Jaka kolejnosc modow w ATD?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

andy_czarny
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: czw lut 28, 2008 00:50
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Jaka kolejnosc modow w ATD?

Post autor: andy_czarny » wt mar 04, 2008 23:40

Siemka chce wzmocnic autko takie jak w temacie i osiagnac na finishu cos okolo 170 KM i 370 NM.Chce jednak rozlozyc to w czasie ze wzgledu na wydatki kasy na kredyty itp.
Plan dzialania to:
Najpierw wsadzic FMIC jakis custumowy np z T4 i pojezdzic z tym chwile potem jak przybedzie kasiorki to wsadzic turbinke z silnika 130KM i wytroic a na koniec dolozyc wieksze wtryski i wytroic.

Teraz moje pytania:
1.Jakiego IC szukac zeby kupic w dobrych pieniadzach i zeby wszedl pod seryjny zderzak??
2.Gdzie i za ile szukac turbinki??
3.Jakich wtryskow szukac i za ile??
4.Kto w okolicach BDG moze mi to wytroic??
5.Wiem ze po drodze sprzeglo padnie wiec moze jakis inne wsadzic ale jakie??

Czekam na wasze komenty i propozycje- moze cos byscie wywaili z tego plany moze cos dolozyli a moze cos poprzestawiali pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony śr mar 05, 2008 10:58 przez andy_czarny, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr mar 05, 2008 05:52

Żeby odczuć różnice zwiększanej mocy silnika w takich etapach jak to zakładasz to zupełnie odwrotną kolejność przyjąłeś, na Twoim miejscu zaczął bym od :
- wtryski 216 lub 230 (lepiej te większe bo zawsze będzie zapas jak 170 KM będzie Ci za mało) + dobry program i strojenie,
- większe turbo i dobrze od razu FMIC + strojenie (to jest lepiej zgrać w czasie za jednym zamachem),
- sprzęgło na samym końcu bym wymienił, aż stare się całkiem wyślizga.

Co do pozostałych Twoich pytań to odpowiedź pozostawiam innym kolegom z forum.
Sam się zastanawiam z czego podpasować pod ori zderzak chłodnie na FMICa bo zderzak od R32 jakoś mi się nie widzi.


Obrazek

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr mar 05, 2008 09:00

Sztomel pisze:- wtryski 216 lub 230 (lepiej te większe bo zawsze będzie zapas jak 170 KM będzie Ci za mało) + dobry program i strojenie,
ATD to pompowtryski i te pompki z ATD powinny do 170KM styknąc :)

moja rada:

to turbina z ARLa (150KM) - ta ze 130 kosztuje podobnie a 170KM to dla niej max wyżyłowanie - 1200 PLN

FMIC - Iveco, Renault Laguna, T5 whatever - 600 PLN - na 6 lub 7 stronie podwieszonego tematu masz instalację w mkIV - sam z pomocą jakiegoś mechanika wydłubiesz w tych pieniądzach - zawsze możesz kupić chiński FMIC pod wymiar za 300 PLN

Program, tu musisz wybrać robb555 (Gdańsk) uysy (Łódź) rogal (Wawa) - około 1200 PLN z hamownią..

sprzęgło powinno dac rade jeśli moment będzie łagodnie narastał

[ Dodano: Sro Mar 05, 2008 08:02 ]
aha, kolejność moze być taka FMIC, Trubo i na koniec strojenie



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » śr mar 05, 2008 12:27

cowboy pisze:
Sztomel pisze:- wtryski 216 lub 230 (lepiej te większe bo zawsze będzie zapas jak 170 KM będzie Ci za mało) + dobry program i strojenie,
ATD to pompowtryski i te pompki z ATD powinny do 170KM styknąc :)

moja rada:

to turbina z ARLa (150KM) - ta ze 130 kosztuje podobnie a 170KM to dla niej max wyżyłowanie - 1200 PLN

FMIC - Iveco, Renault Laguna, T5 whatever - 600 PLN - na 6 lub 7 stronie podwieszonego tematu masz instalację w mkIV - sam z pomocą jakiegoś mechanika wydłubiesz w tych pieniądzach - zawsze możesz kupić chiński FMIC pod wymiar za 300 PLN

Program, tu musisz wybrać robb555 (Gdańsk) uysy (Łódź) rogal (Wawa) - około 1200 PLN z hamownią..

sprzęgło powinno dac rade jeśli moment będzie łagodnie narastał

[ Dodano: Sro Mar 05, 2008 08:02 ]
aha, kolejność moze być taka FMIC, Trubo i na koniec strojenie
pompki z ATD to syf...jak chcesz 170KM to BA, AL
turbo obowiązkowo ARL

IC od Scenica będzie oki

sprzęgło - rosyjska ruletka - jedne ATD twarde jak cholera, w nowszych dwumas słabszy

strojenie - w twoim rejonie polecam Rob555 lub Rogalotti


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr mar 05, 2008 12:31

mirass pisze:pompki z ATD to syf...jak chcesz 170KM to BA, AL
to aż taki shit, że nie wyrobi 170KM ?

myslałem że da rade, bo samym softem sie robią w okolicach 150KM...



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » śr mar 05, 2008 12:35

cowboy pisze:
mirass pisze:pompki z ATD to syf...jak chcesz 170KM to BA, AL
to aż taki shit, że nie wyrobi 170KM ?

myslałem że da rade, bo samym softem sie robią w okolicach 150KM...
nooo..dzisiaj walcze z fabią ATD i strasznie oporna sztuka :grrr:

tam są pomki AQ jak w 1.4 75KM,a AXR ma już o niebo lepsze

aaa i w ATD kolektor ssący polecam wymienić na ten z AXR/ASZ/ARL


www.vagtune.pl tel. 502730289

jarol2002
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob gru 30, 2006 17:30
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: jarol2002 » śr mar 05, 2008 15:40

Jak założysz turbo z ARL, pompki AL, fimc to zrób jeszcze wydech i więcej mocy a mniej NM. Ja mysle ze 185-190km i 350Nm będzie ok i na tych gratach da rade tyle wyciądnąć. Będziesz miał płaski moment praktycznie taki sam w całym zakresie obrotów.



andy_czarny
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: czw lut 28, 2008 00:50
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: andy_czarny » śr mar 05, 2008 19:57

Kurde teraz to juz calkiem sie zakrecilem bo kazdy z was proponuje co innego :blush:
Stwierdzielm ze najpierw wtryski na te 230 tak?? bo bedzie zapas... potem turbinke i fmic- sie wytruga jakis z T4 bo to sobie tanio zalatwie...
potem program jakis i bedzie gralo...

tak na to patrze to chyba po kazdym etapie bedzie trzeba stroic nie?? a za kazdym razem wywalac tysiaka to troche lipa !???
a co do wydechu to jaka srednica?? wydehc chyba tez bede mogl tanio wytrugac....



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr mar 05, 2008 20:07

andy_czarny pisze:Stwierdzielm ze najpierw wtryski na te 230 tak??
przeciez ty masz pompowtrysk


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

andy_czarny
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: czw lut 28, 2008 00:50
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: andy_czarny » śr mar 05, 2008 20:13

hehe no maszracje zle napisalem bo jush naprawde sie zakrecilem pompoki z AL albo ARL tak??



jarol2002
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob gru 30, 2006 17:30
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: jarol2002 » śr mar 05, 2008 20:43

Pompowtryski wymiń na samym końcu zaczniej od turbo i Fimc.
Na seryjnych pompowtryskach koło 160km zrobisz więc je wymień na końcu, ograniczeniem w pierszej kolejności jest turbo potem intercooler. Ja bym zrobił:
1 turbo z ARL, fimc, program - będzie około 160km i 350Nm
Jak ci bedzie już mało to wymienisz pompowtryski i wydech i zrobisz korekte programu na 185km.
Co do pompowtrysków to nie musisz kupować tych najwydajniejszych z oznaczeniem AL bo są njdroższe i ciężko je dostać. Do 200km ( a wiecej i tak z tego silnika nie wyciągniesz)wystarczą pompowtryski np: z silnika AWX takie jest dużo łatwiej kupić.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr mar 05, 2008 22:31

andy_czarny pisze:hehe no maszracje zle napisalem bo jush naprawde sie zakrecilem pompoki z AL albo ARL tak??
A ja Ci proponuje bys sie zdecyowal na tunera ktory poprowadzi Cie po calosci.
Bo tak jak nie masz rozeznania to pokupujesz graty albo nie dobre albo nie potrzebne.
Kroimy taka ciezka kase :hehe: ze klient musi wyjechac zadowolony :okej:
Tak jak Mirass napisal - w bydzi nie ma nikogo kto ogarnie takie mody (przynajmniej ja nic nie slyszalem). W Gdansku masz mnie a w Wawie Rogala.
I ja i Rogal zalatwimy graty potrzebne do przerobek, zalozymy, damy gwarancje i zestroimy.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
arthek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 15:31
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: arthek » czw mar 06, 2008 09:57

andy_czarny pisze:hehe no maszracje zle napisalem bo jush naprawde sie zakrecilem pompoki z AL albo ARL tak??
Uki w fabii ATD miał swojego czasu wymienione pompki AL ( ASZ,ARL ) i do tego program, co dało mu bezpiecze 151 KM :satan: , niutów nie pamiętam.Mówił ,że moża było na takim setupie i pod 160 KM ale był to już hardcore dla seryjnej suszarki.
Można tak sobie jakiś czas pojeździć, będzie to już fajnie zapitalać. :bigok:
Jeśli się okaże ,że Ci mało :food: ....to:
Potem możesz pomyśleć nad wymianą turbo ( GT 1749vb -ARL) wraz z fmic'iem i korekta programu ( każdy szanujący się tuner , ewentualną korektę zrobionego wcześniej u niego programu zrobi ci w gratisie)

Generalnie wiecej niutów niż 350 , nie ma sensu rzeźbić w ATD,bo przeniesienie napędu już "kwiczy"... a najlepiej już wtedy wozić ze sobą w bagażniku "hol" :grin:

Życzę kopa w plecy i banana na twarzy, no i "odpornej na szok" kieszeni. :rotfl: Wiem, coś o tym....

Pozdr


Powered by Gnój !
Ropucha > Pumpeduse Dieselicious !
VARIANT 1,9 TDI ASZ
Obrazek

andy_czarny
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: czw lut 28, 2008 00:50
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: andy_czarny » czw mar 06, 2008 16:34

w bdg znajomi polecili mi ta firme: http://www.superchip.pl/ wiecie cos o tym??
mysle ze program mozna ulozyc skoro daje gwarancje i zagadac co i jak jesli chodzi o dalsze mody co myslicie??

[ Dodano: 13 Mar 2008 23:32 ]
Siema ludzie odgrzewam temat glupiego powodu ale razem z kolega poniorem doszlismy do wniosku ze mam silnik AXR a nie ATD....wiem glupie to ale jakos tak wyszlo....
Dodatkowo ponior dziwil sie czemu mam PD i tylko I czerwone....????

Teraz moje pytania
Czym sie te silniki roznia bo szukalem na sronach i nic nie znalazlem??

Ktory jest lepszy???

Najwaziejsze czy wszystkie te zmiany o ktorych pisaliscie (i przy okazji grzecznie znosiliscie moja niewiedze) tycza sie tez tego silnika??

pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości