[mk3]wskaznik temperatury[AAZ]

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ziembul
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr paź 26, 2005 20:04
Lokalizacja: Wieluń/Wawa/Eindhoven
Kontakt:

[mk3]wskaznik temperatury[AAZ]

Post autor: ziembul » pt sty 06, 2006 19:43

Witam!

Mam nastepujacy problem. Kupilem mojego golfa 1.9TD(AAZ) jakies 2 miesiace temu i od poczatku wskaznik temperatury zawsze pokazuje zero. Jednak ostatnio w korku na zakopiance po dluzszej juz jezdzie zauwazylem ze podniosl sie do 70 stopni. Jak predkosc wzrosla znowu opadl. Czy odpowiedzialny za to jest czujnik?

Nie wiem czy to ma zwiazek z czujnikiem i czy tak moze byc, ale kontrolka od swiec zapala mi sie przy kazdym odpalaniu niezaleznie czy silnik jest nagrzany czy nie.

Z gory dziki za wszelkie podpowiedzi.

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt lut 21, 2006 19:08 przez ziembul, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt sty 06, 2006 20:43

ziembul pisze:Nie wiem czy to ma zwiazek z czujnikiem i czy tak moze byc, ale kontrolka od swiec zapala mi sie przy kazdym odpalaniu niezaleznie czy silnik jest nagrzany czy nie.
tak to może być walniety czujnik, co do świec zarowych to kontrolka chyba zapala się nawet przy ciepłym silniku, popytaj ludzi nz forum co mają TD


:-k ...

barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » pt sty 06, 2006 20:47

Mnie się kontrolka od świec nie zapala jak mam ciepły silnik i tak ma być bo tak jest w książce (INSTUKCJI OBSŁUGI) napisane. A co do wskażnika temperatury to czujnik albo termostat.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt sty 06, 2006 20:52

barca90 pisze:Mnie się kontrolka od świec nie zapala jak mam ciepły silnik
o, i oto chodziło, masz TD i wiesz najlepiej jak to jest z grzaniem świec(dzięki z info też mi się taka wiedza przyda)


:-k ...

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pt sty 06, 2006 20:57

misiek10111 pisze:tak to może być walniety czujnik, co do świec zarowych to kontrolka chyba zapala się nawet przy ciepłym silniku, popytaj ludzi nz forum co mają TD
kontrolka ci sie będzie paliła niezależnie czy masz zimny czy ciepły silnik,ztym,ze przy ciepłym świeci ona krócej u mnie bynajmniej to dosłownie mignie na chwile a co do temp.to proponował bym wymienic termostat,tylko z jego wymianą jest troszkę zabawy



barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » pt sty 06, 2006 21:06

Nie wiem jak to jest w TDI ale w TD kontrolka sie nie zapala jak jest ciepły silnik cytuję książkę (JEŻELI SILNIK JEST ROZGRZANY DO TEMPERATURY ROBOCZEJ LAMPKA KONTROLNA NIE ZAPALA SIE. SILNIK MOŻNA URUCHOMIĆ OD RAZU)Pozdrawiam!!!!



Awatar użytkownika
ziembul
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr paź 26, 2005 20:04
Lokalizacja: Wieluń/Wawa/Eindhoven
Kontakt:

Post autor: ziembul » pt sty 06, 2006 21:08

Dzieki za wszelkie odpowiedzi!
Chyba zaczne od wymiany czujnika. Prosciej i taniej...


Juz po problemie(hamulce):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81532

magiczny PIN :)))
BREMBO MAX|FERODO PREMIER

barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » pt sty 06, 2006 21:30

Wymień czujnik jak nie pomoże to wymień termostat. I nie pchać sie w koszty.........



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pt sty 06, 2006 22:04

Zastanawia mnie co ma termostat do wskazania temperatuty bo nawet jak sie nie otworzy to wskazówka drgnie chociarz z miejscanatomiast proponuje zrobic tak:
sprawdzic miernikiem rezystancje czujnika temperatury na wlocieweza od chłodnicy do głowicy pomiesdzy zaciskami 1 i 3 - rezystancja powina byc nastepujaca:
0*C - 5600 +-600 ohm
10*C - 4000 +-500 ohm
20*C - 2500 +-500 ohm
30*C - 1750 +-250 ohm
40*C - 1250 +-250 ohm
50*C - 825 +-125 ohm
60*C - 625 +-125 ohm
70*C - 450 +- 50 ohm
80*C - 300 +- 45 ohm
90*C - 235 +-35 ohm
100*C - 200 +-25 ohm
Jezeli na zimnym silniku rezystancja jest nieskonczenie wielka to wymien czujnik i po sprawie natomiast jezeli z czujnikiem jest OK to walniety jest na 100% wskaznik temperatury i nadaje sie on do wymiany, a co do termostatu to czy sie wogóle otwiera to wystarczy po przejechaniu kilku kilometrów sprawdzic czy wąz idacy od pompy cieczy chłodzacej do chłodnicy zrobił sie ciepły a zeby byc pewnym ze otwiera sie we własciwej temperaturze to trzeba go wymontowac i wrzucic do ciepłej wody i zacząc podgrewac mierząc temp - poczatek otwarcia 85*C a koniec 105*C
Jak doprowadzisz do porzadku czujnik ze wskażnikiem a termostat jest OK to temp wskazywana powinna byc 90*C po całkowitym rozgrzaniu silnika



Awatar użytkownika
GziQ
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: śr sty 12, 2005 21:58
Lokalizacja: Szczecin-Gryfino
Kontakt:

Post autor: GziQ » pt sty 06, 2006 22:12

ziembul pisze:kontrolka od swiec zapala mi sie przy kazdym odpalaniu niezaleznie czy silnik jest nagrzany czy nie.
ja mialem to samo w passacie TD caly czas swiecila sie lampka,a co sie okazalo-banalne ;p -odlaczyl sie kabelek od czujnika ;p a wiec sprawdz najpierw kabelki a jak wszystko jest ok to widocznie cos jest z czunikiem



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob sty 07, 2006 11:56

Arcturus pisze:Zastanawia mnie co ma termostat do wskazania temperatuty bo nawet jak sie nie otworzy to wskazówka drgnie chociarz z miejscanatomiast proponuje zrobic tak:
sprawdzic miernikiem rezystancje czujnika temperatury na wlocieweza od chłodnicy do głowicy pomiesdzy zaciskami 1 i 3 - rezystancja powina byc nastepujaca:
0*C - 5600 +-600 ohm
10*C - 4000 +-500 ohm
20*C - 2500 +-500 ohm
30*C - 1750 +-250 ohm
40*C - 1250 +-250 ohm
50*C - 825 +-125 ohm
60*C - 625 +-125 ohm
70*C - 450 +- 50 ohm
80*C - 300 +- 45 ohm
90*C - 235 +-35 ohm
100*C - 200 +-25 ohm
Jezeli na zimnym silniku rezystancja jest nieskonczenie wielka to wymien czujnik i po sprawie natomiast jezeli z czujnikiem jest OK to walniety jest na 100% wskaznik temperatury i nadaje sie on do wymiany, a co do termostatu to czy sie wogóle otwiera to wystarczy po przejechaniu kilku kilometrów sprawdzic czy wąz idacy od pompy cieczy chłodzacej do chłodnicy zrobił sie ciepły a zeby byc pewnym ze otwiera sie we własciwej temperaturze to trzeba go wymontowac i wrzucic do ciepłej wody i zacząc podgrewac mierząc temp - poczatek otwarcia 85*C a koniec 105*C
Jak doprowadzisz do porzadku czujnik ze wskażnikiem a termostat jest OK to temp wskazywana powinna byc 90*C po całkowitym rozgrzaniu silnika
mam pytanie? - które to są zaciski 1 i 3 do pomiaru temp na wskażniku oraz w przypadku gdyby czujnik był dobry jak sprawdzic wskaźnik tzn który zacisk w kostce zewrzec do masy zeby się wychylił na maxa ?



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » sob sty 07, 2006 14:01

cowboy pisze:mam pytanie? - które to są zaciski 1 i 3 do pomiaru temp na wskażniku oraz w przypadku gdyby czujnik był dobry jak sprawdzic wskaźnik tzn który zacisk w kostce zewrzec do masy zeby się wychylił na maxa ?
Jak zdejmiesz wtyczke z czujnika to są tam ładnie opisane!!



Awatar użytkownika
ziembul
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr paź 26, 2005 20:04
Lokalizacja: Wieluń/Wawa/Eindhoven
Kontakt:

Post autor: ziembul » ndz sty 08, 2006 15:50

Nie sprawdzilem jeszcze czujnika, ale za namowa kolegi sprawdzilem dolna rure wychodzaca z chlodnicy. Po dluzszej jezdzie jest ledwie ciepla. Czy tak ma byc czy powinna np parzyc rece.

Sprawdzilem tez jak dziala ogrzewanie w inym golfie z tym samym silnikiem i tam powietrze wylatujace z kratek jest gorace, a u mnie jest cieple.

Co o tym sadzicie??

pozdrawiam


Juz po problemie(hamulce):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81532

magiczny PIN :)))
BREMBO MAX|FERODO PREMIER

Awatar użytkownika
dzikusek99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: dzikusek99 » ndz sty 08, 2006 20:20

Na bank to termostat, zacznij od jego wymiany



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 36 gości