SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pt paź 17, 2008 10:26

KonradzikIV pisze:jaro4444, moze masz racje, jutro jade na hamownie to zobaczymy co tam wypluje
Czekam na wyniki :)



Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » pt paź 17, 2008 14:37

SToRM, wyszło 136kucy i 313Nm wykres wrzuce pozniej, jakies sugestie ?? za malo za dużo ??


Obrazek

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » pt paź 17, 2008 17:01

raczej w sam raz czyli ok...



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » pt paź 17, 2008 17:17

ok

[ Dodano: 17 Paź 2008 17:18 ]
ok
tylko wklej wykres bo takie same cyferki często opisują zupełnie inne wykresy



Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » pt paź 17, 2008 17:32

ObrazekObrazek

tak to wyglada


Obrazek

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pt paź 17, 2008 18:07

Wykres fajny. Osobiście zdjąłbym minimalnie momentu chyba, że masz inne sprzegło jak seria ALH i bardziej go wypłaścił. Nie będzie "strzała" z dołu ale moc powinna podejść w okolice 140 KM. Poza tym naprawdę ładnie. :bigok:
Dymi?
Ostatnio zmieniony sob paź 18, 2008 07:52 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » pt paź 17, 2008 22:44

Dymi?
lekko poddymuje, wiesz chce i tak jechac na jakas korekte zeby góre mi troche podciagnal ale nie wiem jeszcze kiedy, narazie jest ok tak jak pisałem wczesniej.


Obrazek

johnson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt gru 16, 2008 01:11
Lokalizacja: Wroclaw/Wawa

Post autor: johnson » pn lut 23, 2009 22:18

zabralem sie za wymiane dolotu w moim AHF na ARL i niestety mam klopot, chodzi o przeplywke, u siebie mam taka jajowata wtyczke z 5 przewodami (Pierburg, bez wyciaganego wkladu), w przeplywomierzu ARL mam podluzne gniazdo (wtyczka tez na 5 bolcow, wyciagany wklad), czy wystarczy ulozyc kabelki w takiej kolejnosci jak sa oryginalnie w ARL i bedzie dzialac? czy ktos moze mi podac kolejnosc kabelkow kolorkami zebym mogl ocenic czy po samych kolorach do czegos dojde?
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 22:25 przez johnson, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » czw sie 20, 2009 15:30

A ja dla odmiany obliczyłem prędkości dla skrzyń 6-coi biegowych przy 5000rpm jeśli nasze silnik zdołają się na najwyższych przełożeniach do tylu wkręcić :jezor:

Dla długiej skrzyni ERF (FMH) wynoszą (przy 5000 obr/min):
(3000rpm) (5000rpm)
1 - 30 km/h 50,1 km/h
2 - 56km/h 93,52 km/h
3 - 88km/h 146,96 km/h
4 - 119km/h 198,73 km/h
5 - 148km/h 247,16 km/h
6 - 176km/h 293,92 km/h

Najdłuższa DRW ma:

1 - 30,6km/h 51,1 km/h
2 - 55,5km/h 92,7 km/h
3 - 86,8km/h 144,6 km/h
4 - 120km/h 200,4 km/h
5 - 149km/h 248,8 km/h
6 - 180km/h 300,6 km/h

Najkrótsze 6 czyli DRV/FEK mają (przy 5000 obr/min):
1 - 25,5km/h 42,6 km/h
2 - 46km/h 76,8 km/h
3 - 74,4km/h 124,25 km/h
4 - 106km/h 177 km/h
5 - 134km/h 223,8 km/h
6 - 161km/h 268,9 km/h

Średnia EFF ma:

1 -29,6km/h 49,6 km/h
2 - 54km/h 90,2 km/h
3 - 84,4km/h 140,95 km/h
4 - 116,8km/h 195 km/h
5 - 143km/h 238,8 km/h
6 - 171km/h 285,6 km/h

Jeśli się pomyliłem o proszę o poprawienie mnie :majkel:

A tutaj dla porównania prędkości dla skrzyni 4T 5-cio biegowej z MK2 i bliźniaczych skrzyń CHD z MK3:
(2500rpm) (5000rpm)
1 - 20,8km/h 41,7 km/h
2 - 37km/h 74,1 km/h
3 - 56km/h 112 km/h
4 - 79,1km/h 158,2 km/h
5 - 96,6km/h 193,25 km/h
Ostatnio zmieniony czw sie 20, 2009 23:14 przez arwam, łącznie zmieniany 2 razy.



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » pt paź 23, 2009 19:49

Witam!

A jak mam pyt. odnośnie pierwszego posta w tym temacie, który napisał jaro444 - odnośnie zmiany hebli na 312mm
Moja seria to 280mm przy 110ps w tdi, ale za tydzień mam umówioną wizyte do Roberta (Tune-up), a mody to 0,216 turbo ARL, wywalony kat i ma być około 150-160ps, 320-340nm.

Czy warto wydać około 800zł na zmiane hebli na 312mm przy takim umiarkowanym modzie??!!
Dodam, ze zwrotnice mam raczej do wymiany, bo zmieniłem łożyska (FAG) ok. 8tyś km temu i teraz znów to samo, a podczas wymiany widziałem że zwrotnice miały sporo kolorków, a poza tym w jednej jest zrypane mocowanie zacisku, bo był gwint zerwany, więc rozwierciłem troche, przegwintowałem na większy gwint i wstawiłem tuleje, na której pracuje zacisk - ale nie podobają mi sie takie kombinacje!!

Więc, albo moge postarać sie załatwić same zwrotnice - koszt ok. 300zł, lub przy okazji zmodzić coś...

A tu link:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=786049196
Ostatnio zmieniony pt paź 23, 2009 20:19 przez rav_tdi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob paź 24, 2009 19:49

Kolego warto zmienić hamulce na większe,to nie ulega wątpliwości.
rav_tdi pisze:Czy warto wydać około 800zł na zmiane hebli na 312mm przy takim umiarkowanym modzie??!!
Warto,a przekonasz się o tym,jak przyjdzie wyhamować ze 160ciu do zera.
Wtedy docenisz piękno takich tarcz.
Zmieniłem swoje 256 na 288 i różnica jest kosmiczna,a będzie jeszcze lepiej,jak zmienię pompę z 20tki na 25mm.
Przekonałem się już nie raz,że taki zestaw potrafi zatrzymać bezpiecznie autko z każdej prędkości i śmiało mogę wszystkim taki swap polecić.

Jeden feler takiego hamulca,to felga 16tka,na 15tke 312 nie wejdzie,max to 288.
Biorąc pod uwagę,jak trudno dorwać jarzma pod 312tki,to cena musi być odpowiednia.
rav_tdi pisze:Czy warto wydać około 800zł na zmiane hebli
Warto wydać ponad tysiąca na nieznaczne zwiększenie mocy?
Widzę,że wydałeś już niejednego tauzena na podniesienie mocy,a wahasz się wydać 800 i zapewnić sobie i innym bezpieczeństwo na drodze.
Ostatnio zmieniony sob paź 24, 2009 19:51 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.


AFN 165,5@380,8

rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » ndz paź 25, 2009 00:19

Hmmm, co prawda jak już pisałem jest to okazja na zmodzenie czegoś, a w tym przypadku poprawe bezpieczeństwa.

W sumie robie duze trasy w roku z 8 razy do NL i powrót, czyli jakieś 2500km na kurs, z regóły w 3osoby + załadunek i prędkości rzędu 160-180km/h. Nieraz się zdarzają dziwne przypały na drodze...

Szkoda mi troche moich hebli bo to orginały -tarcze jak i klocki, które są na jakieś 80% jeszcze, więc bym sie sporo pobujał na nich, a nie były tanie...
Ostatnio zmieniony ndz paź 25, 2009 00:20 przez rav_tdi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » ndz paź 25, 2009 09:58

rav_tdi, ja kupiłem zestaw z s3 zaciski + jarzma pod tarcze 312/256 do tego jedna zwrotka i dałem 1000zł. zakładam dopiero na wiosne bo mam w miare nowe opony zimowe ale właśnie na 15 tkach.


Obrazek

rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » ndz paź 25, 2009 10:11

A mam jeszcze jedno małe pyt., na średnicy 312mm jest o ile mi wiadomo rozstaw śrub 5 x 112, co nie??, U mnie w 280mm jest 5 x 110, więc do tego czekają mnie jeszcze dystanse ze zmianą rozstawu otworów, o ile sie nie myle!! Zime mam na 16" a lato na 17", więc powinno być ok!!


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości