Golf 1.6 SR opinie na temat założenia gazu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- diabel0903
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: śr lip 15, 2015 06:47
Golf 1.6 SR opinie na temat założenia gazu
Witam. Tematów czytałem sporo na temat gazu w tym silniku.Tematu by nie było gdyby nie wysokie spalanie benzyny tego silnika. Jeżdżę już 9 miesięcy moim golfikiem na samej benzynie. 10 litrów benzyny w mieście i 8 litrów na trasie zaakceptowałem chociaż z początku jezdzilem do mechanika żeby wszystko posprawdzał bo takie spalanie jest niemożliwe a jednak Przy aktualnych mrozach jeszcze wzrosło więc nasunął się temat założenia gazu. Od razu mówię że jestem przeciwnikiem gazu ale w portfelu wolałbym mieć te parę złotych więcej. Dzisiaj byłem u miejscowego gazownika którego polecił mi mój mechanik. Za instalacje z montażem woła 2000 zł. Wiem że sterownik miałby być stag 4. o reszcie się jeszcze nie dopytywałem bo nie jestem zdecydowany. Golfem mam zamiar jezdzic 3-4 lata może dłużej więc instalka powinna się zwrócić. Gazownik powiedział że przy tym silniku często występuje falowanie obrotów po założeniu instalki i od razu mnie to troszkę zniechęciło ponieważ mój golfik idelnie się sprawuje. I nie chciałbym się np po roku użerać z jakimś szarpaniem itp. Jakie opinie macie na temat instalki w tym silniku i jak długo pojezdziłbym bez żadnych niespodzianek. Przepraszam za kolejny temat o tym silniku w gazie ale żadnych szczegółów nie znalazłem.
Golf 1.6 SR opinie na temat założenia gazu
Co do gazu, to ja też nie jestem zwolennikiem, mam 4 z 2,0 silnikiem i nie narzekam na spalanie bo wiedziałem co kupuje, a co do twojej sytuacji że sie zwróci koszt instalacji to mało, musisz jeszcze być w zysku .Co do silnika twój jak i mój sa jedne z lepszych do zagazowania, a awarie będzie wiecej bo bedzie wiecej osprzętu[czytając forum] NO I TEN KOREK WSTYDU -BRRRR
- diabel0903
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: śr lip 15, 2015 06:47
Golf 1.6 SR opinie na temat założenia gazu
Dałem sobie tydzień na zastanowienie. Wlew gazu byłby schowany pod klapką wlewu benzyny a butla w kole zapasowym osprzęt gazownik dobrał mi lepszy i mówił ze na tym powinno dobrze śmigać
Golf 1.6 SR opinie na temat założenia gazu
Na gazie jeżdzę juz ponad dwa lata-jakieś 30tys km...zastaw lovato smart.Jak dotychczas bezproblemowo-falowanie i inne problemy z tym silnikiem związane sa z osprzętem-czujnik temperatury,czujnik halla a w szczególności przepustnicą ktora musi byc regularnie czyszczona i adoptowana.
- diabel0903
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: śr lip 15, 2015 06:47
Golf 1.6 SR opinie na temat założenia gazu
Znam temat przepustnicy bo miałem z nią problem przy zakupie auta. A jak z tym plastikowym kolektorem, słyszałem ze troche nie za bardzo. Powiem wam panowie ze jestem zmieszany hehe spadki mocy będą odczuwalne? Bo mój wujek kiedys miał Toledo na gazie i wcale nie chciało to jeździć.. ;/
-
- Mały gagatek
- Posty: 125
- Rejestracja: sob paź 20, 2012 11:18
Golf 1.6 SR opinie na temat założenia gazu
Z plastikowym kolektorem nie ma problemu, u mnie w rodzinie jest astra 2 z silnikiem 1.2 i tam jest plastikowy kolektor i nie ma żadnych problemów. Z plastikowym może byc nawet plus bo jak nie ściągnął kolektora do nawiertów to wióry z plastiku nie zrobią bałaganu jak te z metalu
[quotespadki mocy będą odczuwalne? Bo mój wujek kiedys miał Toledo na gazie i wcale nie chciało to jeździć.. ;/ ][/quote]
A kto to może wiedzieć ? Wszystko zależy od tego jak spisze się gazownik bo wiesz....cena instalacji to także pieniądze za wiedzę gazownika i strojenie i te ostatnie czynniki mają większe znaczenie niż sama instalacja. Skoro Twój wujek miał kiedyś toledo to pwenie chodzi o stare toledo gdzie była instalacja na mieszalniku, pewnie miał za mały mieszalnik i zmuliło to samochód.
I nie zmuszaj się na siłę.....nie chcesz nie zakładaj, bo widzę po pytaniach jakie zadajesz, masz znikomą wiedzę o gazie, do tego gazownik, który ostrzega przed falowaniem obrotów po założeniu gazu w tym motorze.....no przecież gdyby miał pojęcie o tym silniku wiedziałby że falowanie nie ma nic wspólnego z gazem i występuje na samej benzynie i tu jest wielki znak zapytania co do jego wiedzy i umiejętności.
[quotespadki mocy będą odczuwalne? Bo mój wujek kiedys miał Toledo na gazie i wcale nie chciało to jeździć.. ;/ ][/quote]
A kto to może wiedzieć ? Wszystko zależy od tego jak spisze się gazownik bo wiesz....cena instalacji to także pieniądze za wiedzę gazownika i strojenie i te ostatnie czynniki mają większe znaczenie niż sama instalacja. Skoro Twój wujek miał kiedyś toledo to pwenie chodzi o stare toledo gdzie była instalacja na mieszalniku, pewnie miał za mały mieszalnik i zmuliło to samochód.
I nie zmuszaj się na siłę.....nie chcesz nie zakładaj, bo widzę po pytaniach jakie zadajesz, masz znikomą wiedzę o gazie, do tego gazownik, który ostrzega przed falowaniem obrotów po założeniu gazu w tym motorze.....no przecież gdyby miał pojęcie o tym silniku wiedziałby że falowanie nie ma nic wspólnego z gazem i występuje na samej benzynie i tu jest wielki znak zapytania co do jego wiedzy i umiejętności.
A co takiego jest wstydliwego w tym korku ? Bo wiesz....są ludzie tacy jak ja, którzy przez ten korek wstydu (w aucie w profilu) zaoszczędzili przez kilka lat na dwa golfy 4, więc raczej powód do wstydu to nie jest, prawda ?NO I TEN KOREK WSTYDU -BRRRR
Re: Golf 1.6 SR opinie na temat założenia gazu
Zależy jakie miasto, ale pali trochę dużo. Ja kręcę się w 70% po mieście, jazda dynamiczna, miasto takie, że pokonanie 10 km zajmuje 18-20 minut i spalanie mam 10 litrów, ale gazu. Benzyny 8-8,5 litra jak kiedyś mierzyłem.diabel0903 pisze:Tematu by nie było gdyby nie wysokie spalanie benzyny tego silnika. Jeżdżę już 9 miesięcy moim golfikiem na samej benzynie. 10 litrów benzyny w mieście i 8 litrów na trasie zaakceptowałem chociaż z początku jezdzilem do mechanika żeby wszystko posprawdzał bo takie spalanie jest niemożliwe a jednak
Trochę mało szczerze mówiąc, warto trochę dołożyć i wsadzić lepsze wtryski, reduktor, etc.diabel0903 pisze:Za instalacje z montażem woła 2000 zł. Wiem że sterownik miałby być stag 4. o reszcie się jeszcze nie dopytywałem bo nie jestem zdecydowany.
Czemu jesteś przeciwnikiem? Gaz jest w pełni bezpieczny, nie szkodzi silnikowi o ile jest założony zgodnie ze sztuką i dobrze wyregulowany w trasie. Wlew gazu pod klapkę i jedyna różnica, którą zauważysz, to ta w portfelu na stacjidiabel0903 pisze:Od razu mówię że jestem przeciwnikiem gazu ale w portfelu wolałbym mieć te parę złotych więcej.
Bzdura. Ja bym takiego gazownika omijał z daleka. Faktem jest, że po założeniu LPG wyjdą niedomagania kabli WN czy świec - przy LPG wszystko musi być w pełni sprawne i jak coś już nie domaga, to na gazie wychodzi jako pierwsze.diabel0903 pisze:Gazownik powiedział że przy tym silniku często występuje falowanie obrotów po założeniu instalki i od razu mnie to troszkę zniechęciło ponieważ mój golfik idelnie się sprawuje. I nie chciałbym się np po roku użerać z jakimś szarpaniem itp. Jakie opinie macie na temat instalki w tym silniku i jak długo pojezdziłbym bez żadnych niespodzianek. Przepraszam za kolejny temat o tym silniku w gazie ale żadnych szczegółów nie znalazłem.
Instalację mam od dwóch lat, sterownik Stag 4+, reduktor AC R01, wtryski AC W01 i nie ma i nigdy nie było żadnego szarpania, falowania, etc. Wystarczy regularny serwis instalacji, kompetentny gazownik i nie ma mowy o jakimkolwiek niedomaganiu, awariach czy falowaniu obrotów, szarpaniu. Generalnie te silniki bardzo dobrze współpracują z LPG.
psilos1 pisze:Na gazie jeżdzę juz ponad dwa lata-jakieś 30tys km...zastaw lovato smart.Jak dotychczas bezproblemowo-falowanie i inne problemy z tym silnikiem związane sa z osprzętem-czujnik temperatury,czujnik halla a w szczególności przepustnicą ktora musi byc regularnie czyszczona i adoptowana.
Kolektor przy montażu gazu się ściąga, robi się wszystko co potrzebne i śmiga bez problemu. Nie ma żadnych spadków mocy, tak samo nic nie szarpie przy przełączaniu. U mnie w momencie przełączenia z pb na lpg nic nie czuć, tak samo samochód chodzi identycznie na pb jak i na lpg. Instalacje LPG poszły mocno do przodu, aktualnie jest już VI generacja, Ty będziesz miał założoną instalację sekwencyjną IV generacji, a Twój wujek miał zapewne II generację i dlatego były cuda, straty mocy, etc.diabel0903 pisze:Znam temat przepustnicy bo miałem z nią problem przy zakupie auta. A jak z tym plastikowym kolektorem, słyszałem ze troche nie za bardzo. Powiem wam panowie ze jestem zmieszany hehe spadki mocy będą odczuwalne? Bo mój wujek kiedys miał Toledo na gazie i wcale nie chciało to jeździć.. ;/
Jeżeli nie jesteś przekonany do instalacji LPG, to doedukuj się, zdobądź fachową wiedzę i wtedy zdecydujesz, nie ma co się zmuszać czy opierać na tym co ktoś miał kiedyś i dwie generacje wstecz Dzisiaj instalacje są bardzo w porządku i do tego są bez problemowe A co do odpowiedniego zakładu, który zakłada LPG - możesz wejść na forum lpg i tam masz mapę polecanych gazowników, opinie ludzi, etc, więc będziesz mógł pooglądać też zdjęcia i zobaczyc jak to wszystko wygląda, a przy okazji będziesz mógł się dowiedzieć, czy na pewno gazownik u którego byłeś jest OK.
- diabel0903
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: śr lip 15, 2015 06:47
Golf 1.6 SR opinie na temat założenia gazu
Gazownik mi zjechał z ceny bo to kolega mojego przyszłego teścia. Mówił że za taka instalke bierze 2300zl. To prawda.. nie mam dużej wiedzy na temat instalacji lpg ale prowadziłem dwa auta z gazem i jechało się dobrze na gazie ale były to auta z większym motorem. Możliwe że miał starego typu instalacje bo toledo było pierwszej generacji. Mieszkam w 40 tys mieście a do samej pracy mam 2,5 km do której przeważnie poruszam się rowerem albo na pieszo. Gaz zakładam z myślą o tańszym poruszaniu się na trasie bo np w okres zimowy gdzie bym nie chciał dojechać w mieście to gaz mi się raczej nie włączy a jak włączy to pod koniec jazdy.
Golf 1.6 SR opinie na temat założenia gazu
Gaz się całkiem szybko przełącza. Ja mam ustawione przełączenie, gdy temperatura płynu chłodzącego osiągnie 40 stopni (niektórzy mają mniej, np. 30 czy 35 stopni, ale u mnie gazownik polecił ustawienie na 40) i wygląda to tak, że teraz jak jest zima, to wyjeżdżam i po przejechaniu 1,5-2km się przełącza, jak jest ostry mróz, to ciutkę dłużej, wiadomo, ale jak np. rano się odśnieża/skrobie auto i to zajmuje kilka minut, to wyjadę, trochę przejadę i już się przełączy W lato jest bajka, bo ledwo co odpalę, wyjadę zza bramy czy dojadę do skrzyżowania i już chodzi na gazie Tak czy inaczej jeździ się 2x taniej
Golf 1.6 SR opinie na temat założenia gazu
Ja swoim Golfem z takim samym silnikiem przejechałem ponad 65kkm na gazie. Miałem pod maską reduktor alaska at09, listwę czerwony valtek, sterownik stag 200. Niby reduktor za słaby, wtryski najgorszy shit, ale ja nie odczułem tego. Niestety po tym przebiegu rozszczelniła mi się sekcja wodna w reduktorze i obecnie nastąpiła zmiana na KME TUR, przy okazji zmieniłem listwę na omvl (bo stara też już swoje nalatała) i uważam że jest jeszcze lepiej niż było na gazie. Polecam do tego silnika nie przesadzać z inwestycją pieniędzy w gaz. Silnik jak jest dobrej kondycji to pojedzie na każdej, ale trzeba to dobrze założyć. Po pierwsze zdjąć kolektor i wwiercić się jak najbliżej silnika, a nie jak już widziałem z góry po najmniejszej linii oporu, równej długości wężyki od listwy do kolektora i wejście z podciśnieniem nie z jednego cylindra, ale zaraz za przepustnicą.
Oprócz tego butla założona tak że wskaźnik na butli jest bliżej bagażnika (bliżej klapy), tak jak tu
,
a nie jak większość zakłada do tzw. jazdy na wstecznym tak:
Jeszcze jedno, dobrze założony gaz to oszczędności na stacji, a nie oszczędzasz na instalacji i się dziwisz że dużo pali. Moje spalanie na LPG średnio 10l, po mieście do 11, poza miastem 8-9, a na autostradzie 5 osób i zapakowany do 12.Wariant emeryt miasto 9, poza miastem 7-8.
Jeszcze jedno, ja żadnego falowania nigdy nie miałem na gazie, a kiedyś jak sprawdzałem kable czy są dobre, bo i tak miałem świece wymieniać to pod maską była normalnie dyskoteka, a na gazie i tak chodził idealnie.
Oprócz tego butla założona tak że wskaźnik na butli jest bliżej bagażnika (bliżej klapy), tak jak tu
,
a nie jak większość zakłada do tzw. jazdy na wstecznym tak:
Jeszcze jedno, dobrze założony gaz to oszczędności na stacji, a nie oszczędzasz na instalacji i się dziwisz że dużo pali. Moje spalanie na LPG średnio 10l, po mieście do 11, poza miastem 8-9, a na autostradzie 5 osób i zapakowany do 12.Wariant emeryt miasto 9, poza miastem 7-8.
Jeszcze jedno, ja żadnego falowania nigdy nie miałem na gazie, a kiedyś jak sprawdzałem kable czy są dobre, bo i tak miałem świece wymieniać to pod maską była normalnie dyskoteka, a na gazie i tak chodził idealnie.
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2016 14:18 przez radzio01, łącznie zmieniany 1 raz.
Golf 1.6 SR opinie na temat założenia gazu
jak nie faluje na Pb to na gazie tez nie bedzie chyba ze magik od gazu cos skopie..
jezeli faluje na Pb to na gazie bedzie wiecej..
mialem 1.6 sr teraz mam 1.8T i oba idealne do gazu i nawet spalanie podobne 1.6 - 42tys i sprzedalem - jezdzi dalej na forum,
1.8T prawie 50tys i jezdzi dalej
zakladaj i sie nie zastanawiaj.. tez spali Ci w miescie 10l ale tanszego o polowe lpg + cos PB na rozruch, latem praktycznie tylko lpg
ZAKLADAJ lpg i zobaczysz, ze kiedys podziekujesz za te rady
jezeli faluje na Pb to na gazie bedzie wiecej..
mialem 1.6 sr teraz mam 1.8T i oba idealne do gazu i nawet spalanie podobne 1.6 - 42tys i sprzedalem - jezdzi dalej na forum,
1.8T prawie 50tys i jezdzi dalej
zakladaj i sie nie zastanawiaj.. tez spali Ci w miescie 10l ale tanszego o polowe lpg + cos PB na rozruch, latem praktycznie tylko lpg
ZAKLADAJ lpg i zobaczysz, ze kiedys podziekujesz za te rady
Golf 1.6 SR opinie na temat założenia gazu
Mam Borę 1.6 sr i założyłem lpg, ten silnik jest do tego idealny, spadek mocy jest niewyczuwalny. Owszem auto swoje waży i te 101kucy niewiele może z tym zrobić, ale jest to prosty silnik i jak już mówiłem idealny do lpg. Co do opinii "korek wstydu" mam na to wyj......ane jeżdżę za tak śmieszne pieniądze że aż miło. Ogólnie spalanie zbliżone do benzyny, ostatnio zrobiłem na 45litrach lpg ponad 500km więc nazwa korek wstydu mi wisi
Jeśli występuje jakiekolwiek falowanie obrotów po założeniu lpg to trzeba w pierwszej kolejności sprawdzić uszczelki kolektora, bo mogą po naruszeniu podczas montażu lpg puszczać lewe powietrze. Objawia się to głównie błędem sondy lambda 537. A więc kupujemy "superstart" do silnika benzynowego i gdy obroty falują to psikamy po kolektorze w miejscu wyżej wymienionych uszczelek, jeśli obroty się wyrównują to znaczy że gdzieś jest nieszczelność i czeka nas wymiana uszczelek. Skąd to wiem? Bo o tym czytałem i u siebie temat przerobiłem też.
Jako że w tym silniku jest kolektor plastikowy można tu założyć tylko pełną sekwencję, mnie skasowali 2300, ale w cztery miech mam nalatane prawie 10000tyś na lpg więc zwraca się ta inwestycja bardzo szybko. Gaz włącza się po przejechaniu około 1km gdy silnik jest zimny po nocy, w zimie tak po 1,5 km, a w cieplejsze dni nawet po niecałym km. Ważną sprawą jest sprawny termostat, im szybciej się nagrzeje płyn chłodniczy tym szybciej uruchomi się lpg.
Jeśli występuje jakiekolwiek falowanie obrotów po założeniu lpg to trzeba w pierwszej kolejności sprawdzić uszczelki kolektora, bo mogą po naruszeniu podczas montażu lpg puszczać lewe powietrze. Objawia się to głównie błędem sondy lambda 537. A więc kupujemy "superstart" do silnika benzynowego i gdy obroty falują to psikamy po kolektorze w miejscu wyżej wymienionych uszczelek, jeśli obroty się wyrównują to znaczy że gdzieś jest nieszczelność i czeka nas wymiana uszczelek. Skąd to wiem? Bo o tym czytałem i u siebie temat przerobiłem też.
Jako że w tym silniku jest kolektor plastikowy można tu założyć tylko pełną sekwencję, mnie skasowali 2300, ale w cztery miech mam nalatane prawie 10000tyś na lpg więc zwraca się ta inwestycja bardzo szybko. Gaz włącza się po przejechaniu około 1km gdy silnik jest zimny po nocy, w zimie tak po 1,5 km, a w cieplejsze dni nawet po niecałym km. Ważną sprawą jest sprawny termostat, im szybciej się nagrzeje płyn chłodniczy tym szybciej uruchomi się lpg.
- diabel0903
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: śr lip 15, 2015 06:47
Golf 1.6 SR opinie na temat założenia gazu
Skusiłem się na gaz i już śmigam dwa miesiące Ale wystąpił problem z odpalaniem na zimnym silniku. Ledwo co odpali, wejdzie na wysokie obroty, od razu spadają i samochód gaśnie. Jak przełączy się na gaz to działa bez zarzutu chyba że silnik jest rozgrzany to wtedy dobrze chodzi na benzynie. Odłączyłem czujnik temperatury silnika na noc i dzisiaj rano chciałem odpalić samochód i jeszcze gorzej. Po założeniu gazu miałem problem z jazdą na lpg, samochód mi gasł jak dojeżdżałem do skrzyżowań a na benzynie chodziło dobrze i po regulacji coś się porobiło. Teraz odłączyłem aku może coś pomoże.
Układ sterujący: STAG GoFast
Listwa wtryskowa: AC W02
Reduktor: AC R02
Układ sterujący: STAG GoFast
Listwa wtryskowa: AC W02
Reduktor: AC R02
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Golf 1.6 SR opinie na temat założenia gazu
Miałem podobne objawy. Okazało się że padł silnik krokowy w przepustnicy, a co za tym idzie brak ssania na zimnym silniku. Sprawdź na vagu czy nie masz błędów z przepustnicy.
Ostatnio zmieniony sob sie 27, 2016 12:31 przez dominiks1980, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości