzie. Diesel ma nieco inaczej tak hak też doładowana benzyna bo z 70 % mocy maksymalnej masz jyz przy obrotach około 2000. A i klima zabiera około 11 koni.
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
Re: Klimatyzacja a nowsze auta (VW)
A w życiu. I golfa 4 miałem i sharana miałem i drugiego golfa 4 i w żadnym tego nie było. Zresztą obejzyj sobie filmik na kanale yt Roberta Donaj czyli Rob z tune up bo tam robił pomiary aut właśnie z klima i bez klimy i wyjaśniał właśnie ze nowe auta mają kompresor z zaworem wydajnościowym właśnie po to.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
Re: Klimatyzacja a nowsze auta (VW)
No to Cedrych głupoty pisał w książce....
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
- luckyboy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 926
- Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
- Lokalizacja: Toruń
- Silnik: BCA
Re: Klimatyzacja a nowsze auta (VW)
Mam Golfa IV 1.4 16v i jak ruszam ze świateł, to na jedynce i dwójce rozłącza sprzęgło kompresora, więc proszę nie wciskać mi kitów, bo to działa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości