Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: arwam » pn lip 30, 2012 22:38

ciepek, ja teraz mam sporo ponad 220KM i i nie powiem żeby to był przerost formy nad treścią, jak się uda to jeszcze trochę dorzucę do pieca, jak silnik nie pokaże kopyt to będzie kolejny wykres



ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: ciepek » śr sie 01, 2012 11:18

0
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2012 20:00 przez ciepek, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: arwam » śr sie 01, 2012 13:22

ciepek pisze: Potem wyjedzasz dajesz do pieca i słuchasz czy juz cos jebło czy dopiero za 2 dni

no tak bo mnie po półtora miesiącu dosłownie turbo odkręciło sie og kolektora wydechowego...
ciepek pisze:mozna zapodac jak ty gtb ale to 1000 zł mozna zadac dół od tdi ale to znowu min 500 potem doprowadzac to do stanu tip top za 1000 kolejne ,ryc i odnawiac głowice za kolejne 1000 zł walic szpilki arp za 700 pompa i wtryski 700 icek i rury 300 wydech nastepne 300 sprzegło z 1000 inne duperele z 500 i tak bez problemu do 5000 sie uzbiera do tego 1000 godzin pracy umysłowej i fizycznej zrąbane ze 2 silniki po drodze i 3 kolejne w częściach .Warsztat ze spawarkami szlifierkami wiertarkami frezami itp itd... wiem bo sam mam pewno jak i Ty tez ...nie wspomnę o zajebistym zapleczu części

co do kosztów to nie jest aż tak strasznie jesli trafisz motor w naprawdę dobrym stanie, i sporo z tego odsprzedasz, co do narzędzi to wystarczy komplet naprawdę dobrych kluczy, parę szczypiec i trochę specjalnych nasadek,, przy większych kombinacjach MIG i flex, i czego nie masz to zawsze można sobie wyprodukować,
co do zaplecza części to sie zgodzę lepiej je mieć bo inaczej zabawa zaczyna być naprawdę droga...

co do sprzęgła to przy takich momentach nie zastanawiasz się jak długo sprżęgło pożyje bo ono jest z góry skazane na śmierć, kwestia tylko tego jak długo pożyje układ przeniesienia napędu, czyli skrzynia półosie i przeguby, u mnie po ułężu i i miesiącu jazdy a właściwie dwóch mam całość do wymiany włącznie z pozrywanymi pełnymi tulejami przednich wachaczy, taka moc to już nie są przelewki i sieje spustoszenie w układzie jezdnym i przeniesienia napędu...

co do przyspieszenia na piątce to to mógłbym poprawić stosując nieco mniejszą turbinę niż tą co mam mianowicie GTB1756VK, ona wstaje już na obrotach biegu jałowego bez dotykania gazu jak zamkniesz kierownice, a góra powinna być podobna może tylko nieco gorsza, a jeśli chcesz jeździć na codzień mocnym autem to zakładaj BV43A, laga nie ma jak już masz tylko 1500rpm można na piątce pod górę spokojnie przy 1500-1800rpm wyprzedzać, jedynie tam jesli wysoko kręcisz to nie radzę pompować więcej niż 1,4-1,5bara, jak pompujesz powyżej to rczej trzeba go niżej kręcić, moment który to maleństow potrafi wyprodukować jest naprawde niezdrowy nawet dla sprżęgła VR'owskiego bo już jedno zabiłem pierwszym butem do spodu.\

tamtą turbinę miałem za psie pieniądze więc bardzo jej nieżałowałbym gdyby nie to że naprawdę świetnie się prawowała, jesli drugie auto do jazdy codziennej będzie miało 1.9 pod maską to właśnie takie turbo tam wyląduje oczywiście z moim systemikiem sterowania VNT.


co do sensu psucia, gdyby wszyscy naukowcy tak myśleli to dalej byśmy posuwali na osiołkach :jezor:

można na to spojrzeć nieco inaczej, jeśli kupujesz silinik bez głowicy tworzysz takie lepsze TD,
co do sterowania pompy nie jest wykluczone że będzie kiedyś mechaniczna ale to jak już stwierdzę że nei da się bardziej precyzyjnie wysterować pompy, i przeto ugrać jeszcze trochę, zlikwidowałoby to tez niektóre przypadłości naprawę mocnej pompy jak choćby nawet delikatnie różne obroty biegu jałowego na zimnym i gorącym oraz polepszyłaby się kultora pracy silnika



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: t0mal » pt sie 03, 2012 21:39

Zrobienie porządnego TD wygląda mniej więcej tak:
- pompa - 600-800zł
- intercooler z rurami 300-400zł
- końcówki dn0sd 274 - 160-240zł
- kpl. chłodzienie oleju - 400-500zł
- turbosprężarka 1300-1600zł
- sprzęgło + skrzynia 02A 800-1200zł
- mbc, manomer, egt, pierdoły - 300zł

Co daje 3860 - 5040 za bezawaryjne 160-180 km. W 1.6 trzeba doliczyć remont głowicy.



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: tomogolf2 » pt sie 03, 2012 22:09

t0mal, tak wlasnie to wyglada ;) tylko ta cena turbiny to jakiej? nie pamietam zebym kiedykolweik dal za turbo wiecej niz 500 (uzywke), chyba ze chodzi co o jakas regenerowana lub hybrydke


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: SZOPENN » pt sie 03, 2012 22:14

no.. z tym intercoolerem to troszeczkę w wersji optymistycznej, czyli IC ze szrotu + poksylina a orurowanie to chyba PCV....

należy doliczyć również (jeśli będziemy robić sami) koszt dojazdów po częsci, czas szperania po złomach i szrotach, koszt telefonów i rozmów ze szrotami... do tego.. wliczmy wpadki typu np rozpadające się coś w skrzyni która według zapewnien sprzedawcy "jeździła do końca"... i to daje sumarycznie bardziej realny wynik...



arwam

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: arwam » pt sie 03, 2012 22:34

to jest juz każdego osobista sprawa czy podejmuje takie ryzyko czy nie, ja osobiścię je podejmuję, choć dziś mnie down pipe pokonało bo mi praca jakoś się nie kleiła, jutro kończę bo w nerwach jeszcze nic dobrego nie zrobiono...



David2004
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: wt kwie 24, 2012 19:28
Lokalizacja: Łasin

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: David2004 » ndz lis 22, 2015 23:25

Może niepotrzebnie odświeżam, i nie ten dział ale jestem w desperacji a nic innego nei mogę znaleźć.
w 1v włożona pompa z sbka i T3. podpięty icek z trafica. wskaźnik pokazuje 0,3 bara, dopiero przy 4500obr ładuje 0,5.
dlaczego tylko tyle ? czy seryjnie nie powinno być ok 0,6 ? Czyżby za mało paliwa ? Nieszczelności na dolocie raczej brak. Help me, please.



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: Q_mac » pn lis 23, 2015 07:32

Albo zbyt mało paliwa, albo zły kąt wtrysku (wczesny), albo turbo szrot. BTW, trzeba było k14 zostawić-100x przyjemniejsze.



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: drakula500 » pn lis 23, 2015 21:56

bosze alesz arwam ludziom wyprał umysły, 100 lat nie starczy żeby ludzie przestali wkładać sobie T3.



Awatar użytkownika
ADAM[PL]
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob wrz 05, 2015 18:33

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: ADAM[PL] » pt gru 25, 2015 17:59

Witam ! mam problem z turbiną garrett t3
a mianowicie nie pompuje wcale ciśnienia mam wrażenie jakbym jechał wolnossacym dieslem :(((
pomocyyy!!!!



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14216
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: Michał_1977 » pt gru 25, 2015 21:31

Sprawdź czy WG działa poprawnie.
Kolanko między kolektorem a turbiną całe?
Silnik JR,czy suszarka swapowana do innego 1,6TD?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Kejpi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: wt maja 29, 2012 22:20
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: Kejpi » pt gru 25, 2015 22:09

ADAM[PL] pisze:Witam ! mam problem z turbiną garrett t3
a mianowicie nie pompuje wcale ciśnienia mam wrażenie jakbym jechał wolnossacym dieslem :(((
pomocyyy!!!!
Masz wskaźnik czy patrzysz tylko na wrażenie? To duże turbo i nie wstaje gwałtownie przy seryjnym boscie nie czuć zbytnio że coś pompuje o wciskaniu w fotel tak jak ma to miejsce w np. Oplu 1.7 dti 75KM zappmnij.
Posłuchaj czy coś ci nie gwizdze pod maską i czy nie ma oleju na turbie wężu od turbo do kolektora i na samym kolektorze


Jest: VW Golf II GTD 1.9 AAZ 75KM/150Nm@180KM/357Nm (TD04-13T-4 + Składak Arwama:11mm)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=583227 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Było: VW Golf II TD 1.6 JR 70KM@120KM GovMod, TimingMOD, LDA*180, KKK24=1.4Bar

Awatar użytkownika
ADAM[PL]
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob wrz 05, 2015 18:33

Re: Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: ADAM[PL] » sob sty 02, 2016 14:05

Michał_1977 pisze:Sprawdź czy WG działa poprawnie.
Kolanko między kolektorem a turbiną całe?
Silnik JR,czy suszarka swapowana do innego 1,6TD?
ogólnie to w moim golfie był kiedyś silnik 1.6d poprzedni właściciel zmienił na td ale nie wiem jakie ma oznaczenie i pytanie jak sprawdzić Wg czy działa ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości