Strona 2 z 4

: czw lut 25, 2010 00:49
autor: gregorreda
temat do przemyśleń Tomek gd, dam znać :bajer:

[ Dodano: 24 Lut 2010 23:52 ]
kolegoinozbik, głowice są te same blok jest inny :bajer:

: czw lut 25, 2010 00:52
autor: Tomek gd
ok to czekam. Temat mam otwarty bo albo remont 1.4 lub taki swap. A generalnie czuc roznice? Jest jakos szybciej, bardziej elastyczny?

: sob mar 20, 2010 00:11
autor: Lidka99
gregorreda ja też byłbym zainteresowany takim Swap-em daj na pW co i za ile .

: pn maja 31, 2010 19:42
autor: Maxelerty
W końcu udało mi się kupić kompletny silnik 1.6 16V "AUS". I pojawiły się drobny problem, a mianowicie: przepustnica jest sterowana elektronicznie (w 1,6) zaś u mnie na linkę i tutaj pytanie. Czy wiązka przewodów jest taka sama wiadomo, że będę musiał zmienić pedał gazu ale coś jeszcze? Komputer się połapie?

: wt cze 01, 2010 00:00
autor: sieski
gregorreda pisze:znam temat 100% miesiąc temu przebudowałem 1,4 akq na 1,6 aus
założyłem dół silnika (blok z tłokami) od 1,6 reszta została od 1,4 głowica osprzęt włącznie z komputerem , skrzynie są takie same
Nie pasowały :
1.śruby głowicy, skrzyni,wspornika osprzętu od głowicy wymieniłem resztę skróciłem blok 1,4 jest aluminiowy a 1,6 żeliwny
2. czujnik położenia wału , w uszczelniaczu jest inne mocowanie (ewentualnie uszczelniacz od 1,4)

po złożeniu pojechałem go zchamować wyszło tylko 83,4 km ale aż 153Nm

mam przygotowane części do dalszej przeróbki tj.
1.aluminiowy kolektor od leona z wtryskami
2 przepustnica od audi a6 1,8 t (na linkę )
3.wydech od mk4 1,8t

mam nadzieje że wycisnę 110 120 km

boje się o sterownik czy zrobi wystarczającą korektę , obecnie jest ok , różnica w czasie jazdy jest spora
:helm:
korektę ewentualnie zrobię na lpg

cos slabo czytales ...

: wt cze 01, 2010 21:19
autor: erza
No to witam w gronie "1,4 idzie do śmieci" jestem całkiem zielony jeżeli chodzi o te sprawy, niech może któryś z szanownych w/w kolegów streści temat. Zacząłem tez szukać silnika 1,6 i tu pytań kilka (u mnie 1,4 AKQ bez klimy):

1. Czy tylko AUS pasuje (dla jak najprostszego swapa oczywiście)
2. Na co zwrócić uwagę przy zakupie AUS'a tzn. co on powinien z osprzętu swoje mieć na 100% a co można bezproblemowo zostawić z 1,4
Tak wymienię ze słabej znajomości silników - czy mogą zostać z 1,4: kolektor ssący + wydechowy, układ wydechowy, komputer i te wszystkie elektroniczne gadźety, alternator, przepustnica?, skrzynia biegów, kabelki. (piszcie jakie kto przeróbki musiał robić w przekładce - zaznaczając z jakiego kodu na jaki zmieniał)
3. Na jakie ewentualnie zabiegi adaptacyjne i przeróbki należy się przygotować tzn. co mechanik powinien wiedzieć o takiej przekładce

Przepraszam że może marudzę, ale gdzie jak u szanownych kolegów szukać pomocy i porady. Mam mechanika co mi przełoży silnik za free, niestety na wiosce 150 km od domu i chciałbym być przygotowany na wszystkie opcje żeby po dwóch dniach wrócić autem do domu a nie jakimś pekaesem bo czegoś zabrakło.

Myślę że jasno przedstawiony temat pomorze wielu z nas

: wt cze 01, 2010 21:33
autor: andy_czarny
chlopaki a nie lepiej odrazu wsadzic cos wiekszego bo takie 1.6 to i tak szalu nei robi raczej a takie 1.820v czy 2.0 8v to juz cos pojada bo mk4 do lekkich nei nalezy

: wt cze 01, 2010 21:52
autor: erza
Andy_Czarny chodzi o to:

1. żeby nie grzebać za dużo
2. żeby nie wymieć połowy grat w samochodzie
3. zrobić to jak najmniejszym kosztem itp.

Niektórym nie zależy na 100 od świateł do świateł, bo jeżdżą tylko w mieście z małymi dziećmi itp. Bez urazy ale pewno i można wsadzić i bóg wie co, chodzi oto żeby było najprościej najtaniej i mieć w miarę spokój na dłużej.

: wt cze 01, 2010 22:07
autor: Tomek gd
erza pisze:1. żeby nie grzebać za dużo
2. żeby nie wymieć połowy grat w samochodzie
3. zrobić to jak najmniejszym kosztem itp.
dokladnie poto ten temat powstal, bo do mk4 to mozna bardzo duzo silnikow wlozyc zamiast 1.4 czy 1.6 ale niektorzy potrzebuja auta do przemieszczania sie w miejskich korkach. Ostatnio stalem w GD, obok stala corvetta i co z tego ze miala 300KM i tak nie pofrunela nad korkiem ;) a spalila pewnie z 5 razy tyle co 1.6 w golfie :grin:

Mimo wszystko ja temat remontu/swapa oduszczam gdyz szukam mk4 1.8T

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

: sob lip 31, 2010 08:40
autor: sali
panowie a mam takie pytania odnosnie swapa golfka IV 1.4 na 1.8T co potzeba poza :
-silnikiem
-skrzynią biegów
-wiazka elektryczna

a teraz jeszcze jakie czesci potrzebuje

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

: sob lip 31, 2010 12:51
autor: _Lucas_
Ja zadam trochę inne pytanie, czym się różni silnik 1.4 AKQ od 1.4 AHW bo taki mam ? :chytry:

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

: ndz sie 01, 2010 19:05
autor: kamlor
sali pisze:-silnikiem-skrzynią biegów -wiazka elektryczna
Pełen osprzęt do silnika. Kolektory, zawory, układ dolotu, gdyż w 1.4 jest inny i wiele, wiele innych. Turbo, układ wydechowy. Do tego musisz dodać swap zawieszenia + układu hamulcowego.
+przyjemność załatwiania po urzędach papierów potrzebnych do przebicia w dowodzie silnika :okej:

NIE OPŁACA SIĘ!

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

: ndz sie 01, 2010 19:15
autor: Tomek gd
dokladnie, lepiej sprzedac 1.4 dolozyc polowe kasy jaka wydalbys na swap i kupic 1.8 T w GTI

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

: pt lut 18, 2011 10:09
autor: alvaroalvaro78
Sorry za odgrzanie starego wątku ale mam Lupo 1,4 16V AKQ w którym zatarły się wałki w głowicy. Zastanawiam się czy szukać AKQ czy jakiś inny podchodzi p&p i jest mniej awaryjny... Za darmo mogę mieć silnik 1,4MPI z Fabii ale nie wiem co by było potrzebne poza silnikiem aby go uruchomić w Lupo - komp coś jeszcze ? Macie jakieś propozycje ? Na co można zmienić żeby później nie jeździć z duszą na ramieniu ??