MKIV R32 vs BMW E39 540

Opisy Waszych KILLów, tylko rzeczowe dyskusje, spam będzie tępiony.

Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

MKIV R32 vs BMW E39 540

Post autor: daniel1d » wt lis 06, 2012 17:59

Leo pisze:co masz do powiedzenie o filmikach zamieszczonych powyżej,jakie widzisz trudności z prowadzeniem tych pojazdów (duża moc i nie są 4x4)?
Kolejny raz tłumaczę piszemy o starym bmw przerobionym , a nie nowych autach naszpikowanych elektryką które mają kontrole trakcji itp. Zresztą na filmiku widać że jeździ z włączonym esp tym bmw g power czy jak to tam się zwie.
Leo pisze:z tego co piszesz rozumiem,że Ty jeździłeś takimi samochodami (700+)....
zdarzało się.
Leo pisze:-jeździłeś tylko starymi samochodami,czy nowszymi tez ?
zależy co kto ma na myśli dla niektórych auto z 2000r jest nowe.
Leo pisze:-jakie to mocne samochody (modele) dawały Ci takiego laga,że aby jechać trzeba było mieć 5-6 tyś obr. ?
np evo 8 turbo na 950km, samochód zaczynał jechać od ponad 6tyś, wciskając gaz do dechy na dwójce trzeba było się mocno napracować żeby auto utrzymać na jednym pasie drogi, na trójce podobnie.
Leo pisze:-prowadziłeś kiedyś BMW ? jeśli tak to jaki model ?
nie wiem co to jest bmw :P jakieś tam prowadziłem ostatnimi czasy to e46 328 turbo, jakieś e60 diesel coś ok 300km.


www.proturbo.com.pl

piotrbmw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt paź 12, 2012 23:47

MKIV R32 vs BMW E39 540

Post autor: piotrbmw » wt lis 06, 2012 18:19

Leo jeżeli daniel miał golfa który miał 600 KM przy jego masie myślę ze podobnie jeżdzi do +700 które są cięższe wie więcej może się wypowiedzieć na ten temat. co do laga myślę ze ma rację bo na samochody typu tego E34 nie ma tam tylu systemów co w zondzie więc tez nie wolno porównywać tych samochodów tak samo jak mojej 535 do r32 w MK4 który jest na 400 metrów nieosiągalny dla mnie nie wiem czy w ogóle osiągalny bo się nie mierzyłem.

Dobra dawajcie tu moderatora a na obecną dyskusję można założyć temat w innym dziale.



Leo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob lis 03, 2012 22:55

MKIV R32 vs BMW E39 540

Post autor: Leo » wt lis 06, 2012 18:31

zależy co kto ma na myśli dla niektórych auto z 2000r jest nowe.
a Ty jeździłeś tymi z przed 2000r czy po 2004?

Mitsubishi o którym piszesz było tuningowane,czy tylko ktoś wsadził "pralkę" pod maskę ?
dziwne,że jeździłeś e60,skoro dopiero niedawno dowiedziałeś się że seria 5 to limuzyny.... :jezor:
Czy zauważyłeś duże różnice pomiędzy BMW e60,a Golfem i czy ogarnąłeś jazdę BMW ?

P.S.
piotrbmw
przy 160-180 ta 540 odjechała danielowi...i jeszcze kierowca bmki był jakiś lewy,więc nie widzę przeszkód żeby seryjnego mkIV R32 nie oglądać od początku w lusterku....mnie tam jak na razie żaden Golf nie odjechał...
Niech moderator zapoda jakiś nowy temat i to tam wrzuci... rozmowa znacznie odbiegła od tematu...



Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

MKIV R32 vs BMW E39 540

Post autor: daniel1d » wt lis 06, 2012 18:39

Leo pisze:a Ty jeździłeś tymi z przed 2000r czy po 2004?
różnymi.
Leo pisze:Mitsubishi o którym piszesz było tuningowane,czy tylko ktoś wsadził "pralkę" pod maskę ?
wiadomo sprawa że nie seryjne.
Leo pisze:dziwne,że jeździłeś e60,skoro dopiero niedawno dowiedziałeś się że seria 5 to limuzyny.... :jezor:
Czy zauważyłeś duże różnice pomiędzy BMW e60,a Golfem i czy ogarnąłeś jazdę BMW ?
nie jeździłem na tyle żeby porównać seryjne e60 do seryjnego r32, a co do ogarniania to co tam ogarniać wciskasz gaz do dechy kontrola trakcji sobie mryga i jedziesz.


www.proturbo.com.pl

Leo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob lis 03, 2012 22:55

MKIV R32 vs BMW E39 540

Post autor: Leo » wt lis 06, 2012 19:05

No to powinieneś wiedzieć,jaka jest różnica pomiędzy samochodami seryjnymi, tuningowanymi,a badziewiem ???
wciskasz gaz do dechy, kontrolka trakcji mryga i jedziesz powiadasz... a dlaczego ta kontrolka Ci tak mrygała ? i długo to trwało ?


P.S.
piotrbmw
asc,czy asc-t zaczęto montować od modelu E31... E34(te mocniejsze) już miały te systemy...

a tak z ciekawości, e 30 s38b36,rusza i nawet trzyma przyczepność...

" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Re: MKIV R32 vs BMW E39 540

Post autor: wronek1 » wt lis 06, 2012 21:31

o jej... nie moge już czytac tego dalej ...
Sorry że zabieram głos , nie jeżdże na codzien bmw ani mocnym golfem , ba nawet 500konnym autem nie latałem nigdy... najmocniejszym 300konnym ale w napedzie 4x4...
Ale nie o tym chcialem pisać , Leo pokazujesz filmiki z mocnymi autami i niby nie mają problemów z trakcją Twoim zdaniem ... Ale wszystkie przykłady to sucha nawierzchnia i spora temp. weź pod uwagę że Daniel golfem lata(ł) na codzień i co do użyteczności jego auta ma całkowitą rację . Przy temperaturach jakie teraz panują i częstych opadach nie wyobrażam sobie jazdy tylnonapędowym nawet 300 konnym BMW ... Fakt że są te wszystkie systemy trakcji i inne bayery którym niektórzy tak ufają , ale bez przesady - nie każdy chce aby auto jeździło za niego .
Też gdybym miał kiedyś $$$ na mocny projekt lub nawet auto seryjne ze sporym silnikiem wolałbym coś z napędem na 4 koła .

Takie auto gwarantuje lepszą trakcję i przyczepność na zakretach, w każdych warunkach i nie podlega to dyskusji.
Zresztą są bmw które mają awd i też mogą być bazą do mocnych przeróbek i dużych mocy, więc nie ma tutaj zasady czy to bedzie vw , czy bmw , czy suzuki swift AWD :pub:

PEACE


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Leo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob lis 03, 2012 22:55

Re: MKIV R32 vs BMW E39 540

Post autor: Leo » wt lis 06, 2012 22:38

wronek1 pisze:o jej... nie moge już czytac tego dalej ...
Sorry że zabieram głos , nie jeżdże na codzien bmw ani mocnym golfem , ba nawet 500konnym autem nie latałem nigdy... najmocniejszym 300konnym ale w napedzie 4x4...
Ale nie o tym chcialem pisać , Leo pokazujesz filmiki z mocnymi autami i niby nie mają problemów z trakcją Twoim zdaniem ... Ale wszystkie przykłady to sucha nawierzchnia i spora temp. weź pod uwagę że Daniel golfem lata(ł) na codzień i co do użyteczności jego auta ma całkowitą rację . Przy temperaturach jakie teraz panują i częstych opadach nie wyobrażam sobie jazdy tylnonapędowym nawet 300 konnym BMW ... Fakt że są te wszystkie systemy trakcji i inne bayery którym niektórzy tak ufają , ale bez przesady - nie każdy chce aby auto jeździło za niego .
Też gdybym miał kiedyś $$$ na mocny projekt lub nawet auto seryjne ze sporym silnikiem wolałbym coś z napędem na 4 koła .

Takie auto gwarantuje lepszą trakcję i przyczepność na zakretach, w każdych warunkach i nie podlega to dyskusji.
Zresztą są bmw które mają awd i też mogą być bazą do mocnych przeróbek i dużych mocy, więc nie ma tutaj zasady czy to bedzie vw , czy bmw , czy suzuki swift AWD :pub:

PEACE
Oki,fajnie ze wyraziłeś swoje zdanie,a nie zaproponowałeś mi bana jak inni :)

powiem Ci,ze jeżdżę 300 konna maszyna z tylnym napędem i nie mam żadnych problemów,w zimie żeby wejść bokiem w zakręt trzeba trakcje wyłączyć...

4x4 daniela tez polega na bajerach,gdyż nie jest to napęd na każde kolo osobny,tylko bajery sprawdzają różnice w prędkości kol przednich i tylnych i ew. przenoszą cześć napędu na kola tylne.Wiec jeśli jakiś bajer zawiedzie to auto pojedzie tylko na przednim napędzie.
A gdybyś jeszcze poczytał o nowoczesnych bajerach dot. kontroli trakcji to byśmy byli już w domu.(uważasz,ze samochody znanych światowych firm oferujące tylni napęd są przeznaczone i sprzedawane tylko na południe globu ?)

To po to abyśmy wiedzieli o czym mówimy.

Oczywiście samochodem 4x4-najlepiej z osobnym napędem na każde kolo lepiej się podróżuje po śliskiej nawierzchni,to nie podlega żadnej dyskusji
ale nie popadajmy w paranoje, ze tylnym napędem nie da się jeździć :)
Jeśli jesteś bez mózgowym kierowca to żadne 4x4 ani inne komputery nie pomogą,a jeżeli masz olej nie tylko w samochodzie ale i w głowie to z tylnym napędem pojeździsz po górach,zima w Alpy :)
Po prostu są prawa fizyki których nie ominiemy ;)

P.S.
Chyba na którymś z tych filmików koleś śmiga po tartanowej nawierzchni 5-6 tys obr,800 konnym wózkiem (jeśli nie to poszukam)

Sorki za polska literówkę ,nie pisze ze swojego kompa



Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

MKIV R32 vs BMW E39 540

Post autor: daniel1d » wt lis 06, 2012 22:48

Leo pisze:wciskasz gaz do dechy, kontrolka trakcji mryga i jedziesz powiadasz... a dlaczego ta kontrolka Ci tak mrygała ? i długo to trwało ?
nie wiem bo mnie to nie interesowało czy mrygała dwie czy dziesięć sekund, zapewne dlatego że auto gubiło trakcję.
Leo pisze:asc,czy asc-t zaczęto montować od modelu E31... E34(te mocniejsze) już miały te systemy...
i co uważasz że tysiąc konnym bmw e34 działa ten system?


www.proturbo.com.pl

piotrbmw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt paź 12, 2012 23:47

MKIV R32 vs BMW E39 540

Post autor: piotrbmw » wt lis 06, 2012 23:19

daniel i inni nie karmcie trolla w tym momęcie dochodze do wniosku że nawet Bugatti veyron SS nie ma szans przy 540 Leo. nie przegadacie go,m i dajcie tu jakiego Moda



Leo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob lis 03, 2012 22:55

MKIV R32 vs BMW E39 540

Post autor: Leo » wt lis 06, 2012 23:44

piotrbmw...
A czy ja gdzieś przechwalam się,że mój samochód jest najszybszy ?przecież cały czas mówimy o aucie damiana i innych...nie umiesz czytać ?
na trola to raczej Ty wychodzisz,gdyż wstawiasz jakieś posty,później się z nich wycofujesz,a następnie piszesz od rzeczy... zależy Ci na nabijaniu postów ?


damian
Pytałem o te mrugania kontrolki z trakcji,bo tak sobie pomyślałem,że skoro w e60 to w tej 540 z którą się ścigałeś pewnie przy starcie również musiało tak mrugać... jak myslisz ? ciekawe przez ile sekund ?

a jakie ma znaczenie moc silnika do działania asc,asc-t czy dsc? to tak jak bym Ci powiedział,że w twojej furce haldex działał tylko jak była serią...
jak ją rozbudowałeś to już nie mógł działać... :chytry:

Może to kogoś nudzić,to niech nie czyta :jezor: ,mnie tam takie rzeczy interesują...
więc kilka słów dot. systemów kontroli trakcji akurat w...BMW :D

ASC (Automatic Stability Control)automatyczne kontrola stabilności .
Działanie systemu polega na zdławieniu przepływu powietrza w przepustnicy,
działa na zasadzie "zdjęcia nogi z gazu", nie hamuje kół.
ASC potrafi także dodać trochę gazu w przypadku gdy noga z pedału gazu została zbyt energetycznie zdjęta i wskutek tego doszło do ich poślizgu. ASC nie steruje w żaden sposób kołami przednimi jednakże korzysta z ich czujników (bo wykorzystuje wszystkie 4 czujniki przy kołach ABS). System ASC porównuje prędkość kół przednich z tylnymi i w razie potrzeby zmniejsza prędkość kół tylnych. Nie ma możliwości przyhamowania tylnego jednego koła.

ASC+T (Automatic Stability Control plus Traction), automatyczna kontrola stabilności i trakcji to system który posiada takie możliwości i elementy składowe jak ASC lecz dodatkowo jeszcze posiada możliwość przyhamowania tylnych kół za pomocą hamulców tylnych. Ta dodatkowa funkcja systemu ASC+T pozwala przyhamować tylko jedno koło. Dodatkowo reakcja systemu jest szybsza. Przy próbie ruszenia na bardzo śliskiej nawierzchni gdy jedno koło wpada w poślizg a drugie ma przyczepność i samochód nie jedzie do przodu ASC+T działa jak mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (tzw. szpera) przyhamowując jedno koło które kręci się szybciej i pozwalając mechanizmowi różnicowemu przekazać moment na drugie.

DSC Dynamic Stability Control to najbardziej rozwinięty system kontroli trakcji w samochodach BMW. Oprócz możliwości jakie posiadają systemy ASC+T (i automatycznie ASC) posiada także czujnik położenia kierownicy oraz posiada możliwość przyhamowania wewnętrznych kół podczas jazdy po łuku gdy pojazd wpada w poślizg.
Do podstawowych funkcji układu DSC należą, jak sama nazwa wskazuje, dynamiczna kontrola stabilności (DSC), ale też układ ABS, automatyczna kontrola stabilności (ASC), kontrola stabilności przyczepy, kontrola zjazdu po stoku (HDC), dynamiczna regulacja hamulców (DBC) w razie potrzeby maksymalizująca samoczynnie ciśnienie hamowania, oraz kontrola hamowania na zakrętach (CBC), który zapobiega zarzucaniu auta podczas lekkiego hamowania na zakrętach. Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (ADB) pełni funkcję szpery, która automatycznie wyhamowuje koło wykazujące tendencję do buksowania.
Nowy układ DSC optymalizuje również na różne sposoby działanie układu hamulcowego. Poprzez selektywne zwiększenie ciśnienia hamowania układ kompensuje spadek skuteczności hamulców spowodowany ich silnym przegrzaniem. Wytworzenie lekkiego ciśnienia hamowania podnosi gotowość hamulców w sytuacjach, w których spodziewana jest potrzeba gwałtownego wyhamowania pojazdu. Regularne suszenie tarcz hamulcowych poprawia działanie hamulców w wilgotnych warunkach. Natomiast asystent ruszania ułatwia ruszanie pod górę.

Oczywiści skróciłem,praktyka praktyka,ale teorii też czasem warto liznąć...

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

MKIV R32 vs BMW E39 540

Post autor: daniel1d » wt lis 06, 2012 23:53

Leo pisze:damian
nie ma tu takiego.
Leo pisze:Pytałem o te mrugania kontrolki z trakcji,bo tak sobie pomyślałem,że skoro w e60 to w tej 540 z którą się ścigałeś pewnie przy starcie również musiało tak mrugać... jak myslisz ? ciekawe przez ile sekund ?
nie wie czy mu mrugało raczej nie bo pewnie ją wyłączył bo miał problemy z złapaniem trakcji.
Leo pisze: a jakie ma znaczenie moc silnika do działania asc,asc-t czy dsc? to tak jak bym Ci powiedział,że w twojej furce haldex działał tylko jak była serią...
jak ją rozbudowałeś to już nie mógł działać... :chytry:
jak byś jakieś pojęcie o tuningu to byś takich głupich pytań nie zadawał. W aucie o takiej mocy nie ma seryjnego komputera tylko jest komp typu stade alone i żadne systemy kontroli trakcji nie działają, ja u siebie też nie miałem.


www.proturbo.com.pl

Leo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob lis 03, 2012 22:55

MKIV R32 vs BMW E39 540

Post autor: Leo » śr lis 07, 2012 00:07

a ja podejrzewam ,że mrugało i dlatego tak zamulił...jak widać na różnych filmach (i przy różnych samochodach) podczas szybkich startów
np.czas do setki,wszędzie te kontrolki świecą,co oznacza iż system jest wyłączony..... myślisz,że dlatego by utracić trakcję ?

co do samochodów po tuningu (np. w g-power)to powiem Ci iż się mylisz,tam te systemy działają,a nawet są bardziej rozbudowane...
to o czym ty piszesz to jest tzw. wstawianie pod maskę "pralki" czyli jak to wcześniej pisałem robienie badziewia...
i nie ma nic wspólnego z profesjonalnym tuningiem... dlatego tymi samochodami nie da się później jeździć... co zresztą sam napisałeś... :)
Ostatnio zmieniony śr lis 07, 2012 00:27 przez Leo, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

MKIV R32 vs BMW E39 540

Post autor: daniel1d » śr lis 07, 2012 00:23

Leo pisze:a ja podejrzewam ,że mrugało i dlatego tak zamulił...jak widać na różnych filmach (i przy różnych samochodach) podczas szybkich startów
np.czas do setki,wszędzie te kontrolki świecą,co oznacza iż system jest wyłączony..... myślisz,że dlatego by utracić trakcję ?
wiadomo sprawa że trakcja musi być wyłączona żeby zrobić dobry czas, lepiej tracić trochę trakcji niż kontrola ma je zmulić.
Leo pisze: co do samochodów po tuningu (np. w g-power)to powiem Ci iż się mylisz,tam te systemy działają,a nawet są bardziej rozbudowane...
to o czym ty piszesz to jest tzw. wstawianie pod maskę "pralki" czyli jak to wcześniej pisałem robienie badziewia...
i nie ma nic wspólnego z profesjonalnym tuningiem...
mało wiesz mało widziałeś, jedynie w necie naczytałeś się jakiś bzdur.


www.proturbo.com.pl

Leo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob lis 03, 2012 22:55

MKIV R32 vs BMW E39 540

Post autor: Leo » śr lis 07, 2012 00:39

o więc z trakcją już się ze mną zgadzasz..., to miło...

i jeszcze jedno...

jeśli tak jak piszesz po podniesieniu mocy do 600PS,wypadły Ci wszystkie systemy kontroli trakcji,to ja Ci kolego współczuję ....
miałeś chyba jeden z najbardziej niebezpiecznych pojazdów w Polsce i musiałeś stwarzać potworne zagrożenie na drogach...

jeśli to co podaje,czyli dane profesjonalistów w tuningu,jednych z najlepszych na świecie to dla Ciebie bzdury
( i tu nie chodzi tylko o BMW,przecież inne marki tez mają swoich pro tunerów)
to ja Ci powiem miszczu marnujesz się tu....
wybacz iż pozwoliłem sobie z Tobą polemizować.... ja jak czegoś nie wiedziałem posiłkowałem się wiedza mądrzejszych...
ale to przecież Ty jesteś najmądrzejszy...

a ja myślałem,że Ty to autko miałeś naprawdę porządnie stuningowane...



Zablokowany

Wróć do „KILLe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości