[MK3 1z] Sprężyny - jakie?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
giet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: pn sie 08, 2005 11:50
Lokalizacja: 0-22
Kontakt:

[MK3 1z] Sprężyny - jakie?

Post autor: giet » pt gru 09, 2005 18:31

Jak moge sprawdzic czy musze wymienic spręzyny, bo zamierzam wymieniec amortyzatory i zastanawiam czy sprezyny tez. Golfa sprowadzilem niedawno i nie wiem czy kiedys bylo wogule cos wymieniane w zawieszeniu....!?
Na spręzynach (czarne) mam trzy białe kropki, wiecie co to za spręzyny?! Czy sa to spręzyny dedykowane do wersji GT SPECIAL (taka posiadam) ??



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » pt gru 09, 2005 18:48

Pobujaj autkiem tzn. np z tyłu otwórz klape i nacićnij enegicznie nim do dołu musi wrucić i stanąć dokładnie 1 wahniecie jeśli się zabuja to wymiana.


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
krzysio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn sie 15, 2005 06:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysio » pt gru 09, 2005 20:07

z tego co wiem to tak sprawdza się amortyzatory...


[you] dobrze że jeździsz vw

Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » sob gru 10, 2005 21:18

to samo jest jeśli chodzi o spręzynki powinny wszysko stanąć odrazu czyli w punkcie zero.


TUTENHAMON

djset

Post autor: djset » ndz gru 11, 2005 01:10

a jaki masz przebieg? i na ile on moze byc realny?



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

spręzyn bym nie ruszał

Post autor: Razal » ndz gru 11, 2005 01:31

krzysio pisze:z tego co wiem to tak sprawdza się amortyzatory...
DOKŁADNIE :hmm:

Ze sprężynami dał bym sobie spokój tym bardziej że autko jeździło po dobrych drogach - w autkach z grupy VAG rzadko się je wyminienia (chyba że walnie) - wymień amortyzatory jak Ci autkiem buja i wszysko bedzie oK.


Jeżeli masz wersje GT czyli z tzw. "sportowym wyposażeniem" to masz oryginalne sprężyny z dwoma paskami (wiem że oryinalne były w kolorze żółtym - ale tu możliwe odstępstwo) i miały dwa paski, u Ciebie już może kropki, a numer VAG to 1H6 511 115 J Mowa cały czas o silniku 1Z :)

Wersje od CL do GL bodajże miały sprężyny 1H6 511 115 K - różnica 10[mm] niżej dla wersji GT

Wiem że amorki do wersji GT tez miały nieco inny numer, ale różnica mogła być np. tym że GT maił gazowe a CL olejowe ?? ale to juz z katalogu dobierzesz bez problemu.

Dodam że miałem MkII które przejechało całą europe w szerz i wzdłuz miał - do tego jak go sprzedawalem to jezdzil w polsce 8 lat i sprezyn nigdy nie wymienailem tylko amorki - mimo ze raz wracałem starą A4 ("potupem") na samej sprężynie bo amor wyleciał przez półkę z tyłu tam gdzie głośnik (był źle zamontowany przez mechanika) :hmm:

Sprawdzałem rok przed sprzedażą sprężyny na dynamometrze - bo tylko tak się ta sprawdzić - i było OK - więc po co wywalać kase na spręzyny ??

Jak wymieniać to na jakiś fajny KIT z dobra glebą ;) :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

djset

Post autor: djset » ndz gru 11, 2005 12:17

a dyzo kosztuje takie sprawdzanie sprezyn na dynamometrze? czy trzeba wyjmowac do tego celu sprezyne?



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Gratis przy wymianie amorków

Post autor: Razal » ndz gru 11, 2005 12:49

djset pisze:a dyzo kosztuje takie sprawdzanie sprezyn na dynamometrze? czy trzeba wyjmowac do tego celu sprezyne?
Ja nic nie zapłaciłem, gościu wykonał mi tą usługe gratis przy wymianie amortyzatorów :)

Do sprawdzenia wyciągał sprężyny oczywiście :pub:

Pozdrawiam.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
giet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: pn sie 08, 2005 11:50
Lokalizacja: 0-22
Kontakt:

Post autor: giet » ndz gru 11, 2005 15:02

Wielkie dzieki

[ Dodano: Nie Gru 11, 2005 14:10 ]
przebieg 301000 a czy krecony nie byl to nie wiem:)



djset

Post autor: djset » ndz gru 11, 2005 23:55

giet pisze:przebieg 301000
wow! i pewnei zorbi jeszcze drugie tyle bez problemu :D
to rozumie, a nie jak niektore sprowadzane mk3 maja po 90 tys albo jeszcze mniej :D haha



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

jest tak jak pisze kolega

Post autor: Razal » pn gru 12, 2005 08:55

djset pisze:
giet pisze:przebieg 301000
wow! i pewnei zorbi jeszcze drugie tyle bez problemu :D
to rozumie, a nie jak niektore sprowadzane mk3 maja po 90 tys albo jeszcze mniej :D haha
Ostatnio widziałem na giełdzie dwa VW koło siebie

1. to VW Polo sprowadzony rocznik bodajże 2000 (silnik 1,4TDI) - przebieg 130tys.km.

2. to VW Transporter 5 czy 6 lat starszy 1,9TDI - przebieg 110tys.km.

Ja nie mówie, że takie coś jest nie możliwe, ale jedno mi powiedziało o wszystkim :hmm:

Transporter - kierownica i mieszek łyse jak kolano :hehe: :hehe: :hehe:

Zresztą większość samochodów na giełdach niezależnie od rocznika ma symboliczne 100 ;)
-tak naprawdę liczy się serce


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

djset

Post autor: djset » pn gru 12, 2005 13:13

matka mojej panny ma skode fabie 1,9 tdi 110KM z 2002 roku i ma juz ciut wiecej jak 200tys km :D ale opna kilka razy w tyg jezdzi po towar z czestochowy do lodzi, do tego w weekendy na dzialke i wogole... i niech ktos mi nie pierd_li ze jego samochod ma 15 lat i 89tys.
no tak, zdarzaja sie wyjatki, jak taki dziadek u nas we wiosce. kupil sobie nowiuśkie uno diesla, pojezdzil delikatnie z dwa latka i dostal wylew. kilka razy jego zonka byla z zieciem w szpitalu i samochod juz 4 lata stoi. czasami ziec go odpali, przejedzie sie gdzies tam i znow stoi... a ma przebiegu zeby nie sklamac to 35-40tys km! w sumie myslalem o kupie, bo diesel, nic nie wytluczony... ale to tylko fiat i jeszcze bialy!
ale dziadek i tak nie chce sprzedac, bo mu szkoda. i sie nie dziwie!. ale ktos kto kupi to autko to bedzie sie dluuugo cieszyl, bo jest w sumie nowe. a stoi w garazu ocieplanym pod domem...



wara99

Post autor: wara99 » pn gru 12, 2005 16:41

ja jestem tym szczesliwcem 95 rok 96000 . ale auto bylo kupione rozbite a nie w calosci z placu od rumuna.. ksiazka serwisowa konczy sie na 93tys 2003 rok . mam do niego pelną dokumentacje. :majkel: :grin:



BartekC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt paź 07, 2005 09:10
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

Post autor: BartekC » pn gru 12, 2005 17:31

a ja polecam spręzyny od wersji gt badz gti do tego seryjne amorki gazowe np Sachsa i bedzies zmial troszke twardziej i troszke nizej od serii - na nasze super drogi w sam raz!!
no chyba ze chcesz maksymalnie obnizyc to szukaj jakich spręzyn obnizających na allegro pełen wybór.
poadrwaim



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 157 gości