[mk3]wskaznik temperatury[AAZ]
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- ziembul
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: śr paź 26, 2005 20:04
- Lokalizacja: Wieluń/Wawa/Eindhoven
- Kontakt:
[mk3]wskaznik temperatury[AAZ]
Witam!
Mam nastepujacy problem. Kupilem mojego golfa 1.9TD(AAZ) jakies 2 miesiace temu i od poczatku wskaznik temperatury zawsze pokazuje zero. Jednak ostatnio w korku na zakopiance po dluzszej juz jezdzie zauwazylem ze podniosl sie do 70 stopni. Jak predkosc wzrosla znowu opadl. Czy odpowiedzialny za to jest czujnik?
Nie wiem czy to ma zwiazek z czujnikiem i czy tak moze byc, ale kontrolka od swiec zapala mi sie przy kazdym odpalaniu niezaleznie czy silnik jest nagrzany czy nie.
Z gory dziki za wszelkie podpowiedzi.
pozdrawiam
Mam nastepujacy problem. Kupilem mojego golfa 1.9TD(AAZ) jakies 2 miesiace temu i od poczatku wskaznik temperatury zawsze pokazuje zero. Jednak ostatnio w korku na zakopiance po dluzszej juz jezdzie zauwazylem ze podniosl sie do 70 stopni. Jak predkosc wzrosla znowu opadl. Czy odpowiedzialny za to jest czujnik?
Nie wiem czy to ma zwiazek z czujnikiem i czy tak moze byc, ale kontrolka od swiec zapala mi sie przy kazdym odpalaniu niezaleznie czy silnik jest nagrzany czy nie.
Z gory dziki za wszelkie podpowiedzi.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt lut 21, 2006 19:08 przez ziembul, łącznie zmieniany 1 raz.
tak to może być walniety czujnik, co do świec zarowych to kontrolka chyba zapala się nawet przy ciepłym silniku, popytaj ludzi nz forum co mają TDziembul pisze:Nie wiem czy to ma zwiazek z czujnikiem i czy tak moze byc, ale kontrolka od swiec zapala mi sie przy kazdym odpalaniu niezaleznie czy silnik jest nagrzany czy nie.
...
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
kontrolka ci sie będzie paliła niezależnie czy masz zimny czy ciepły silnik,ztym,ze przy ciepłym świeci ona krócej u mnie bynajmniej to dosłownie mignie na chwile a co do temp.to proponował bym wymienic termostat,tylko z jego wymianą jest troszkę zabawymisiek10111 pisze:tak to może być walniety czujnik, co do świec zarowych to kontrolka chyba zapala się nawet przy ciepłym silniku, popytaj ludzi nz forum co mają TD
Zastanawia mnie co ma termostat do wskazania temperatuty bo nawet jak sie nie otworzy to wskazówka drgnie chociarz z miejscanatomiast proponuje zrobic tak:
sprawdzic miernikiem rezystancje czujnika temperatury na wlocieweza od chłodnicy do głowicy pomiesdzy zaciskami 1 i 3 - rezystancja powina byc nastepujaca:
0*C - 5600 +-600 ohm
10*C - 4000 +-500 ohm
20*C - 2500 +-500 ohm
30*C - 1750 +-250 ohm
40*C - 1250 +-250 ohm
50*C - 825 +-125 ohm
60*C - 625 +-125 ohm
70*C - 450 +- 50 ohm
80*C - 300 +- 45 ohm
90*C - 235 +-35 ohm
100*C - 200 +-25 ohm
Jezeli na zimnym silniku rezystancja jest nieskonczenie wielka to wymien czujnik i po sprawie natomiast jezeli z czujnikiem jest OK to walniety jest na 100% wskaznik temperatury i nadaje sie on do wymiany, a co do termostatu to czy sie wogóle otwiera to wystarczy po przejechaniu kilku kilometrów sprawdzic czy wąz idacy od pompy cieczy chłodzacej do chłodnicy zrobił sie ciepły a zeby byc pewnym ze otwiera sie we własciwej temperaturze to trzeba go wymontowac i wrzucic do ciepłej wody i zacząc podgrewac mierząc temp - poczatek otwarcia 85*C a koniec 105*C
Jak doprowadzisz do porzadku czujnik ze wskażnikiem a termostat jest OK to temp wskazywana powinna byc 90*C po całkowitym rozgrzaniu silnika
sprawdzic miernikiem rezystancje czujnika temperatury na wlocieweza od chłodnicy do głowicy pomiesdzy zaciskami 1 i 3 - rezystancja powina byc nastepujaca:
0*C - 5600 +-600 ohm
10*C - 4000 +-500 ohm
20*C - 2500 +-500 ohm
30*C - 1750 +-250 ohm
40*C - 1250 +-250 ohm
50*C - 825 +-125 ohm
60*C - 625 +-125 ohm
70*C - 450 +- 50 ohm
80*C - 300 +- 45 ohm
90*C - 235 +-35 ohm
100*C - 200 +-25 ohm
Jezeli na zimnym silniku rezystancja jest nieskonczenie wielka to wymien czujnik i po sprawie natomiast jezeli z czujnikiem jest OK to walniety jest na 100% wskaznik temperatury i nadaje sie on do wymiany, a co do termostatu to czy sie wogóle otwiera to wystarczy po przejechaniu kilku kilometrów sprawdzic czy wąz idacy od pompy cieczy chłodzacej do chłodnicy zrobił sie ciepły a zeby byc pewnym ze otwiera sie we własciwej temperaturze to trzeba go wymontowac i wrzucic do ciepłej wody i zacząc podgrewac mierząc temp - poczatek otwarcia 85*C a koniec 105*C
Jak doprowadzisz do porzadku czujnik ze wskażnikiem a termostat jest OK to temp wskazywana powinna byc 90*C po całkowitym rozgrzaniu silnika
ja mialem to samo w passacie TD caly czas swiecila sie lampka,a co sie okazalo-banalne ;p -odlaczyl sie kabelek od czujnika ;p a wiec sprawdz najpierw kabelki a jak wszystko jest ok to widocznie cos jest z czunikiemziembul pisze:kontrolka od swiec zapala mi sie przy kazdym odpalaniu niezaleznie czy silnik jest nagrzany czy nie.
mam pytanie? - które to są zaciski 1 i 3 do pomiaru temp na wskażniku oraz w przypadku gdyby czujnik był dobry jak sprawdzic wskaźnik tzn który zacisk w kostce zewrzec do masy zeby się wychylił na maxa ?Arcturus pisze:Zastanawia mnie co ma termostat do wskazania temperatuty bo nawet jak sie nie otworzy to wskazówka drgnie chociarz z miejscanatomiast proponuje zrobic tak:
sprawdzic miernikiem rezystancje czujnika temperatury na wlocieweza od chłodnicy do głowicy pomiesdzy zaciskami 1 i 3 - rezystancja powina byc nastepujaca:
0*C - 5600 +-600 ohm
10*C - 4000 +-500 ohm
20*C - 2500 +-500 ohm
30*C - 1750 +-250 ohm
40*C - 1250 +-250 ohm
50*C - 825 +-125 ohm
60*C - 625 +-125 ohm
70*C - 450 +- 50 ohm
80*C - 300 +- 45 ohm
90*C - 235 +-35 ohm
100*C - 200 +-25 ohm
Jezeli na zimnym silniku rezystancja jest nieskonczenie wielka to wymien czujnik i po sprawie natomiast jezeli z czujnikiem jest OK to walniety jest na 100% wskaznik temperatury i nadaje sie on do wymiany, a co do termostatu to czy sie wogóle otwiera to wystarczy po przejechaniu kilku kilometrów sprawdzic czy wąz idacy od pompy cieczy chłodzacej do chłodnicy zrobił sie ciepły a zeby byc pewnym ze otwiera sie we własciwej temperaturze to trzeba go wymontowac i wrzucic do ciepłej wody i zacząc podgrewac mierząc temp - poczatek otwarcia 85*C a koniec 105*C
Jak doprowadzisz do porzadku czujnik ze wskażnikiem a termostat jest OK to temp wskazywana powinna byc 90*C po całkowitym rozgrzaniu silnika
- ziembul
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: śr paź 26, 2005 20:04
- Lokalizacja: Wieluń/Wawa/Eindhoven
- Kontakt:
Nie sprawdzilem jeszcze czujnika, ale za namowa kolegi sprawdzilem dolna rure wychodzaca z chlodnicy. Po dluzszej jezdzie jest ledwie ciepla. Czy tak ma byc czy powinna np parzyc rece.
Sprawdzilem tez jak dziala ogrzewanie w inym golfie z tym samym silnikiem i tam powietrze wylatujace z kratek jest gorace, a u mnie jest cieple.
Co o tym sadzicie??
pozdrawiam
Sprawdzilem tez jak dziala ogrzewanie w inym golfie z tym samym silnikiem i tam powietrze wylatujace z kratek jest gorace, a u mnie jest cieple.
Co o tym sadzicie??
pozdrawiam
Juz po problemie(hamulce):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81532
magiczny PIN :)))
BREMBO MAX|FERODO PREMIER
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81532
magiczny PIN :)))
BREMBO MAX|FERODO PREMIER
- dzikusek99
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 36 gości