Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)
Ile koni i momentu generuje ci motorownia ? Bo jak masz poniżej 180KM i tych 400Nm to się nie pakuj w skrzynię pokroju FJW bo nawet nie będzie sensu wrzucać 6 biegu.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- grubson871118
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: sob lis 22, 2014 20:00
- Lokalizacja: Mszana Dolna
- Auto: Golf plus
- Silnik: AZV
Re: Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)
Jestem przed modzeniem silnika czekam na turbo gtb2060vklr i dp ma dojechać za około 2 tyg. Później strojenie. I z tad moje pytanie o tą skrzynie.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
BYŁ LEON ASV+ FAKE FR JEST VW GOLF PLUS AZV
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)
FJW nie podejdzie bez wymiany tyłu skrzyni albo dorabiania mocowania skrzyni. Osobiście doradzałbym ci nieco krótszą skrzynię pokroju DRW ( ewentualnie młodszy odpowiednik o tym przełożeniu, nie pamiętam teraz oznaczenia ale jest). FJW przy masie twojego auta musiałaby dostać na siebie okolice 230-240KM i okolice minimum 460Nm aby na 6 biegu silnik nie czuł nadmiernego obciążenia. Jeszcze zależy na jakich kołach jeździsz, ale przy 225 szerokości przy mocy/momencie poniżej tego co napisałem, będziesz czuł że silnikowi trochę za ciężko na 6. No jeszcze pytanie jak mapa będzie zrobiona, ale jak nie chcesz dobijać napędu to pewnie max moment będziesz miał dostępny dopiero od około 3000 obr.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- grubson871118
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: sob lis 22, 2014 20:00
- Lokalizacja: Mszana Dolna
- Auto: Golf plus
- Silnik: AZV
Re: Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)
Ok rozumiem posłucham rady będę szukać DRW. Wolę założyć coś co będzie pasować P&P .
Czy będzie trzeba wymieniać coś więcej ?
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Czy będzie trzeba wymieniać coś więcej ?
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
BYŁ LEON ASV+ FAKE FR JEST VW GOLF PLUS AZV
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)
Czujnik prędkości pojazdu. Nie wiem jak jest u Ciebie ta sprawa realizowana. DRW ma tak jak w MK4, młodsze auta ponoć biorą z abs (nie wiem, nie rozgryzałem tematu bo nie było mi to potrzebne), ale zainteresuj się tym, żeby potem się nie okazało że i tak trzeba obudowę przekładać.
Najlepiej pogrzeb po forach w poszukiwaniu informacji kto jakie swapy robił w tego typu skrzyni jaką masz, a potem się rozejrzyj za czymś o innych przełożeniach w tym samym typie obudowy. Tak będzie najprościej. Ja u siebie jak robiłem rzeźbę to skrzynię 2 razy rozbierać musiałem żeby podmienić obudowę. Najgorsze że że każdym razem musisz posprawdzać luzy na łozyskach a to sporo czasu zabiera.
Najlepiej pogrzeb po forach w poszukiwaniu informacji kto jakie swapy robił w tego typu skrzyni jaką masz, a potem się rozejrzyj za czymś o innych przełożeniach w tym samym typie obudowy. Tak będzie najprościej. Ja u siebie jak robiłem rzeźbę to skrzynię 2 razy rozbierać musiałem żeby podmienić obudowę. Najgorsze że że każdym razem musisz posprawdzać luzy na łozyskach a to sporo czasu zabiera.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- grubson871118
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: sob lis 22, 2014 20:00
- Lokalizacja: Mszana Dolna
- Auto: Golf plus
- Silnik: AZV
Re: Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)
Z tego co ustalilem moja skrzynia HDU to 02Q Natomiast DRW 02M. Obie mają miejsce na czujnik prędkości lub zaslepke. Czy ktoś kojarzy czy są jakieś różnice w obudowie między tymi dwoma typami skrzyń.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
BYŁ LEON ASV+ FAKE FR JEST VW GOLF PLUS AZV
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)
Z tym pytaniem Ci nie pomogę, ale FJW na pewno nie siądzie od ręki, skoro do starego MK4 bez podmiany obudowy lub dorabiania łapy nie siadała.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- grubson871118
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: sob lis 22, 2014 20:00
- Lokalizacja: Mszana Dolna
- Auto: Golf plus
- Silnik: AZV
Re: Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)
Ok spoko i tak mi dużo podpwiedziales dzięki wielkie może uda się coś ogarnąć.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
BYŁ LEON ASV+ FAKE FR JEST VW GOLF PLUS AZV
Re: Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)
Ale łapę jakaś soawnac to raczej nie problem myślę. Nawet nie wiem czy nie lepiej bym to ogarnął jak ori. Już dawno chciałem samemu w Sharanie przerobić ta łapę dolna bo okropnie przeszkadza przy demontażu/montażu skrzyni. Flexik płaskownik i robię po swojemu.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)
Nie chodzi o dolną łapę (lizak) tylko górną, tą co trzyma skrzynię na podłużnicy.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)
Witam. Golf 4 1.9tdi pd 101km axr skrzynia euh 3000rmp przy 140/km chciałbym zmienić Koła 5 biegu. Czy Koła że skrzyni ggu podejda ? Pozdrawiam
Re: Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)
Wrzuć lepiej całą skrzynię, nie są one aż takie drogie. Zmieniałem kiedyś koła 5 biegu w innym samochodzie i o ile piątka ładnie się wydłużyła, tak dziura między 4 i 5 jest trochę dokuczliwa. To tak jakbyś miał 4 i 6 bez 5.
Re: Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)
witam mam pytanko czy ktoś jest w stanie sprawdzić jaka skrzynia dsg jest montowana do tourana 2,0tdi 150koni rp 2018
były http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=303319" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michał_1977
- _
- Posty: 14216
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Re: Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)
Ja w mk2 mam FJWgrubson871118 pisze: ↑sob gru 01, 2018 23:25Ok rozumiem posłucham rady będę szukać DRW. Wolę założyć coś co będzie pasować P&P .
Wywaliłem DRW i wstawiłem FJW, żeby trochę obroty zbić na trasie.
Aby zastąpić DRW (i pochodne) skrzynią FJW, potrzeba przerobić ori łapę od FJW i zmienić blachę mocującą linki do skrzyni biegów (te śmieszne okulary).
Wrzucę zdjęcia, jak u siebie przerobiłem łapę FJW.
W przeróbce łapy chodzi o przycięcie z wysokości i wstawieniu płaskownika o solidnej grubości, z rozmierzonymi otworami i przyspawanymi nakrętkami pod tymi otworami. Ja wykorzystałem nakrętki z wielowahacza A4 B5. Są one wysokie (dużo gwintu) i mają tzw. czapkę i fajnie się spawa. Dodatkowo przesunięcie lekkie i gra gitara
Przeróbka tej łapy z pomiarami włącznie (skrupulatnie co do 1mm), zajęła mi max 1,5h
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości