Strona 5 z 6

: wt cze 01, 2010 12:38
autor: jhosef
pascalo83, nowsze instalacje reguluje się przez program. Podjedź do gazownika. Ale ogólnie spalanie jakieś szalone nie jest. Jeśli spodziewałeś się ze będzie palił 7 w trasie to się przeliczyłeś. Zależnie od nogi powinien palić 8-10 litrów około.

: śr cze 02, 2010 10:29
autor: pascalo83
dzieki za pomoc

: wt cze 22, 2010 21:25
autor: Małgorzata
Mam pytanie-samochód Golf-oczywiscie mam na benzyne i na gaz.Powiadają, ze rozruch samochodu na benzynie-przejechać kilkaset metrów,przełaczyc na gaz i jechać.Przed postojem przełaczyc znów na na benzynę.Tak czy nie?

: wt cze 22, 2010 23:04
autor: marcinek84
Małgorzata pisze:Mam pytanie-samochód Golf-oczywiscie mam na benzyne i na gaz.Powiadają, ze rozruch samochodu na benzynie-przejechać kilkaset metrów,przełaczyc na gaz i jechać.Przed postojem przełaczyc znów na na benzynę.Tak czy nie?
oczywiscie TAK
Jak wiem że będę odpalać za godzinę to nie przerzucam na benzynę, ale jak zostawiamy na dłużej to oczywiście na benzynę bo jak będziemy odpalać później to trzeba będzie dłużej kręcić aby odpalić na benzynie

Re: Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja

: sob paź 02, 2010 17:40
autor: D1_PITER
Witam

Zaczne pytaniem od czego jest która śruba w moim parowniku. Instalacja pierwszej generacji. Parownik to BRC TECNO:

Obrazek

Jedna śruba głebiej jest na imbusa a druga tuż obok niej na zewnątrz jest do regulacji 'palcami', która jest od czego?

Zrobiłem sobie linijke led podłączoną do sondy i na nią chcę ustawić gaz, tak to wygląda:

Obrazek

10led. 1 dioda to 0,1V.

Podczas przyspieszania odczyt z sondy to 0,8-0,9V i tak regulowałem główną śrubę na wężu aby ten odczyt nie spadał dla pełnego wciśnięcia pedału gazu. Wyszło mi 4,5 obrotu od pełnego zamknięcia. Jak dam np 3,5 obrotu to jak przyspieszam odczyt jest 0,8-0,9V ale przy dociśnięciu pedału do deski spada do 0,4-0,5V. Jak to powinno być? Podczas przyspieszana jaki powinien być odczyt? I czy ma być 0,9V czy np 0,5V.

Jaki odczyt powinien być dla obrotów jałowych? Teraz mam tak że po zejściu z obrotów wacha się pomiędzy 0,2V a 0,8V po czym (po jakiejś minucie) ustala się na 0,2-0,3V. Czy to nie za ubogo? Jaki odczyt z sondy powinien być dla obrotów jałowych?

Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja

: sob paź 02, 2010 19:25
autor: marcinek84
D1_PITER, śruba na imbus jest od czułości parownika a ta wystająca od minimum.

Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja

: wt lis 30, 2010 21:38
autor: sebool12
Ta strona chyba nie działa ';|
Są kategorie po lewo, ale po wybraniu obojętnie której są tylko linki sponsorowane ;/

Re:

: sob sty 22, 2011 02:20
autor: mimax
[quote="jhosef"]Dla tych, którzy chcą poczytać o LPG proponuje lekturę: "Układy zasilania gazem propan-butan" autorstwa Adama Majerczyka i Sławomira Tauberta. Wydawnictwo WKŁ
Dla chętnych wrzuciłem na serwer. Oto link:

Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja

: sob sty 22, 2011 16:07
autor: D1_PITER
Mam pytanie.. Czy śruba od dyszy wolnych obrotów powinna być zakręcona całkowicie dla silnika o pojemności 1600? Bo gdzieś się spotkałem że dla takich mniejszych silników się jej nie odkręca (?)

Aha i czy to normalne że spaliny z gazu bez katalizatora pieką w oczy?

Re:

: sob lut 19, 2011 11:58
autor: bartekk-96
Paweł Marek pisze:3- jest do spuszczania syfu. 1- to śróba która puszcza trochę gazu jakby bokiem, obok gazu który leci przez zawór regulowany membraną. Zwykle lepiej ją zostawić w spokoju. A jak już ktoś się nią bawił i nie wie czy ma dobrze ustawioną to niech wkręci ją do końca, po czym wykręci jakies 1,5 do 2.5 obrotów.

koledzy mam problem.
rozregulowali mi gaz w aucie kręcąc wszystkimi srubami jakie tylko są :grrr:
na początek próbowałem wyregulowac śrubą nr 1 znalazłem opis w którym jest napisane alby zanurzyć waż idący od reduktora do miksera w naczyniu w wodą i wykręcać srube do momenty pojawiania sie baniek ok 1 na sekunde.Oczywiście wczesniej otworzyc wszystkie elektrozawory, przez dodanie +12V
w moim RP zrobiłem tak i po wykreceniu śruby o 4 obroty nie pojawiła sie żadna bańka.

i tu pytanie dlaczego? :chytry:

na zapalonym silniku wkręciłem ta srube całkowicie potem wykręcałem ale nie było żadnej zmiany w pracy silnika..

czyżby uszkodzenie Reduktora? :chytry:

Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja

: sob lut 19, 2011 11:59
autor: bartekk-96
D1_PITER, moje spaliny nie pieką..
może masz za dużą dawke? smierdzi gazem?

Re: Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja

: sob lut 19, 2011 12:19
autor: D1_PITER
bartekk-96 pisze:D1_PITER, moje spaliny nie pieką..
może masz za dużą dawke? smierdzi gazem?
Niee, śmierdzi gazem jak odkręce więcej gazu.

Dzisiaj będe regenerował parownik i teraz mam taki pomysł na regulacje gazu. Śruba na wężu odkręcona o 3,5 obrotu od zamknięcia. To jest dobrane doświadczalnie ustawienie do wydajności tego parownika i mojego silnika. Gazownicy zawsze tyle ustawiali i moje testy drogowe odczytując sygnały z sondy lambda potwierdzają iż jest to właściwe ustawienie.

Śrubę wolnych obrotów zakręce całkiem. Śrubą regulacji czułości parownika ustawie mieszankę ubogą i będę odkręcał w kierunku bogatej obserwując sygnał z sondy lambda. Jak wskaże że już jest bogato to cofnę śrubę o pół obrotu w kierunku ubogiej i tak zostawie.

Odkręcę śrubę wolnych obrotów o półtora obrotu od zamknięcia.

Myślę że to będzie dobra metoda :bigok:

Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja

: wt lip 05, 2011 00:27
autor: Tiax
Podepnę się pod ten temat:

Witam,
Do tej pory nie chwaliłem się nabytkiem bo chciałem go ogarnąć... Problem mam taki. Jetta 1.8 na gaźniku(!) + LPG. Gdy odpalam na gazie wszystko pięknie ładnie dopóki nie wyłączy mi ssania (W ogóle zastanawiam się czy to normalne w Jettach, że na ssaniu trzyma 2 tyś obrotów). Dobra gdy wyłączy ssanie dzieje się dramat.
Poniżej 2 tyś obrotów strasznie szarpie. Gdy stoję w miejscu wskazówka poniżej 1 tyś obrotów - normalnie cały samochód mi drży, mam wrażenie że się rozleci.
Podczas przyśpieszania tak jakby się dusił do 2,5 tyś obrotów powyżej tych obrotów raczej wszystko sprawnie działa.
Może ktoś coś poradzi mądrego? To wina gaźnika? Instalacji lpg? Czy coś z silnikiem?
Czytałem coś o czyszczeniu parownika - ale jestem laikiem nawet nie wiem gdzie tego szukać. (poczytałem parownik znajdę) ale teraz taka kwestia czy parownik można rozkręcić i samemu poczyścić czy już po wyczyszczeniu są jakieś elementy które trzeba wymienić? Z góry dzięki za pomoc (mam nadzieję, że ktoś odpisze).

Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja

: pn sty 09, 2012 21:08
autor: Gajosso
Obrazek

Witam z tego co zrozumiałem to śruba w prawym lewym rogu jest od spuszczania oleju z parownika, w prawym dolnym rogu śruba od regulacji składu mieszanki (stosunek gazu do powietrza) a w prawym górnym rogu powinna być śruba do ustalenia wolnych obrotów (niestety mój parownik Lovato class-1 nie jest wyposażony w tą śrubę).

Tu opisze mój problem. Gdy odkręcam śrubę od składu mieszanki(?) obroty rosną tak jakby to była śruba regulacji wolnych obrotów(!). Przez to nie umiem go ustawić, wynikiem tego jest spalanie 14l w mieście i 10l w trasie. Macie jakieś wskazówki jak to wyregulować na własną rękę?

Dodatkowo zapytam: Mój golfik jest pozbawiony instalacji od benzyny- jeżdżę tylko na gazie więc jak prawidłowo ustawić zapłon (tak samo jak na benzynie, czy trochę szybszy/późniejszy)?

#gaz 1 generacji