Naprawa luźnego króćca pompy vacum w silnikach 1.9 TDI PD

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2829
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Naprawa luźnego króćca pompy vacum w silnikach 1.9 TDI PD

Post autor: bioly05011 » pn kwie 06, 2015 14:12

Witam ,dziś chciałbym przedstawić jak naprawić luźny a w moim przypadku wyrwany króciec pompy vacum /tandem firmy LUK,a dodatkowo zaoszczędzić parę złoty. Każdy wie co za tym idzie (słabe hamulce jak i podciśnienie ,przez co auto słabo przyspiesza).Na zdjęciach został przedstawiony całkowicie wyrwany króciec ,gdzie przy pomocy tokarki został dotoczony pierścień,który po założeniu na vacum został nawiercony wiertłem 2,5 w celu odznaczenia punktów na vacum (strzałki na czerwono,otworki te później po odznaczeniu powiększamy na 3.5 mm ,by mogły wkręcić się śróbki)
Obrazek
Obrazek
na późniejszym etapie wykonania gwintów M3 i wkręceniu śrubek.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
jak już wszystko mamy gotowe wkładamy zaworek zwrotny, oring ,króciec ,następnie zakładamy uszczelkę grubości 1 do 1,5 mm, możemy do tego też użyć trochę silikonu, zakładamy tulejkę i dociskamy tak by otworkach tulejki pokazały się powiększone otworki w pompie vacum i wkręcamy śrubki .W taki oto sposób mamy uszczelniony króciec pompy.
Obrazek
Obrazek


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14216
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Naprawa luźnego króćca pompy vacum w silnikach 1.9 TDI PD

Post autor: Michał_1977 » pn kwie 06, 2015 19:37

Dobra robota :bigok: może i ja kiedyś skorzystam :pub:
W poradniku i ja miałem swój udział,bo musiałem fotki poprawić :satan:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Tajny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt lut 16, 2007 00:57
Lokalizacja: POLAND

Re: Naprawa luźnego króćca pompy vacum w silnikach 1.9 TDI P

Post autor: Tajny » sob maja 23, 2015 21:42

Można prościej

demontujemy pompe ( w mk4 z silnikiem alh można zaklepać bez demontażu pompy ), zaklepujemy małym młoteczkiem rant wokół króćca wstawiamy pierścień dotoczony z amelinium na klej epoksydowy dwuskładnikowy

przetestowane na trzech sztukach



Jacek1234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw gru 31, 2020 00:52

Re: Naprawa luźnego króćca pompy vacum w silnikach 1.9 TDI PD

Post autor: Jacek1234 » czw gru 31, 2020 00:59

Witam
Panowie mam pytanie mam obluzowany ten kruciec czemu nie mozna wyciagnac tan zawor zwrotny zespawac ten krocicec a zawor zwroty wyciagnac na zewnątrz pompy vacum chyba to jest łatwiejsze rozwiazanie ?? No chyba ze ten zwor musi byc w obudowie ?? jak tak to czemu ??

Znak ktos odpowiedz na to pytania ??



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Naprawa luźnego króćca pompy vacum w silnikach 1.9 TDI PD

Post autor: wesol » czw gru 31, 2020 08:56

Musi byc jak najbliżej łopatek by robić próżnię. I ma smarowanie olejem który bierze z głowicy. Tak jakbyś się pytał czemu zawory są w głowicy bo możnaby je zapisać w kolektory. Zresztą nic tam nie trzeba spawać. Wcisnąć króciec i wkoło oklepac malutkim młoteczkiem. To wystarczy na kolejne 5-10 lat. Nie trzeba tego robić na wytrzymałość na 100 lat. Pompa tandem i tak nie wytrzyma tyle. Ani sekcja próżniowa ani paliwowa.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości